Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 maart 2019, 12:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Maar vandaag de 19e maart toch wat kleine dingetjes gedaan.
originele handvaten op de voor deuren gemaakt. breken mijn nageltjes niet meer op het randje.
en een luxe accessoire geïnstalleerd, een licht pieper. Niet dat ik het licht ooit vergeet maar hij zat bij een stapel onderdelen die ik gekocht had.
alleen aansluiten was wat moeilijk. die dingen werken op een deurschakelaar voor binnenverlichting.
Ja ja in een Laro van 1973. Dussss het rode draadje in de verlichtings schakelaar gepropt. en toen het blauwe draadje met het contact af alle schakelaars achter het dashboard geprobeerd. en het werkt!!!!! op de ruitenwisser schakelaar.
contact aan geen piep, contact uit piiiiiiiiieeeeeeeeeeepppppppp.
ruitenwisser aan geen gepiep gelukkig :D

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 08:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Goed bezig sjaak!
Je had ipv de pieper ook een relais kunnen maken: contact uit, licht uit. (wel gezekerd)
Heb je meteen geen volle stroom over je schakelaars.
Ik heb een beugel gemaakt voor mijn achteruitrijspiegel (die zat op een afdekstuk waar ook de zonnekleppen aan zaten maar dat trilde enorm en na het 1e grote ritje viel doe er af, heel dat afdekstuk).
Ook nog een zijruit ontwaseming gemaakt. het lekt overal zoveel dat het erg vochtig is. En daarnaast nog een beugel gemaakt voor het vastzetten van mijn achterdeur. Het originele systeem vind ik erg slecht werken, zeker met harde wind of als je op een zijwaartse helling staat.
Achterin nog wat tapijt gelegd en de raamrubbbers achter dicht gemaakt + een zijwaardsbankje gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 09:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
aaaaaaaaaaaah daar is dat beugeltje voor. had ik over na de roestoratie. (waar de spiegel opzit).
en die simpele maar zo te zien effectieve stang op de achterkant ga ik ook kopiëren.
ik had al wel van die gasveren geprobeerd maar daar snap ik niks van.(heb er nog 2 liggen)
wat het lekken betreft. heb je die anti water handleiding voor land rovers al?
kan hem je sturen als pdf. (heb nog 799 handleidingen gevonden op internet)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 maart 2019, 10:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, je kan voor de achterdeur ook eens kijken naar zo'n telescopische raamuitzetter, zo'n ding met een ingebouwde veer en regelbare frictie.
En ... als je het ding dan bovenaan de deur zet .... dan is het alleen de vraag of de deur zelf stevig genoeg is.
Ter beantwoording van de nog niet gestelde vraag: Bovenaan omdat het ding dan minimaal in de weg zit.
Ik heb het al jaren geleden uitgetekend voor de Defender en met een zekere regelmaat herinnert de auto me aan mijn goede voornemens ... wind en helling doen dan "de deur dicht" ... dan weet ik weer dat met goede ideeën alleen je er niet komt, het is de uitvoering waar het op aan komt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 22:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
klusjes van de afgelopen week (en in de aanloop naar de 1e trial dit jaar)
- nieuwe brandplaatjes onder de verstuivers
- xpc banden gemonteerd (en de nokians in zomeropslag)
- brandblusser gemonteerd (verplicht item voor de trial)
- beetje gespeeld met inspuittiming en de stand van de gaskabel. timing terug gezet waar die vandaan kwam en de stand van de gaskabel ietsje hoger in de toeren gezet. (vol gas op pedaal geeft 90km/u met marge op de inspuitpomp. Het gaspedaal geeft een kleinere slag op de pomp dan de pomp aankan)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 22:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
...
- xpc banden gemonteerd (en de nokians in zomeropslag)
...

Banden of wielen ??


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 23:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Marc-my-Words schreef:
Banden of wielen ??

beide :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 maart 2019, 23:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
en dat voor een dagje buitenspelen ...

Maandag middag gaan de lattitude cross banden (met velg) er weer op...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 maart 2019, 10:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
en dat voor een dagje buitenspelen ...

Maandag middag gaan de lattitude cross banden (met velg) er weer op...


Ahh ... de buiten-speel attitude van de XPC is toch beter als de attitude van de Latitude ?

En qua comfort omgekeerd ?   Ik zou bijna zeggen: dat houd je van de straat, maar dat is niet van toepassing.
Het houd je wel in vorm, ik moet in de week van 1 april weer ± 400 kilo wielen verzetten (en dat is geen grap).

