Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 21:58 
deze week werd er een series te koop gevraagd met kenteken voor een leerling project
Dat heeft me aan het denken gezet en heb mijn series 109 2a 1972 aangeboden maar niet om hem te verkopen maar hem alleen voor dit doel ter beschikking te stellen
Op dit voorstel is geen gebruik gemaakt omdat ze liever zelf een auto aanschaffen
Naar aanleiding hiervan vroeg ik mij af of hier misschien mensen zijn die het wel leuk vinden om dit project te doen
Hij hoeft niet snel klaar ik lever de onderdelen of vergoed ze
Het gaat om een bijzonder project omdat het om een ex gendarmeries auto gaat (boevenwagen) 6 cilinder benzine
De wagen is zeker niet helemaal verrot maar er moet BV wel een nieuwe achterbalk gelast worden en alle facetten van het vak komen aan bot
Uiteraard moet de wagen zo orgineel mogelijk in oude glorie hersteld worden voorbeeld foto s zijn aanwezig

Wie vind dit een leuk idee of wie weet een leerling project wie hier een uitdaging in ziet

Nogmaals ik wil de auto niet verkopen want anders begin ik er zelf tzt aan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 22:39 
Leerlingen gaan hier echt niet iets moois van maken. Heb zelf op de mts autotechniek gezeten en het gros van de leerlingen doet niets liever dan slopen: ze hebben wel wat anders aan de kop (meiden) of weten niet wat ze willen. Dus gaan ze slopen. Wees maar blij dat je hier aan ontsnapt bent want over het algemeen worden leerling projecten alleen maar slechter. Ik heb gezien dat ze keurig rijdend werden afgeleverd op school maar enkele jaren later moest ie met de trailer worden opgehaald. Werkelijk van alles was (uiteraard) onprofessioneel losgehaald en weer in elkaar gemeukt. De motor liep prima naar school maar ik moest zeker een halve dag sleutelen voor ik hem weer aan de praat had toen ie terug was.

Heb meegemaakt dat ze de motor startten terwijl de leraar ff weg was. Starten en hup koud gas op de plank en ver over maximum toeren dat ding.

Blijf ver van de school weg met je project of breng hem gelijk naar de sloop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015, 23:12 
ben het met Mrah eens. zo'n project lukt alleen als een docent er zelf heel veel uurtjes zelf in steekt en bevlogen is.
Leerlingen denken alles te weten en zijn vaak te onkundig om meervoudige problematiek te overzien.
vaak is er per klas maar 1 of 2 leerlingen die eraan kunnen werken en dan vaak met 1 op 1 begeleiding.
iets uit elkaar halen lukt sommige nog wel, maar restaureren is een heel ander verhaal. Je raakt dingen kwijt.
Ik zeg niet dat het niet lukt, maar ik zou het alleen doen als je er zelf bij staat.
Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 16:26 
Van je fouten kan je leren, dat is precies wat er gebeurt met een leerlingen project.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.