Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 19 maart 2024, 06:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 12:54 
De anwb is opzoek naar de 25 grootste auto iconen
Wat blijkt na ruim 60 jaar productie staat de oude dame der auto iconen niet in de lijst
Er is volop discussie en er kan nog wel iets veranderen in die lijst
Ik zeg stem of reageer op deze onderwaardering van de landy
[www.anwb.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 15:32 
Dat viel mij ook al op!

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 16:53 
als je eerlijk bent hoort hij niet in het rijtje thuis want landrover is een kopie van de willys jeep en die staat er wel in spinning smiley sticking its tongue out




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 19:35 
jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> als je eerlijk bent hoort hij niet in het rijtje
> thuis want landrover is een kopie van de willys
> jeep en die staat er wel in spinning smiley sticking its tongue out

Neemaar ... da's een grote misvatting (of zo waar dat er in het rijtje van 25 slechts één auto hoeft te staan).

Juist het palet met 3 wielbasis, en verschillende opbouwen zoals Soft-Top, HardTop, StationWagon en specials waaronder de Ambulance maar de LandRover zo bijzonder, vooral ook omdat het door de jaren heen nog steeds ook een uniform concept is gebleven: ongeveer iedereen herkent een LandRover.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 20:03 
Marc–my–Words Schreef:
> ongeveer iedereen herkent een
> LandRover.
>
> Marc

En ongeveer iedereen noemt het een Jeep.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 20:14 
herkenbaar ja en multie platform ook maar dat is pas later ontstaan na dat er vraag vanuit het leger kwam
in het rijtje wat er staat worden auto's aangegeven met een echte vernieuwing
daf varimatic
volkswagen kever een buitengewoon ontwerp

lees het rijtje maar door en vertel me dan wat er echt vernieuwend was en is aan de landrover die wel degelijk afgekeken is van de jeep maar omdat er geen staal genoeg was en daardoor duur hebben ze overtollig vliegtuig aluminium gebruikt

De Roverfabriek, die in 1947 werd gerund door twee broers, Maurice en Spencer Wilks, had na de oorlog overcapaciteit, omdat er jarenlang voornamelijk militaire goederen geproduceerd werden. In 1948 bouwden de broers de fabriek opnieuw op. Ze maakten een auto die op meer gebieden kon worden gebruikt dan de Willys Jeep. Hiervoor haalden ze hun oude Willys Jeep uit elkaar en bouwden met nieuwe en verbeterde onderdelen hun eigen terreinwagen: de Land Rover. De allereerste Land Rovers leken daardoor technisch nog veel op de Willys Jeep. Wiki click

wiki heeft ook niet altijd gelijk maar het lijkt mij dat als dit fout is landrover dat wel zou verbeteren grinning smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 20:16 
thumbs uphot smiley kan het niet laten grinning smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 22:23 
Goed dat de Willys er tussen staat als icoon van vrijheid, maar waarom een Prius of een BMW i3 een icoon is...
Onder iconen versta ik toch echt wat anders dan een auto die ergens de eerste mee was... iconen hebben verband met een tijdperk of een revolutionaire ontwikkeling...
En waarom er 2x een kever in de lijst staat moody smiley ? Leuk overzicht, maar het slaat nergens op. Zoals we gewend zijn van de ANWB koerier.
Dat de Land Rover er niet tussen staat, tsja, en?

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 22:28 
Ja, Ja, ik ontken ook niet dat de 1948 LandRover een soort Bantam/Willys imitatie was.

Echter vanaf het moment dat er 86 en 107 inch modellen kwamen, en daarna de bekende 88 en 109 inch (en nu dus de 92, 110 en 127 inch chassis) was de LandRover een modulair platform dat duidelijk afwijkt van de 1/4ton GP "Jeep".
Grappig genoeg zag ik vorige afgelopen maandag nog een echte Willys uit 1944 en daarnaast een Hotchkiss uit 1962, die Hotchkiss was zelfs voor een redelijk oplettende toeschouwer niet als afwijkend te herkennen. Zet je daar een 1962 LandRover naast dan ziet iedereen het verschil.

En ... of het nu de vraag vanuit het leger was of gewoon een antwoord op een bredere vraag, doet er niet toe: de modulaire bouw en het multi-platform karakter maakt de LandRover tot een bijzonder en vernieuwend product.

