Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 04:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2014, 22:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:16
Berichten: 17
Afbeelding


De landrover lightweight IIa is van 1968 tot 1972 gebouwd. Globaal 1500 met de lampen in de gril en een volgend 1500 met de lampen in de spatborden. RHD start met serial nummer 236 en LHD met 239.

Nu heb ik een lightweight beginnend 239. LHD met de lampen in de spatborden van Bouwjaar 71
Het nummer eindigd met 0211a. En is op 1-7-71 op kenteken gezet.

Ik ben benieuwd of er meer prikkers in bezit zijn van een IIa lightweight en hoe de vehouding van serial nummer tot datum kenteken staat.

Ik ben namelijk benieuwd of mijn lage serial nummer 211 aan een lightweight met lampen in de grill, dan wel in de spatborden toebehoord.
En twee omdat ik me afvraag of er lightweight serie IIa gebouwd zijn in 71 of al stonden opgeslagen in depot en zijn ze al voor 1971 gebouwd en willekeurig op kenteken gezet.

Groet Anton

_________________
3% www.laroprik.nl


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 09:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Anton, probeer het anders eens bij de serie2 forum. Dat is geen gezelligheidsclub maar een forum met veel technische kennis ;)

http://www.series2club.co.uk/forum/forum/index.php

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 10:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 13:14
Berichten: 109
Vraagje, heb je een militaire of een civiele LW? Bij een militaire is het maar willekeurig op welke volgorde een auto op kenteken kwam en welke datum er bij eerste toelating staat. Zo Simba een 109 gebouwd ergens in 1981, maar is ie net als tientallen andere 109's op 30 juni 1981 toegelaten.
Een civiele zou, theoretisch gezien, een kentekenhistorie vanaf dag nul van import moeten hebben. 1-7-1971 lijkt op ex militair en of t nou 1-7 of 31-6 was zal wel met de ambtenarenwerktijden van toen te maken hebben gehad :). Maar t kan ook toeval zijn ;0) (ik zit de toelatingsdatum van Simba te checken op de RDW site en ook die van jou, die is pas in '79 op civiel kenteken gekomen. Dus ex militair schat ik zo.)

De uitvoering van de spatborden is volgens mij het onderscheid tussen de Series 2a LW en de Series 3 LW.
In NL zijn zover ik weet alleen de lampen in de spatborden geleverd, vanaf de eerste LW, maar ik kan me vergissen.
Zo spannend is allemaal niet. Als je een S2a look wilt, zou je in de UK een setje van die smalle frontplaatjes kunnen zoeken en een nieuw middenfront.

_________________
Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 18:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Hummm, er zijn ook SII met lampen in de spatborden, net als de SIIA. En civiele Light-Weight ??

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2014, 23:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:16
Berichten: 17
Hoi scratch. De lightweight is niet voor de civiele markt gebouwd. Er zou een enkele uitzondering gemaakt kunnen zijn, maar dat zal de mijne niet zijn. Die heeft gewoon diens registratie en nummerbord gegegens op een plaatje aan het schutbord staan.

Serie 2a zijn eerst met koplampen in de grill en vanaf 69 ongeveer, net als de civiele landrovers met lampen in de spatborden uitgevoerd.

Natuurlijk hoeft mijn landrover niet orgineel te zijn en kan ik zo ombouwen als ik wil. Maar ik wil juist naar meer orginaliteit. Dus.... ;)

_________________
3% www.laroprik.nl


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.