Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 10:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014, 14:26 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:03
Berichten: 16
Woonplaats: Sittard
Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??

M.vr.gr.Wiel

Had de koppelomvormer er toch niet geheel inzitten :? :lol:


Laatst bijgewerkt door Wiel op ma 06 okt 2014, 13:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2014, 15:52 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 21:48
Berichten: 42
Hoi Wiel, altijd gaaf een 4.6 in een RRC, daar hoort absoluut ook een dikkere uitlaat bij, een 4.6 is véél beter geschikt voor een bigbore uitlaat dan een 3.5 of 3.9, die hebben niet zo de baard in de keel. Het is een wolf in schaapskleren.....maar goed....je kent het probleem dat de koppelomvormer niet goed in de oliepomp kan zitten? Dan krijg je de bak zowiezo de laatste paar centimeter niet tegen de motor aan. Verder kan ik me voorstellen, als alles uit elkaar is geweest, dat dan alles nog een beetje moet "zetten".


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014, 21:36 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 21:48
Berichten: 42
Wiel schreef:
Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??

M.vr.gr.Wiel

Had de koppelomvormer er toch niet geheel inzitten :? :lol:


Niks kapot gedraaid? Nog gelukt zonder stukken??


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 05:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:03
Berichten: 16
Woonplaats: Sittard
Denk het niet , alles draaide normaal maar zal zich echt pas uitwijzen als hij klaar is over enkele maanden!

Wiel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2014, 20:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:37
Berichten: 9
Ik zou de bak toch even loshalen en de oliepomp bekijken, nu een klein klusje, straks als alles inelkaar zit een flinke klus om de bak erachter weg te krijgen en wat je beschrijft is een typische oliepompkiller.

Succes Frank


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014, 21:23 
Offline

Geregistreerd: ma 27 okt 2014, 19:09
Berichten: 1
Ik heb het lang geleden ook wel eens gehad helaas. Alles ingebouwd en een proefritje willen maken, bleef gewoon stilstaan. Oliepomp stuk gedrukt. Alles er weer uit, toch weer een halve dag werk voor niets.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.