Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brandstoftank
BerichtGeplaatst: di 30 jun 2015, 23:35 
De brandstoftank van mijn 110 1984 heb ik er onderuitgehaald. Rust roest, dus na aantal jaartjes op gas helemaal verroest.. Nou wil ik hem vervangen, maar liefst door een kunststof. Zijn van latere types als de TD 5 de kunststof tanks te monteren onder de vroegere types Defender? En tegen welke mogelijke gedoe-momenten loop je aan? Als lastig, is er dan een gouden tip voor een tank voor dit type, evt een typenr.?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstoftank
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015, 14:41 
Waarom vervangen?
Ik heb [www.rustbuster.nl] voor mijn tank gebruikt, nu naar 5 jaar nog steeds geen enkel probleem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstoftank
BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2015, 23:05 
Vervangen omdat hij te slecht is en er nauwelijks prijsverschil zit tussen nieuwe tank en 3 verpakkingen rusbuster en voorbehandelingsmiddel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstoftank
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 12:13 
En omdat je de tank er toch al uit moet halen om hem fatsoenlijk te kunnen rust-busten.

Kun je net zo makkelijk, of zelfs nog makkelijker, een nieuwe monteren.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstoftank
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 12:14 
Ik weet het niet zeker, maar denk dat dit niet zomaar kan. Ik heb een Marsland chassis en daar kon je als extra optie aangeven dat je chassis voorbereid moet zijn voor het nieuwere type plastic tank. Heb ik toen niet gedaan. Maar dat wekt dus de indruk dat er aan het chassis iets anders is, wellicht de vorm van de tank of de bevestigingspunten?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Brandstoftank
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 21:48 
De achterbalk van een td5 is anders aan de binnenkant, heb laatst een rotte td5 balk vervangen door een ouder exemplaar en kwam toen het bevestigings probleem tegen.
Maar met wat aanpassingswerk aan de bevestigings steun aan de achterbalk kon de td5 tank wel gewoon blijven zitten
Gr. Tonny


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.