Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Boost velg vast op naaf
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 18:40 
Ik wil de Boost alu's van de 130 afhalen, maar ze zitten muurvast..... Ik kreeg ze er al niet goed op (eerder een draadje geplaatst over spacers die ook niet lekker pasten) en dus blijf ik onbalans houden en dat rijdt vreselijk irritant, zo tussen 80 en 100 kmh, gas loslaten heeft geen effect, kruisje voor is net vervangen, andere zijn prim in orde dus moet het wel van de wielen komen...
Ik vermoed dat de rand van de naaf niet meer mooi van vorm is. De stalen velgen centreren op de bout en gaan ruim rond de naaf dus daar had ik het probleem niet, maar de Boosts centreren op de naaf (bij mij NIET dus angry smileyangry smiley)
Wat is de oplossing? de uitzettingscoefficient van alu is ongeveer 23 en die van staal 12, dus zou warm stoken helpen? En hoe dan? boven de bbq??
Iemand een handige tip?
Daarna zijn de Boost overigens te koop !

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 18:44 
ik heb een dop, maat 27, op een wielsleutel, en een stalen/alu buis van anderhalve meter om te hefbomen... jouwe zijn vast met luchtratel vastgezeteye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 19:23 
Hoi Sjors
Ik krijg de moeren wel los hoor, dat is niet mijn probleem...die doe ik altijd keurig vast op 120Nm met dop 27 en een momentsleutel
En als ze los moeten maar niet willen gebruik ik ook een stuk steigerpijp van een metertje of zo op het wringijzer....hot smiley
Dit is meer van "Papa kijk, zonder moeren" grinning smiley , snappie?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 20:21 
aha, dan heb ik je verkeerd begrepengrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 20:23 
schoppen, wrikken.. paar wielmoeren er een stukje op en de auto in één keer van de krik laten zakken. paar wielmoeren er een beetje op en voor en achteruit rijden met abrubte koppeling. Kan erg vast zitten..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 22:42 
goede kruipolie (dus geen wd40) nachtjes laten staan. en dan inderdaad met een beetje land rover liefde (met een houten balk er tegen aan tikken/ wrikken. Als geprobeerd je steigerpijp vast te sjorren op je band (in bv rijrichting) en dan te draaien? (andere banden fixeren + handrem).
sccs, (ik hem eens een remtrommel gehad die ik 4 jaar lang niet loskreeg smiling smiley)
j.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 23:18 
sjeroens Schreef:
-------------------------------------------------------
> goede kruipolie (dus geen wd40) nachtjes laten
> staan. en dan inderdaad met een beetje land rover
> liefde (met een houten balk er tegen aan tikken/
> wrikken. Als geprobeerd je steigerpijp vast te
> sjorren op je band (in bv rijrichting) en dan te
> draaien? (andere banden fixeren + handrem).
> sccs, (ik hem eens een remtrommel gehad die ik 4
> jaar lang niet loskreeg smiling smiley)
> j.
Spuit je de kruipolie dan langs de binnenkant bij max wieluitslag of naafkapje weghalen en dan langs de buitenkant? Of alle2?
En wat is dan goede kruipolie? Want ik heb normaal enkel wd40.....
Land Rover liefde genoeg grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 00:26 
Alle wielmoeren weer handvast draaien, stapvoets achteruit rijden en even goed remmen.........

Succes

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 08:55 
IMAL is hele goede kruipolie.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 10:44 
Hoi John,

Wat ik gedaan heb, afgekeken van de ANWB (was wel bij een feroza maar zatten ook alu velgen vast ) wielbouten 1/2 tot 1 slag los en stuur helemaal een kant op
de velg die los moet aan de buiten kant rustig reiden en in een keer vol op de rem.
na twee keer was hij los.

success
Alex


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 15:57 
Heet niet voor niks Ik Maak Alles Los


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2015, 19:59 
zoveel (kruip) olies, zoveel meningen. wd40 heeft naast zijn multioil ook een super kruipolie. doen ze denk ik niet voor niks...
Imal, motip, kroonoil, hebben allemaal goede kruipolien. toch is geduld de belangrijkste factor.
Als iets echt vast zit doe ik 2 keer per dag inspuiten en dat een aantal dagen achter elkaar. Af en toe laten schikken.
sccs,
Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.