Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 23 apr 2019, 00:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2019, 07:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 146
Weet iemand in de omgeving Breda een bedrijf te zitten die mijn hoofdremcilinder kan reviseren?
Ik heb hier 2 originele girling 101fc hoofdremcilinders liggen die moeten worden schoongemaakt, gezuiverd en nieuwe cupjes etc worden geplaatst.
Ik wil graag dat het in een keer goed gebeurd, dit omdat het ontluchten zeer moeizaam is bij een 101.
Op dit moment zit er een imitatie cilinder op, waar ik niet tevreden over ben. (lekken etc).
De 101 remcilinder is intern hetzelfde als een late s3 hoofdremcilinder, alleen de ingang is anders. Nieuw kosten ze inmiddels tussen de 600 en 800 pond. En nee, ik maak geen tikfout.
Groet,
Jeroen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2019, 08:09 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 309
Woonplaats: wwerf
deze heb je al wel denk ik?
https://www.101parts.co.uk/product-cate ... rs-brakes/

en als ik op de nummers zoek die er bij staan kom ik op de cilinders van een 109 6 cilof 8 cil.
daar is nog wel wat van te krijgen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2019, 17:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 146
Die van 101parts heb ik... Al verschillende kapot gemaakt. Intern is ie gelijk aan een s3 met voor dubbele remcilinders, 1" boring geloof ik. Het enige wat verschild is de ingaande leiding achter. Revisiesetjes zijn er voldoende te krijgen. Die van mij zijn intern niet meer zuiver dus een setje heeft geen zin.
Jeroen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb 2019, 20:44 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 228
Vast niet wat je wilt horen:
Ik heb met http://remmenservice.nl/oldtimers/ goede ervaring.
Beter dan via de reguliere autohandel. Wat terug komt is als nieuw, en ze willen meedenken!

Alleen ..... Alkmaar

_________________
waarom de snelweg als het ook over het zandpad kan?

Waar is de opener zei de dichter.
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2019, 17:25 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 16
heb je nog een PB gestuurd .


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 15:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 146
Pb terug.
heeft iemand trouwens ervaring met de Soundproof Kit van paddocks?
https://www.paddockspares.com/tr647-sou ... l-rhd.html
Dit als aanvulling op de anti dreunplaten die ik op de vlakke delen ga plakken.
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 16:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 638
sjeroens schreef:
...
heeft iemand trouwens ervaring met de Soundproof Kit van paddocks?
https://www.paddockspares.com/tr647-sou ... l-rhd.html
Dit als aanvulling op de anti dreunplaten die ik op de vlakke delen ga plakken.


Sjeroens,

Afhankelijk van de plek en ruimte etc. van die vlakke delen kan je ook een enorme geluidsdemping bereiken via een geheel andere route.

Vereist is dan dat het gaat om vlakke (of gevormde) delen die niet in resonantie raken omdat ze direct worden aangestraald etc. maar om die delen die verderop in de lawaaiketen gaan mee-rammelen/resoneren. Als de plek en ruimte het toelaat dan kan je ook met een uitdovend pakket van belletjesplastic en isolatiemateriaal (bijv "piepschuim"), en en daarna weer een weinig lawaaiige afdek-laag een pakket maken waarin resonanties uitdoven. Ik heb/had dit in de 110 HardTop, de HardTop panelen, de vloer, de wielkasten en het dak geven gewoon ieder geluid door, en sta je naast een vrachtauto dan lijkt het wel of de uitlaat van die vrachtauto direct in je oor blaast.
Een licht pakket van alu-belletjes-plastic en (ingepakt) piepschuim goed klemmend afgewerkt met dun (en gelakt) populieren multiplex maakt de slappe vlakke HardTop-panelen tot een pakket dat geen geluid meer versterkt, en een pakket waarin zelfs heel veer geluid dood-loopt. Kies dus liever populieren multiplex als berken of nog duurzamer materiaal: juist het zachtere populieren hout heeft weinig "klank" van zichzelf.
Bovendien werkt een dergelijke afwerking ook nog eens warmte en koude isolerend en verstijvend op de weinig degelijke alu-blik-panelen.

Het is even een beetje vreemde huisvlijt, maar het loont.