O ja, en hoe verhouden zich de Nokian HK's tov de Michelins ? Ik neem aan dat de Nokian's op standaard-stalen velgen zitten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 00:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
De nokians op standaard staal is wat betreft comfort aardig vergelijkbaar met lattitude cross op standaard staal (vond de xpcs wat stugger vandaag dan de nokians)

btw, niet schrikken als je van de week wat foto's voorbij ziet komen van de onderkant van een 109 .......... ahum :?
gelukkig kwam ik rijdend weer thuis. Een 110 was wat dat betreft een stuk ongelukkiger terechtgekomen onderweg naar het evenement.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 13:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Blijft een mooi en leerzaam onderwerp die bandjes.
Ik heb zaterdag een andere tank erop gezet en kokos loper bij de voeten gelegd. Met de rubber kant naar boven en de kokos naar onder. Dit ivm de waterlekkage. dan kan het vocht nog een beetje weg. Natuurlijk zit het in de planning om die waterlekkage te verminderen (dak sealen, nieuwe deurrubbers, ventilatieluik rubber kitlaagje ertussen.
Vraagje: bestaat er ook een bolle buitenspiegel? (s3 late versie) Ik zie niet al te veel bij de bijrijderskant. Bij mijn 101 werkt dat super.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 16:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
so happy dat er weinig tot geen water meer in de 109 staat. moet alleen wel dat binnenste dakrandje de 20 sponzen die ik er in gepropt heb elke keer na een bui uitknijpen.
ik heb defender spiegels er op, van die grote rechthoekige. op het trillen na kijkt het goed hoor..
vanaf vandaag kunnen de kleinkinderen gewoon in een stoel achterin zitten. had van iemand gratis 3 van die originele stoeltjes gehad. alleen de beugels aan het huisje/carrosserie zaten er niet bij. zelf gemaakt van hoeklijn/ stalen pijp/ draadspanners en nog wat klein spul.
het is een een factor 10 sterker als het originele bankje wat ik had.
daar zaten 3 gordels op 1 bout door de vloer met een ringetje er achter. het originele bankje zat met 2 boutjes aan het aluminium van de zijkant, met een stalen haakje.

morgen leuke klus (hoop ik), moet een boothuis in friesland leeghalen. kano,s, bootjes, fietsen en wie weet wat nog meer.
dus als je morgen op de afsluitdijk een roze 109 ziet met allemaal troep er op in en achter ben ik het :-}

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 17:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Sjaak, de hogere spiegels hebben geen zin, de bovenkant word nu al half afgesneden door de deurstijl.
Er zitten nu ook al kleine defender spiegels op.
Inmiddels een spiegel gevonden, MTC5084 convex glass.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 maart 2019, 19:07 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
@ sjeroens
Volgens mij heb ik een setje S3 spiegels liggen waar ik niets mee doe.
Mocht je ooit in de buurt van Grambow 19399 Duitsland komen zijn ze voor jou.
Ik zelf heb liever vlakke spiegels, met bolle heb ik moeite om in te schatten hoe ver weg een achteropkomende auto is.
Eind april ben ik weer thuis.

Voor water op je vloer heeft Topgear de beste oplossing. Zoek de Botswana special bij 54 minuten :mrgreen: :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 maart 2019, 01:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjeroens schreef:
Sjaak, de hogere spiegels hebben geen zin, de bovenkant word nu al half afgesneden door de deurstijl.
Er zitten nu ook al kleine defender spiegels op.
Inmiddels een spiegel gevonden, MTC5084 convex glass.


Sjeroens, Ik had bij mijn vorige Defender al een één maat grotere rechter spiegel gemonteerd (gehaald bij de DAF garage die deze grotere maat tegen te duur in voorraad had). Wel een echte Britax en geen namaak en dus degelijk genoeg om 'm over te zetten naar mijn huidige Defender.
(Een oude Renault Master spiegel kan overigens ook goed, is ook Britax, met wat geluk vind je die zelfs voor niks.)
Als de spiegel een klikje naar de deur is gezet kijk ik gewoon in de hele spiegel. En het mooie is dat ik rechts nu een vrijwel gelijke zicht-hoek heb als links ... ik heb een 110 en ik zie zowel links als rechts met wat moeite zelfs waar het achterwiel blijft (iets wat handig kan zijn als je echt krap manoeuvreer-ruimte hebt -- verder kijken zowel links als rechts tot "over" de horizon.
O ja, ik heb links en rechts in de binnen-onderhoeken een klein bol spiegeltje geplakt, daarmee is de dodehoek niet meer zo dood.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.