Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 13:06 
Beste medesleutelaars,

Kan iemand mij meer informatie geven over het T16 2 liter benzineblok dat kort in een Defender heeft gezeten.
Waar kan ik onderdelen bestellen en wat zijn de ervaringen?
Hoe zit het met het verbruik?
Waar vind ik een service manual of werkplaatshandboek?

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 13:20 
De motor zit ook in verschillende vormen in de Rover 600 en 800 en in de Volvo ?? Het is een copie van een Honde motor. Om de motor aan een LT77 te koppelen heb je eigenlijk de bellhouse nodig van een Disco MPI (dat wordt de uitdaging) Een Rover 823 met de T16 (turbo = 200pk) heb je al tussen de €750,- en de €1500,- Hoe je de blackbox aansluit nog geen idee.

Mijn plan gezien de Komende Diesel maatregelen is om tzt de benzine motor van de serie te vervangen voor de T16, bevalt dat, dan krijgt de 90 er ook een!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 13:39 
Ik vraag me af waarom je zo'n blokje met weinig koppel in een Land Rover zou willen.
Waarom leg je er dan niet gewoon een V8 in ?

Een gezonde hoogcompressie V8 kun je 1:6 a 1:7 mee halen als je niet te gek doet. Een klein 2 liter benzineblokje gaat niet veel zuiniger zijn want het blijft een zwaar tuinhuis dat aangedreven moet worden.
De onderdelen zijn veel slechter verkrijgbaar voor een MPI motor en bij verkoop is de auto veel minder gewild en dus minder waard dan een V8.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 13:49 
Voor informatie zie het Discovery 1 werkplaatshandboek. Hierin is de MPI ook geleverd en staat deze beschreven.
In het Defender WPH wordt deze volgens mij niet behandeld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 14:10 
Rick90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vraag me af waarom je zo'n blokje met weinig
> koppel in een Land Rover zou willen. Waarom leg je er dan niet gewoon een V8 in ?


Verhalen die ik lees hebben het over weinig koppel, maar heel weinig haal ik er niet uit. Een en ander heeft ook te maken met de vertraging in de versnellingen en de differentieels want de motor heeft wel een hoog toeren bereik. 1:6 1:7 doet mijn serie ook, maar dat vindt ik niet meer van deze tijd. Lijkt mij ook niet handig om er nog 4 problemen bij te zoeken (buiten de uitdaging RDW) Voorlopig houd ik de 2.25b en krijgt de versnellingsbak er een versnelling bij wat weer 15% scheelt. Misschien de diffs naar 411, ligt er aan of de motor dat trekt. Anders... Een alternatief zoeken...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2015 12:13 door Scratch.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 14:30 
[en.m.wikipedia.org]

Ik zeg, proberen waard !!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 15:38 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik kan een originele defender 90 kopen met een fabrieksaf originele T16.
Het gaat dus niet om een ombouw maar meer over de ervaringen en met name de verkrijgbaarheid van de onderdelen.
Het hoeft geen racemonster te zijn, dan koop ik wel iets anders, maar ik ben eenmaal besmet met het virus!
Waar moet ik op letten bij de aanschaf m.b.t. het blok.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.