Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 22:39 
1 : Oude diesels gaan meer wegenbelasting betalen. Het gaat om diesels zonder roetfilter. Daarvoor moet vanaf 2019 een toeslag worden betaald die kan oplopen tot honderden euro’s. [www.telegraaf.nl]

2 : RDW maakt eind aan 'omkeuren' van auto's.
Rondrijden in een aangepaste auto waarvoor geen rijbewijs of kenteken nodig is en ook geen apk-plicht geldt, is binnenkort niet meer zomaar mogelijk. Dat meldde brancheorganisatie Bovag donderdag.
Personenauto's kunnen nu nog „met allerlei listige trucs” op papier worden omgebouwd tot 'trekker'. Ook mogen ze de weg op als Motorvoertuig Met Beperkte Snelheid (MMBS) op voorwaarde dat alle versnellingen hoger dan de tweede onklaar zijn gemaakt, aldus de Bovag.
De MMBS is vooral populair bij ouderen die niet meer door de rijbewijskeuring komen en onder jongeren die juist nog geen rijbewijs hebben.
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) eist vanaf 1 september een verklaring van de fabrikant voor het omkeuren van een voertuig tot bijvoorbeeld landbouwtrekker. Uit de verklaring moet blijken dat de omgebouwde auto ook echt als landbouwvoertuig gebruikt wordt. [www.telegraaf.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 23:02 
Ik zag het net op NU.NL ook al staan. Nog niets definitief, dat komt pas in September.
Het is balen, maar het kan voor niemand een verassing zijn dat ze verder gaan in de ingeslagen richting. Hoger belasten van de oudere "vuile"diesels, let wel er staat niets over Benzine.
Goed punt vind ik persoonlijk dat de BPM op de schop gaat en ze eindelijk eens de stekker uit die kromme bijtellingconstructie voor hybrides trekken.

Maar laten we het eerst maar eens afwachten. Iets met hete soep en eten winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 23:08 
Dat eerste is natuurlijk zwaar k#t. Nu moet ik toch serieus na gaan denken om mijn 109 diesel om te bouwen naar benzine. Ze weten je in den Haag wel weer op kosten te jagen.
Gaat bij ons in de fietsenbranche de btw van 6 naar 21% als het tegenzit. Het zijn een stelletje geldwolven die nooit genoeg krijgen.

Het tweede is dan weer niet zo erg. Als je de auto gebruikt waar die voor gemaakt is, is er niets aan de hand maar al het andere zal verdwijnen.
Ik zat vorige week nog achter een Sang Yong Rexton mmbs en toen ik ernaast ging staan zat er een ventje achter het stuur waarbij de jeugdpuistjes net doorkwamen.
Kan me trouwens wel voorstellen dat hij het wel stoer vond.

Maar goed, we worden dus van alle kanten genaaid en dat zal vrees ik alleen maar erger worden. Maar verder is het wel een lekker land grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 23:28 
Wel eens een kabinet IN de bocht gehad? Het zijn en blijven lekenbestuurders die in de valse schijn van democratie de plannen van de hoge heren uitvoeren. We kunnen ze missen als kiespijn, geloof het of niet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 00:27 
Dan verkoop ik toch gewoon de boot.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 00:31 
Even voor mezelf relativerend: lekker belangrijk, het is maar een hobby...Hobby's kosten nu eenmaal geld en wij hebben de pech dat we een diesel óf gas aangedreven bak gekozen hebben. Wordt ie te duur voor de poeplap, dan kap je ermee en zoek je iets anders. Das mijn mening.

Terug naar de orde van de dag,
Willem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 02:22 
Dag WillemJ,

Jij moet in de regering, de juiste manier van denken heb je al.
Door eerdere acties van deze regering is een oude diesel onverkoopbaar geworden tenzij je genoegen neemt met de kiloprijs voor oude metalen.
Als ze het echt onmogelijk maken om te blijven rijden kan ik mijn Series III op eigen terrein neerzetten tot hij 40 is, maar dat geluk heeft niet iedereen.
En nu ga ik er in mijn jeugdige lichtzinnigheid vanuit dat een 40 jaar oude diesel wel als oldtimer wordt gezien (wishful thinking)

Groeten en een fijn weekend, Eli


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 09:32 
denk er aan dat we het gedeeltelijk aan ons zelf te danken hebben;
al die auto's die werken omgekat; dan al die oude taxi's uit duitsland die hier de weg opkwamen
en nu al die mensen die je niet achter het stuur wilt hebben toch in een auto kunnen rijden !

ik ben blij dat die MMBS regeling aangepakt wordt !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 11:00 
@Andtee

Waarom ben je blij met de aanpak van MMBS?

Had je er persoonlijk last van? Of misgun je mensen die alleen lokaal rijden en graag een Off-road rijden dat ze dat goedkoop kunnen doen? Persoonlijk stoor ik me niet aan voordeeltjes die sommigen hebben. Hoeft van mij niet afgeschaft te worden.