O ja, kijk even bij een professional en/of een professionele bouwmarkt: er is alu-belletjes-plastic en beter alu-belletjes-plastic. Ik kreeg van onze timmerman een paar meter van dat betere spul: dikker taajer plastic als afwerklaag, een dubbele laag belletjes (en ook nog eens anderhalve meter breed) ... het (ver)werkt veel beter als het standaard belletjesspul.


PS Wat betreft die remcilinders en revisie in Alkmaar: Je kan natuurlijk Fenna eens vriendelijk aankijken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 16:53 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 110
Beter dan multiplex is ordinaire hardbord, dat is namelijk een 'dood' materiaal.
Denk maar aan een gitaar, bouw je die van multiplex dan heb je een redelijke klankkast maar van hardbord komt er geen behoorlijk geluid uit.
Mijn deurbekleding bestaat daar uit overtrokken met ski en op het alu heb ik yoga of slaap matjes geplakt, die zijn gesloten cel ligt en makkelijk te plakken en knippen, niet zo goed als ontreuning plaat maar gewicht was voor mij belangrijker.
Moet zeggen, mijn ambu 2a is opmerkelijk stil.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 17:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 638
Hardboard kan ook maar hardboard is in het algemeen gevoeliger voor vocht, en (ik weet het het is wat paradoxaal) ook weer aan de vormeloze kant.
Juist het opklemmen van allerlei cel-groten maakt dat de resonantie doodloopt. Zelfs de harde alu-blikken buitenkant van mijn HardTop klonk "dood", niet meer dan een doffe toonloze plok als je erop trommelde.
Overigens leuk die gitaarbouw - ik heb net iets meer met vioolbouw: Een populierenhouten achterblad is een poor-mans-oplossing, het geeft wel een viool met een mooie sonore maar niet erg krachtige klank. De normale viool heeft een berg-ahorn (= traag gegroeide esdoorn) achterblad, dus van zeer compact hout.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 18:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 309
Woonplaats: wwerf
ik heb een combinatie gedaan met van alles en nog wat.
maar nu heb ik dit besteld om mijn deuren en schutbord aan de binnenkant te bekleden.(in het handschoenen vakje en achter de kachelpijpen)
het is eigenlijk te dun, je hebt ook van 1 cm dik. maar voor de deuren vond ik dit wel mooi.
voordeel van deze is (als de chinese lijm het doet) dat ik niet meer hoef te kliederen met dure lijm.
https://www.ebay.nl/itm/2Roll-3mm-Car-Sound-Proofing-Deadening-Vehicle-Insulation-Close-Cell-Foam-Noise/372473729863?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

ps. het spul wat ze hier in NL. verkopen is 3x zo duur maar tot mijn verbazing precies hetzelfde

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 18:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 638
Sjaak,

Je hebt wel een puntje, dwz voor mijn dak heb ik het heavy-duty alu-belletjes-plastic + Kwantum-hallen tapijt gebruikt.

De lijm (ook bij de Kwantum-hallen) was verreweg het duurste (je wordt er wel gratis high van).
Het alu-belletjes-plastic kreeg ik voor niks, en het goedkoopste Kwantumhallen-tapijt kost hoegenaamd niks.

Ik denk overigens dat je voor het mooi toch iets aan binnen-afwerking zou moeten doen, ook bij het gesloten-cel-foam.
En dan krijg je toch weer die lijm.

Het dunne Kwantumhallen-tapijt (het dunste wat ze hebben, je wilt het niet als tapijt gebruiken) heeft een wat grovere rib-fluweel-achtige uitstraling, het stelt weinig voor, zeker als je de achterkant met rubberlijm hebt ingekwast (het uiterst dunne rubberschuim-laagje lost nl in de rubberlijm op) lijkt het vrijwel niks. Toch zorgt zo'n min of meer textiele toplaag voor een bescherming/drukverdeling als je eens wat wilder iets hoekigs verplaatst.