Dat iedereen de LandRover Jeep noemt .... is ten eerste niet waar (al was het maar dat er ook mensen zijn die LendRoever zeggen), en ten tweede niet het bewijs dat het geen karakeristieke auto is - als je alles wat door de argeloze leek foutief benoemd wordt tot onbelangrijk bestempelt en de rest tot belangrijk dan krijg je wel een erg armoedige selectie, een povere wereld.

Overigens ben ik wel blij dat de Renault R16 op het lijstje iconen staat: Een serieus vernieuwend ontwerp, echter ook een auto die schrikbarend roestte (en ook homokineten sloopte) ... en gek genoeg ondanks zijn vernieuwingen toentertijd oogt zo'n R16 tegenwoordig gewoon nogal gedateerd (de weinig vernieuwende Peugeot 504 toont nu eigenlijk moderner).

Marc

PS Je kan je afvragen of de Mazda MX5 wel op de lijst hoort: Een leuke auto, maar tegelijk niet meer als een verbeterde Engelse sportauto uit de 50/60er jaren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 23:06 
Lekker belangrijk wat de ANWB (en haar volgers) van mijn favoriete automerk vindt .. grinning smiley

Gerard


www.dlrs.nl
www.facebook.com/dutchlandroversortout


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 23:31 
Precies!!
Kijk alleen al naar de ingezonden brieven en de advertenties....
Niet my cup of tea!( ben ook geen lidgrinning smiley)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 23:58 
De anwb is een rotclub. Wil er niks mee te maken hebben. Had eens een keer net te laat mijn lidmaatschap opgezegd. Nee dat kon niet want ze zijn een vereniging. Of ik maar wilde betalen. Kreeg brieven van incassobureau e.d. Tot en met telefoontjes dat ze wellicht een rechtzaak gingen beginnen over een kleine 150 euro.

Nooit op gereageerd en ook niks meer gehoord en ook nooit wat betaald. Het is een miljoenenbedrijf dat op deze manier als zogenaamde vereniging mensen geld uit de zak denkt te kunnen kloppen onder het mom van: we kunnen onder dezelfde voorwaarden opereren als het plaatselijke voetbalclubje.

Echt belachelijk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 01:29 
Een ieder die zegt dat onze troetel kinderen niet innovatief zijn heeft oogkleppen op.

Alleen al de series: ( weinig verstand van de jongere modellen)
Er is (bijna) geen merk/ model waarvan de auto's zoveel toepassingen, verschillende modellen zijn van de zelfde basis, conversies, doel, modificaties, xbreading, en most of all, die generaties geboeid heeft blijft houden ( solly slaap dronken) .

Zie gewoon dat de "gekte" erfelijk is! 2 soms 3 generaties in de overall om mee te kunnen doen aan de rit die gedaan moet worden, zelfs moeders kijkt meewarig naar manlief en hijst zich maar weer als co-pilote op de niet comfortabele bijrijdersstoel. ( als ze niet al zelf achter het roer klimt)

Kom net van een bladgeveerde LaRo treffen bij de zuider buren vandaan, kon geen 2 de zelfde vinden the finger smiley

En van welk merk zijn er nog zoveel van op de weg?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 11:15 
och ja eye rolling smiley
niets concervativer dan landrover, al 50 jaar het zelfde grinning smiley
de series zijn links en rechts ingehaald door andere
alle varianten zijn gebaseerd op de zelfde onderdelen of die voldeden of niet interesseerde ze niet er was toch geen concurrent

landrover werd pas wakker toen de verkopen enorm daalde omdat toyota een kopie op de mark bracht dat veel beter was en nog zijn ze daar niet echt bezig met wat de consument wil. kan je ondertussen diff sper af fabriek krijgen? en zeg niet net als LR dat het niet nodig is, mensen willen het en LR weigert het te maken.

ik wil landrover niet afkraken maar de troetel kinderen moeten nou niet heiliger dan heilig zijn.
als ik het me toentertijd had kunnen veroorloven zou ik een toyota gekocht hebben want zoals het gezegde is
ga je de woestijn in neem een landrover, wil je er weer uit neem een landcruiser the finger smiley

de enige reden dat er nog zo veel van rondrijden is de enorme surplus aan goedkope onderdelen en de eenvoud van repareren, de overvloed aan onderdelen is natuurlijk niet ontstaan door betrouwbaarheid spinning smiley sticking its tongue out maar omdat er geld mee verdienen valt




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 12:20 
Kijkaan Jamaar, je geeft de elementen voor een niet te betwisten nominatie:

Conservatief en toch ook innovatief, en daarbij uiterst langlevend, zoiets als een eeuwenoude dorpslinde.

