Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 09:45 
Beste Larofielen,

Ik heb sinds eergisteren een mooie 90 in bezit.
Nu staat er op het kenteken een maximaal trekgewicht van 1000kg.
Ik wil dit graag naar 2000 of liever 3500 kg hebben.
Hoe pak ik dit aan?
Het betreft een originele defender 90 van de Italiaanse politie.
Deze configuratie ( T16 2-liter 16 kleppen Roverblok ) is verder niet op de markt gebracht in een Defender 90.
Dit blok is wel leverbaar geweest in een Discovery.
Heeft iemand zo'n T16 blok van origine in zijn auto en wil mij laten weten welk trekgewicht er op zijn kenteken staat.
Misschien zijn er anderen die zo'n Defender hebben en een ander trekgewicht op het kenteken hebben staan.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 17:16 
Als je op de rembooster kijkt heb je een typeplaatje met daarop:

Maximum gewicht auto
Totaal toegestane massa
Maximum belasting eerste as
Maximum belasting tweede as

Totaal toegestane massa, min maximum gewicht auto is wat je maximaal nog achter je auto zou kunnen hangen.
Bij mijn serie was het maximum gewicht auto 2200kg en de totaal toegestane massa 6200kg. Dat was 4T. Maar in NL 3,5T. Wel weer raar was dat ongeremd er maar 745kg achter mocht, maar dat is de helft van het ledig gewicht van je auto. In mijn geval 1490 kg


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 18:00 
Hoi Scratch,

Bedankt voor jr reactie!
Klopt, dan kom ik idd tot 1000kg.
Wel vreemd dat het gewoon een Defender 90 is alleen met een roverblok.
Wat kan ik nog doen om dit toch te veranderen?

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 18:48 
Aanvraag bij de RDW voor het verhogen van het trekgewicht.

Als ik het goed heb moet je zelf met een trekgewicht komen welk je op kenteken wilt. De RDW doet dan een test met je auto of dit mogelijk is. Naar zeggen komt er een aanhanger achter je auto en moet de auto een helling op rijden !?

In mijn geval ging het om een Astra die 1200kg op kenteken had welk ik wilde verhogen naar 1300kg voor het trekken van de caravan. Dit is toen niet gelukt omdat het motor vermogen niet toereikend was.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 18:51 
I.6:1 versnellingbak, serie diffs en 205 banden. Locker standaard in en kat in het bakkie lijkt me


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2015, 01:42 
Hoi Thimo,

Ik heb goede ervaringen met de "verklaring omtrent trekgewicht" van Land Rover Nederland. Op basis van chassisnummer kun je zo'n verklaring krijgen die je vervolgens bij een RDW-keuringsstation kunt inleveren samen met je kenteken. Een paar dagen later ligt dan het nieuwe pasje op de mat. Opsturen kan ook, maar bij de RDW krijg je een ontvangstbewijs, wel zo veilig.

In mijn geval werd het geremde trekgewicht 3500 kg.

Succes,

Ivo Cox
109 Serie III, 1973, 200TDi, P38 PAS
RRC, 1984, 3.5 V8 carb SU
VW Golf Variant
Gilera Fuoco
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2015, 03:00 
Niks, Al staat er op je kenteken dat je 20 ton mag trekken, je mag toch nooit meer trekken dan het door de fabrikant opgegeven max trekgewicht.
Het maakt de RDW niks uit wat er op het kenteken gezet wordt, die "doen maar wat". Het gaat erom wat landrover verantwoord vindt en dat is in jouw geval 1000 KG.
Als je ooit aangehouden wordt en je totaal gewicht is meer dan Landrover goedvindt ben je in overtreding, en kost het je geld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2015, 12:29 
20 ton krijg je nooit op kenteken Frans tongue sticking out smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2015, 12:35 
heb jij een adres of telefoonnummer waar bij Land Rover dat kan worden aangevraagd?

Ik heb namelijk niet zo'n zin in 30 keer doorverbonden worden in de wacht gezet en uiteindelijk tuut, tuut, tuut, je kent het wel.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 14:14 
Beste Larofielen,

Even een update.
Vandaag contact gehad met de importeur en zij gaan de benodigde informatie toesturen.
Deze goede service is zelfs geheel gratis!
Waar vind je tegenwoordig deze service?

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 19:04 
Net op mijn kenteken gekeken, van 90 1986 met 200tdi..4000kg.....dacht dat 3500 het maximum was?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul 2015, 19:36 
Ik had ook 4000 kg op mijn RRC kenteken, dit werd meteen gecorrigeerd bij herinslag van het chassis nr..
Voor dat iedereen nu gaat mopperen, 3500 kg is het maximum trekgewicht voor aanhangers met een oploop rem, dus wil je een hoger trekgewicht zal je eerst een lucht reminstallatie moeten inbouwen en een bij behorende aanhang wagen moeten kopen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.