Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 14:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2023, 10:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Nee, ik ben zelf niet op zoek.   Ik heb al twee paar van die Waffle Boards, en de enkele keer dat ik ze nodig had was ik er heel blij mee.
De twee paar kocht ik voor nette prijsjes tweede hands (dwz zowel verkoper als koper waren tevreden).

Nu beveel ik ze soms ook aan aan anderen, ook buiten de 4x4 wereld — mensen met een camper of caravan kunnen er ook enorm mee geholpen zijn, en heb je nu eenmaal zo'n sleurhut of bus dan kunnen een paar waffle-boards er makkelijk bij.

Echter ... ik zie ze in de €uro-wereld maar heel spaarzaam aangeboden, en dan zijn de prijzen regelmatig zodanig dat ik denk: ik kan misschien beter een paar 2x3 m platen bestellen en een handeltje beginnen (dat is natuurlijk een optie, maar ik zit daar bepaald niet op te wachten, GRP zagen is niet mijn hobby).

Zijn er verborgen goedkopere aanbieders ?   Zoek ik niet goed ?   Of hebben de aanbieders werkelijk "gouden" handel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2023, 13:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
nooit naar gezocht wel naar gekeken. en me verbaasd dat als er 4x4 bij staat, het 10x zo duur wordt.
volgens mij zijn het gewoon professionele koel/vries vloeren.
bij de marine lagen die tenminste op de vloeren van de koel/vries.
en als ze te vuil of beschadigd waren flikkerden we ze weg en bestelden nieuwe.
HCCP he?
hetzelfde als met die rek trossen.
koop een kuil tros bij een vis coöperatie(oa. in den oever) en maak daar 100 sleep lijntje van. gouden handel. :mrgreen:
maar mij teveel werk, ben lui.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2023, 14:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
nooit naar gezocht wel naar gekeken. en me verbaasd dat als er 4x4 bij staat, het 10x zo duur wordt.
volgens mij zijn het gewoon professionele koel/vries vloeren.

Hoe goed GRP tegen vriezen kan weet ik niet, die vriesvloeren waren wellicht zelfs van een betere kwaliteit.
Bij bijvoorbeeld glasvezel-tentstokken is het versplinteren bij vriestemperaturen berucht.

GRP grating wordt overigens (ook) verder in de industrie als vloer (en looppaden in de hoogte), en als traptrede gebruikt.
Als je kennissen hebt in de installatie van dit soort zaken dan moet het allemaal heel makkelijk zijn ... alleen heb ik die kennissen niet.
Je bent er al met een paar stroken "zaagverlies".

Overigens zou het me niks verbazen als 4x4 tot een factor 16 leidt :ugeek:
Nog duurder wordt het als het om de nautische liefhebberij gaat, een RVS schroefje of scharniertje lijkt dan wel van goud.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2023, 15:21 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Als jij de platen aanlevert, ik zaag ze voor 4 keer het bedrag
Jij doet de prijs nog een keer over de kop dan verkopen we ze voor de helft van de concurrentie

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2023, 18:54 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
https://www.google.com/search?q=GRP+gra ... JW04ligrUM

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2023, 19:49 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
https://www.google.com/search?q=GRP+grating+aliexpres&tbm=isch&ved=2ahUKEwjCsZn1ia2BAxUc7bsIHSbFDwMQ2-cCegQIABAA&oq=GRP+grating+aliexpres&gs_lcp=CgNpbWcQAzoHCAAQigUQQzoECAAQHjoGCAAQCBAeOgcIABATEIAEOgYIABAeEBM6CAgAEAgQHhATUJ4IWOQdYKUfaABwAHgAgAE-iAG3BJIBAjExmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=1IsEZcL3Kpza7_UPpoq_GA&bih=811&biw=1536#imgrc=FmfHJW04ligrUM


Tja ... Ali/China ...     Ik zocht met name naar dichterbij — €uro-landen.
Ik heb niet verder gekeken maar gezien de combi van omvang en gewicht hangt er denkelijk een fors transportkostenplaatje aan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2023, 22:25 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Ik zag ze in het VK voor GBP60,00 per paar. 50mm dik. Het is dat ik met de motor was, anders had ik ze gelijk gekocht. Opsturen en invoeren begin ik niet aan, volgend jaar gaan we waarschijnlijk met de LaRo die kant op en dan liften ze gratis mee terug.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2023, 10:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
albert schreef:
Ik zag ze in het VK voor GBP60,00 per paar. 50mm dik. Het is dat ik met de motor was, anders had ik ze gelijk gekocht. Opsturen en invoeren begin ik niet aan, volgend jaar gaan we waarschijnlijk met de LaRo die kant op en dan liften ze gratis mee terug.

