Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 01:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 00:57
Berichten: 75
Woonplaats: Sanyang Village Gambia
Eerst even wat info:
Wij wonen in Gambia en hebben onlangs (voor een sloopprijsje) aan ons 'assortiment' toegevoegd onderstaand vehicle.
Afbeelding
Auto is waarschijnlijk van '88-'89 en heeft hier 4 a 5 jaar stilgestaan. Er ligt een 2,5 NA in en is van het rode kruis geweest (in een ver verleden dan). Met 4 a 5 regenseizoenen stilstaan hier doet dat natuurlijk geen goed aan de auto. Zat dan ook diep in het keiharde zand weggezakt. Koppeling keihard, evenals de rem. Water (in Gambia HEEL ERG VEEL) gaat niet goed samen met remvloeistof. Uiteindelijk het ding toch naar huis kunnen slepen. Onlangs aan deze auto begonnen. 4 uur later heel veel rook maar wel een heel mooi geluid uit de motor. Begin is al goed. Versnellingsbak er onderuit want er ligt een pin uit de vork. Slave cylinder en masterclutch cylinder weer gangbaar kunnen maken. Koppeling werkt ook. Remmen, alles zat vast maar ook dat allemaal weer gangbaar gekregen en zonder lekken verbazingwekkend genoeg. Alleen de rembekrachtiging doet nog niet veel, moet ik nog eens induiken. Laswerk aan chassis (wat ik zeker verwachtte) is niet nodig, is gegalvaniseerd! Maar ondertussen stiekum wel even een proefritje gemaakt, het ding gaat als een speer. Nou nog wat beter zien te remmen. Verlichting is finaal naar de klote. Alle verbindingstukken zijn verrot. Maar goed, na een week flink frutten, vloeken en nog wat meer heb ik het meeste (met wat creativiteit) op orde. De zekering kast is een printplaat die zijn beste tijd gehad heeft. Vandaar de creativiteit bij het oplossen van de diverse problemen. De bedrading komt redelijk overeen met die van een Defender 110, maar er zijn nogal wat verschillen in kleur die het best wel lastig maken. In principe kan de auto hier in Gambia al de weg op (is een top auto in vergelijking met de barrels die hier rondrijden) maar ik wil de bedrading en de werking ervan goed hebben, evenals de remmen, ruitenwissers etc.
Technisch heb ik het ding al aardig op orde. Maar ik zou dus ontzettend geholpen zijn als iemand een bedradingschema van een Santana zou hebben. Heb heel internet al afgezocht maar kan helaas niks vinden.

_________________
Wim (alias Sil)
Afbeelding
Land Rover Restauratie


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 08:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 105
Wim ik weet niet of je onderstaande site al kent?
Misschien staat het daar tussen.

https://onedrive.live.com/?cid=1FE9650498C14EC1&id=1FE9650498C14EC1%211616

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 09:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Het bestandje met de tekst "Sistemo electrico" op de link van Eric zou je een heel eind moeten helpen, tenzij het een veel moderner type is. Staat volgens mij alles wel in zover ik kan zien.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 10:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 00:57
Berichten: 75
Woonplaats: Sanyang Village Gambia
Eric, ontzettend bedankt voor deze link (meteen vastgelegd). Mijn spaans is zwaar klote dus dit gaat nog wel wat zoekwerk kosten. Ben er even doorheen gegaan en een hoop mooie dingen gevonden. Superblij hiermee.

Marijn, heb daar even gekeken maar nog geen bedradingsschema gevonden. De auto is wat moderner maar er zal wel ergens wat tussen zitten. Het model heb ik in elk geval al gevonden.

Heren bedankt, ben hier voorlopig wel even stil mee 8-)

_________________
Wim (alias Sil)
Afbeelding
Land Rover Restauratie


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 15:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Kan je helaas niet helpen maar dat ben je geloof ik al inmiddels. Wel supertof dat je zo'n oude bak vind die jaren stil heeft gestaan MET een gegalvaniseerd chassis :-), dan is het op het schutbord na misschien gewoon een kwestie van reviseren/verwisselen wat niet goed is maar de basis kun je zo houden ;-)

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014, 21:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 00:57
Berichten: 75
Woonplaats: Sanyang Village Gambia
Helaas, heb het allemaal doorgenomen maar geen schema gevonden. Nou ja, los het wel op. Wel blij om dit er bij te hebben sowieso. De belangrijkste dingen werken inmiddels en de auto is veilig. Dingen verwisselen of reviseren is hier niet zo handig. Er is gewoonweg nergens aan te komen of ik moet het met iemand zijn container mee laten komen, en dat duurt wel erg lang. Moet het hier proberen te doen met wat ik heb. Ik laat wel eens spullen uit Europa komen maar daar is dan geen haast mee. Ik moet dan ook goed vooruit denken over wat ik eventueel nodig denk te hebben. Er is soms wel aan gebruikte onderdelen te komen, alleen zijn die niet meer tweedehands maar tiendehands. Oftewel onbruikbaar. En de auto is helemaal niet slecht. En hoewel er links en rechts wat roestplekken te vinden zijn, het roestproces gaat hier veel langzamer wonderlijk genoeg. Schutbord kan wel wat werk gebruiken, maar electrisch lassen is niet te doen en ik probeer hier al 2 jaar aan gas te komen, wat nog steeds niet gelukt is. Moet uiteindelijk toch wel aan CO2 kunnen komen. Ze hebben hier ook een bierbrouwerij. Nou nog de juiste persoon zien te vinden. Blijft een uitdaging.
En wellicht kan ik binnenkort misschien wel een Serie 1 te pakken krijgen. Die wil ik zeker wel hebben. :!:

_________________
Wim (alias Sil)
Afbeelding
Land Rover Restauratie


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014, 22:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Bezorgt UPS niet bij je ;)

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bedrading LR Santana
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2014, 23:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 00:57
Berichten: 75
Woonplaats: Sanyang Village Gambia
Naah.. nog geen UPS gezien hier. Wel iets van DHL maar die zijn veel te duur. De veiligste manier (en kost bijna niets) is met een container meeliften. Er zijn 4 of 5 vervoerders die regelmatig containers naar Gambia versturen en daar kun je in meeliften. Gaat prima en je krijgt een belletje als de spullen uit de haven zijn.

_________________
Wim (alias Sil)
Afbeelding
Land Rover Restauratie


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.