Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 20:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014, 13:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Scratch serie 3 88

Nu ik de laatste 10 jaar eigenlijk alleen maar schroefgeveerde Land Rovers heb gehad, heeft Weekers me doen uitwijken naar een Serie III 88 benzine uit 1976. In eerste instantie wilde ik een schroefgeveerd chassis bestellen en mijn 90 300Tdi op offeren. Maar omdat de Land Rover in zo'n originele staat is, is dat eigenlijk zonde. Er moet nog wel een hoop gebeuren om hem weer op kenteken te krijgen met een keurige APK.

Zoals het verhaal begin...

Afbeelding
Zo stond de 88 in een oude schuur in België. Sinds 1996 niet meer gekeurd, enkel op eigen terrein gereden.

Afbeelding
Ritje Antwerpen/Nunspeet.

Afbeelding
Banden met droogte scheuren vervangen voor een 6 SAT lookalikes. Set nette velgen had ik nog ergens liggen.

Afbeelding
Nog geen week later scheurde de sof-top door een klomp ijs, en was mijn eerste uitgave een feit.

Afbeelding
Nieuwe soft-top.

Afbeelding
Op voor een kentekenbewijs bij de RDW in Zwolle.

Afbeelding
In eerste instantie staat alles verkeerd op de kenteken card, na een paar telefoontjes en wat mailverkeer met de keurmeester wordt de card vervangen door een nieuwe met de juiste gegevens. Het is een 7 persoons histories kenteken met 3,5 ton trekgewicht :o

Afbeelding
Daarna weg gebracht voor een APK.

Afbeelding
Veren waren zwaar verroest en afkeur en worden vervangen door paraboolveren.

Afbeelding
Na een paar uurtjes staat de auto een stuk hoger.

Afbeelding
Na een lijst van 100 kleine dingetjes heeft de 88 een APK !

Afbeelding
Het eerste ritje gaat nog niet vanzelf. Sturen en remmen gaat prima, maar er zit geen gang in. Eigenlijk rijd hij alleen maar op de choke. De 88 is dan motorische ook nog niet nagekeken.

Afbeelding
Eerst maar eens de carburateur uit elkaar.

Afbeelding
En nog een elektronische ontsteking.

Afbeelding
Dan komt tijdens het afstellen van de ontsteking de looplamp tussen de ventilator en de radiateur...
Dat wordt dus een nieuwe :?:

Afbeelding
En zo staat de auto er nu bij

Ik zal deze topic gebruiken voor de vorderingen die ik maak. Vragen!? Stel ze gerust

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014, 13:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Eric,

Welke parabolen heb je gebruikt en van welke leverancier?

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014, 14:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 09:58
Berichten: 43
Woonplaats: nunspeet
Ik heb de veren besteld bij Budget Parts. Merk is Bearmach/Britisch Springs. Voor 2 bladen, achter 3. Ik heb me er nog wel van verzekerd dat de bladen achter aan elkaar zaten (geen hulp bladen die je krom rijd in de prut) Koste inclusief bouten en beugels €600,-. Een heel bedrag, maar het komt het comfort wel te goede ;-)

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 sep 2014, 14:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 05 sep 2014, 13:09
Berichten: 218
Woonplaats: Utrecht
Mooi ding, ik blijf dat licht vergrijsde blauw een van mooiste kleuren vinden voor een serie. Ook de banden zijn ok, niet te lomp groot maar wel lekker grof.

_________________
Groet
Lucas & Brum: 123,6 inch Discovery 1 met verzinkt chassis en body, wordt nog een keer omgebouwd naar elektrische aandrijving: https://www.instagram.com/explore/tags/projectdiscovere/

https://twitter.com/lucasvanlierop


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2014, 10:38 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Een feest der herkenning! Mooi gedaan!!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2014, 09:02 
Offline

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 13:56
Berichten: 3
Hoi, heb ook een series benzine gehad waarvan de motor niet goed liep en niet mooi oppakte, heb er toen een Weber caburateur opgezet, wat een verschil zeg, veel mooiere loop en motor pakt stukken beter op, een echte aanrader, heb er ook velgen opgezet met een breder spoor zodat je niet zoveel last hebt van spoorvorming in de weg.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.