O ja, normalerwijze is dat alu-belletjesplastic ook gesloten-cel-foam, alleen niet zo foamig. Zolang het niet lek geprikt wordt is het zeer dampdicht.
Het heeft zich bij mij overigens al eens goed bewezen (in mijn vorige 110).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 19:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 146
Bedankt voor de input, weer wat dingen om mee te nemen.
Op deuren zitten al bedekking op, weet nog niet wat erachter zit.
Het nadeel van plastic is dat er vocht achter kan kruipen. Bij mijn 101 heb ik de deuren verlijmt met noppenmatjes (om op te slapen) bekleed met skay.
Onder de stoelen & voetenbak ligt rubber wat eigenlijk bedoelt is voor onder de wasmachine. Werkt perfect. Kan een fatsoenlijk gesprek houden en naar de radio luisteren. Motorkap (waar je naast zit) glaswol afgedekt met reflectiefolie met luchtbellen erin (hetzelfde als Marc schrijft) aan de bovenkant weer dat wasmachine rubberplaat. Zowel bij de v8 als de 300tdi acceptabel geluid.
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2019, 21:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 638
sjeroens schreef:
.....
Het nadeel van plastic is dat er vocht achter kan kruipen.
... .


Ik heb tegen het dak mijn "heavy-duty" alu-belletjesplastic integraal met rubberlijm verlijmd, en de randen afgekit.
Ik denk dat het op deze wijze meevalt met het "erachter kruipen" van vocht.
Bovendien zijn er - zeker bij een dak - 's zomers ook langere perioden van zulke warmte-instraling dat stiekem toch binnengedrongen vocht weer verdreven wordt.
Ik ben erg alert op stiekem kruipend vocht want als je met een zekere regelmaat naar koudere gebieden gaat dan wil je geen vocht dat beetje bij beetje je mooie plakwerk ruïneert. Ingesloten vocht wordt namelijk een fijn schijfje ijs en zo'n schijfje gaat dan werken als een ultra-dun plamuurmes dat alles lossteekt.
Bij mijn oude 110 bleef het allemaal prima zitten, zelfs in de "binnenbocht" van het Defender-dak.

Bij mijn oude 110 had ik ook de eerder beschreven opgeklemde sandwich en het enige wat ik aan vochtsporen terugvond toen ik het demonteerde waren de bouten waar het dak mee vastgeschroefd was ... die bouten waren roestig (na 10 jaar).
Ik heb de sandwich nog steeds niet weer teruggemonteerd in de huidige 110. Zodra ik dat doe dan gaat er een extra laagje conserverend vet op de dak-bouten, en dan buig ik me nog eens extra over het al dan niet aanbrengen van een extra dampremmende hindernis.

Overigens, mijn ervaringen met vorst en ijs hebben me wel de ogen geopend (en wat wijsheid bijgebracht).
Binnen 8 jaar had ik een waterval binnen, op één plek was de roest van de body-cappings zodanig ver gevorderd dat je bijna naar buiten kon kijken en erger bij een steviger bui het water is serieuze hoeveelheden naar binnen stroomde.
De "waist-line" van een 110 is afgedicht met een strook "closed cell foam". Dat gaat even goed, maar vrij snel, zeker met een klein beetje vervuiling etc. vormt zich wat ijs vóór het foam, en als dat ijs klem zit en dan de warm-koud-werking (zodra je met de auto rijd wordt het binnen warmer en buiten kouder - staat ie daarna weer stil en wordt het nacht dan wordt het zowel binnen als buiten nog weer kouder) ... dan na een paar keertje dooien en vriezen dan vallen er "dooien" dwz het ijs gaat duwen tegen het foam. Na eventjes, een-twee winters zijn er gewoon de eerste kleine doorgangetjes en dan gaat het verder: het "closed cell foam" zelf blijft misschien wel "closed" maar tussen foam en body capping blijft water staan.
Bij mijn huidige 110 heb ik dus die "waist-line" direct helemaal afgekit (met als risico dat er tussen kit en foam nog steeds stiekem water zou kunnen stagneren- maar dan ga ik vanzelf zien dat mijn kit-rand gaat "leven").

Anyway ... de les is dat daar waar er iets langer water kan blijven staan, eventueel onder invloed van de eerste vrieswerking, daar blijft het water ook staan en zodra het dan harder vriest gaat het water werken. Bij de "waist-line" is het zelfs nog erger want aan de bovenkant is er een overstekend randje waardoor het ijs nog veel makkelijker opgesloten raakt. Eenmaal opgesloten betekent iedere dooien-vriezen cyclus weer 10% extra ijs, en ijs is hard en het duwt en wrikt genadeloos.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.