De Mazda MX5 is gewoon een remake van een Engelse sportauto zonder het typisch Engelse ...
En de VW-Kever is nog erger:
Vrijwel zeker eigenlijk een Tsjechische ingenieur, een "fout" icoon in de jaren voor 1945, en slechts mondjesmaat verbeterd in de jaren daarna.
In dat licht is de VW-bus veel meer een te nomineren icoon.

En als het nu om auto's die de geschiedenis veranderden gaat ... dan hoort de Parijzer taxi ook op de lijst, dwz die taxis die het Marne-offensief 100 jaar geleden een andere wending hebben gegeven.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 18:08 
60 jaar 1 model bouwen das pas een icoon van een wagen
40% van de bevolking in ontwikkelingslanden die ooit een eerste auto zag die mensen zagen een icoon

Even copy past

Auto's die van mij betreft niet in de lijst thuishoren zijn:
Chrysler Airflow: wél legendarisch, maar niet succesvol en óók niet de eerste gestroomlijnde auto
Lancia Aurelia: minder belangrijk dan de Lambda
Fiat 500 én 2CV zijn minder invloedrijk geweest dan de Fiat Topolino.
jaguar E-type is een legendarische en mooie auto. Maar technisch niet echt bijzonder
Ford Mustang. de eerste pony car, maar technisch niet vernieuwend. ook qua marketing niet vernieuwend.
Autobianchi Primula. de veel succesvollere en beroemdere Mini staat er al in, dus waarom dan deze nog?
NSU Ro80. Legendarische auto met alternatieve teechniek. de Wankelmotor is echter nooit gemeengoed geworden. Mazda is het enige merk dat ook tegenwoordig nog een Wankelmotor heeft. Het concept is dus helemaal niet invloedrijk geweest...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2015 16:13 door westfries..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 20:54 
Leuk om dit te lezen. Een ieder van ons is toch begonnen op de Fiets. Nou dan ! Waar staat A.N.W.B. voor ? Is begonnen als een Fietscluppie. Dat bedoel ik dus. gr. Juppe.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 22:41 
Precies (nu ja, wat betreft de 2CV ben ik het niet eens met je, de 2CV is minstens zo invloedrijk etc. geweest als de VW-Kever, wat betreft de E-Type kan ik je iets makkelijker volgen, toch was de E-type indertijd toch wel een "revolutietje" nog niet eerder was er een zo goed vorm gegeven penisverlenger).

Ik snap die LandRover lieden niet die de LandRover door het slijk halen ... nee niet die mensen die de auto gewoon vuil maken, da's normaal bij een goed gebruik van een LandRover .... nee ik doel op die nestbevuilers, die types die het merk graag extreem exclusief houden.

Ik snap overigens de mensen die de ANWB een bedenkelijke klup vinden weer wel ... ooit een wielrijdersbond en tegenwoordig meer middle of the road.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 22:57 
DIT zijn iconen.
En nou stoppen anders wil iedereen een Land Rover en dan kunnen we onze hobby helemaal niet meer betalen!
smileys with beer winking smiley
Tot woensdag hij het heerlijkheidstreffen!
Jeroen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2015 20:58 door sjeroens.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2015, 23:26 
Vind dat je als goed gelovige je je evangelie moet uitdragen!

Het beloofde (modder) land, the byways, de vergezichten, het genieten van het lawaai en de stilte van je vrouw......
Het mijmeren met een fijn glas wijn (of echte mannen nectar) van de mooie wegen morgen voor je liggen te wachten om geplet te worden door je bladgeveerde hobbelkar smiling bouncing smiley
Soms stoppen bij een bezienswaardigheid, dit kan een stafkirche (sh*t hoe skief ie dat) zijn of een ander iets met iconen.
En....... Zo kan ik wel uren van de kansel blaten the finger smiley

Been there, done it, and will do it again !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gatherwood's GatheRRoveR called M 'Rie

My way is the byway !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Where:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
Are united in : : SII 1958 with a 300tdi : :


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: ANWB auto iconen
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2015, 09:28 
Heerlijk om zo 's-morgens vroeg deze teksten te lezen met een bakkie erbij!

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.