En ... je hebt een grote laadbak.   Je kan de bestellingen nu al gaan opnemen :ugeek:

Overigens zijn de 50 mm Waffles aan de zware kant (zeker als het dan ook nog 1m50 lengte is.   Wil je er een grotere overspanning mee overbruggen dan is 50 mm denkelijk wel een verstandige keuze.  
Voor het wat kleinere werk - ik kwam ermee uit een greppel - is 38-40 mm dikte en 1m20 lang. Deze "lichtere" heb ik samen in een oud dekzeil (van WW2 kwaliteit) gewikkeld standaard in de auto liggen. Die twee tesamen zijn dan nog net hanteerbaar.   Die van 1m50 kan je wel getweeën dragen maar alleen als je ze evenwichtig (in alle opzichten) in bedwang kan houden, in het algemeen zal je die 1m50 toch echt één voor één willen hanteren.
In de alledaagse praktijk liggen die 50 mm Waffles bij mij gewoon thuis en heb ik ze nog maar heel weinig gebruikt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2023, 21:48 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Die van 38mm lagen er ook, en dan voor GBP50,00. Daar ga je ze hier niet voor vinden, denk ik. Maar ik ga mijn laadbak er toch niet mee vol gooien, want dan begint de douane te piepen. Met 1 paar (vuile), of desnoods 2 paar maar dan van verschillend formaat durf ik de gok wel te nemen. De laatste keer dat ik er was met de LaRo had ik een nieuw stuurhuis gekocht en meegenomen en dat ging ook goed.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 sep 2023, 22:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
albert schreef:
Die van 38mm lagen er ook, en dan voor GBP50,00. Daar ga je ze hier niet voor vinden, denk ik. Maar ik ga mijn laadbak er toch niet mee vol gooien, want dan begint de douane te piepen. Met 1 paar (vuile), of desnoods 2 paar maar dan van verschillend formaat durf ik de gok wel te nemen. De laatste keer dat ik er was met de LaRo had ik een nieuw stuurhuis gekocht en meegenomen en dat ging ook goed.

Met vier paar en een beetje modder-camouflage is er nog steeds geen vuiltje aan de lucht, da's toch gewoon standaard in een LandRover laadbak.   Ik zie ze eerder "struikelen" over een nieuw stuurhuis. Als je maar genoeg zooi bij je hebt wordt het vanzelf weer vanzelfsprekender.
Als je een nieuw stuurhuis en nog wat nieuw spul bij je hebt, zorg dan voor wat olie en zwarte smeer op de dozen en verdere verpakking.   Wordt je dan toch nog gevraagd naar deze "lading" dan zeg je toch gewoon dat je het altijd bij je hebt ... een LandRover is een vreselijk onbetrouwbaar voertuig, je moet altijd wat repareren.

Ik werd ooit gecontroleerd aan de Tsjechisch-Duitse grens, net voordat Tsjechië tot de EU toetrad, dus waren de Duitse douaniers extra actief, ze moesten hun nuttige werk bewijzen.   Ik had toen zoals een kampeeruitrusting als een bezoek-uitrusting bij me, en nog wat troep van een collega.   De Duitse douaniers dirigeerden mij in een soort garage en begonnen met een endoscoop rond te neuzen - die endoscoop was natuurlijk in de kortste keren door vuil en olie verduisterd.   Daarna wilden ze wel eens zien wat er allemaal in de laadbak van mijn HardTop lag.   Na de tweede tas met vuile kleren en na een paar dozen met alledaagse etenswaren hadden ze het wel gezien.   O ja, ze hadden mijn handen ook al getest op sporen van drugs etc.
Al die tijd lag er op het bureau van de controlerende douanier een tasje waar ik mijn papieren uit had gehaald.   In dat tasje zat ook een plastic foto-busje met pillen tegen de migraine, mooie oranje pillen zonder verdere kenmerken, pillen waarvan ik wist dat ze positief scoren bij een primitieve drugs-test.   Het leek mij toen ze met mij begonnen dat ik met het nonchalant op het bureau gelegde tasje het minste last zou hebben ... en dat was goed gedacht.   Tegenwoordig neem ik toch maar een medicijnpaspoort mee, en als de kat meegaat een indrukwekkend blauw paspoort.   Nog nooit heeft iemand ook maar iets willen zien, niet in de corona-tijd, maar ook niet toen er terroristische aanslagen waren.
Dat medicijnpaspoort is overigens verduiveld handig als je niet genoeg pillen mee nam: Ik heb al tweemaal met zo'n eenvoudige apothekers-uitdraai bij de Franse Pharmacie meegekregen wat ik nodig had.
Misschien kom ik erg overtuigend over.   Nog weer langer geleden, net voor de Schengen-akkoorden, werd ik aan de Belgisch-Franse grens gecontroleerd.   Uit een jaszak kwam een lucifer-doosje met daarin een stuk opgerold pleepapier.   Ik rolde het pleepapier af, en aan het eind verschenen twee witte pillen. Ik zei: "Du Paracetamol" en ik rolde het papier weer op ... het was goed zo, ze waren tevreden !!


Groeten MarcS


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.