Ik rij een Diesel uit 1983... en de overheid gaat proberen mij er binnen een paar jaar uit te pesten. Erg jammer want ik geloof niet dat we er een betere wereld voor terug krijgen. De vrijstelling is ingetrokken, terwijl ik hem vrijgesteld gekocht heb. Over een paar jaar krijg ik hem alsnog zegt men nu (bij zijn 40ste verjaardag).... Maar tegen die tijd betalen we alleen maar nog meer.

Iedereen in het keurslijf.... allemaal een zilvergrijze prius!
Leve de democratie.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 11:30 
Ho Ho wacht even de gehele tekst van de belasting hervorming is nog niet bekent
Het zou zomaar kunnen dat er wederom aan de oldtimer regeling word getornd
Het blijft politiek en dan zit het venijn vaak in de staart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 12:10 
even een knuppel in een hoenderhok werpen smiling bouncing smiley

Vergeet iedereen hier dat er werkelijk iets aan het misgaan is in deze wereld??
namelijk het punt dat WIJ er een ongelofelijke klote zooi van maken!!
Ja wij met zijn allen, IK ook!!
WIJ vervuilen de wereld op een manier die ongekend is.
Ik weet geen oplossing maar alle verbeteringen zullen hoe dan ook iemand pijn doen
het is heel makkelijk de regering af te schilderen als geld wolven (wat ze volgens mij ook zijn) maar dat is geen excuus voor ons als persoon om maar door te gaan met vervuilen
HET IS JE EIGEN NEST sad smiley
ik zal zodra er een elektrische auto is met voldoende bereik en betrouwbaar tanken onderweg gelijk mij ambu in de mottenballen zetten

zo moet dit even kwijt en nu
KOM MAAR OP grinning smiley grinning smiley grinning smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 12:19 
thumbs up

Alleen over de elektrische auto heb ik zo mijn bedenkingen, de vraag is namelijk waar de elektriciteit vandaan komt - kolencentrales????



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2015 10:20 door Frans Bonnes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 12:27 
Een nobel streven, allemaal een elektrische auto.
Ik zal dan toch in mijn oude series III moeten blijven bloeden want de bedragen die er voor elektrisch aangedreven auto's worden gevraagd zal ik nooit op kunnen brengen.
Gelukkig zit ik al kort bij het vuur en zal ik een geheel elektrisch wagenpark niet meer meemaken.

Groeten en een fijn weekend, Eli


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 13:01 
Een paar jaar geleden een Land Rover gekocht om de paarden trailer te trekken, kon ik de Mercedes ML weg doen en iets kleiners kopen. LR 110 2.5 n/a was belastingvrij, mooi want ik rij er maar 2000 km per jaar mee (als ik het al haal). Aanschaf van de 110 toen, Euro 6500,-- ombouw gedaan naar 200tdi i.v.m. carterdruk 2.5 n/a, gelijk andere versnellingsbak etc. , veel kosten gemaakt, net alles klaar, geen oldtimer meer. Omgebouwd naar grijs kenteken en op de zaak gezet. En nu dit weer. Als dit allemaal doorgaat koop ik maar weer een grotere auto waar ik ook de paardentrailer ( totaal met 2 paarden 2500 kilo) mee kan trekken en doe ik de LR maar weg. Ik heb nog andere hobbies zoals paarden en motorfiets rijden, dus ik vermaak me wel. Ik vind het alleen wel erg jammer dat ik al het geld dat ik de laatst 4 jaar in de LR heb gestopt dus gewoon kwijt ben door het wisselende beleid. Dat geldt natuurlijk ook voor alle hybride rijders, 2 jaar gelden was je nog een held, nu een vervuiler die gewoon meer moet gaan betalen. (ik vind trouwens hybride niets, maar dat ter zijde). Mijn gezinsauto moet binnenkort vervangen worden ( staat 315 K op de teller) maar ik wacht maar even met iets anders kopen, een goede beslissing vandaag is een grote fout morgen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 13:14 
@jamaar of was het jammermaar, Ik waardeer de teleurgestelde reacties en de tips, maar ga jij effe lekker ergens anders een polemiek opstarten, danwel ruzie zitten zoeken, danwel dit topic kapen.

Groeten van een Groningse LR-rijder die recent 2 kolencentrales in z'n achtertuin gekregen heeft en overdag de gordijnen dicht moet doen vanwege de lichtschitteringen van de windmolens. Het kan altijd nog minder..........


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 13:30 
kijk jij snapt het thumbs down




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 13:34 
Dat is ook mijn punt tav electrische auto's. Geheel electrische auto's hebben geen uitstoot, daar waar men rijdt. Aangezien de meeste stroom in NL wordt opgewekt dmv kolencentrales is het mijns inziens een verschuiving van de uitstoot.

Pike



On the eighth day God created Land Rover.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 14:30 
Mijn SIII staat al 2 jaar stil, te wachten tot ze 40 jaar wordt. Iedere keer als ik in mijn nieuw daarvoor gebouwde schuur kom spijt het me toch... Geschorst. Maar een derde auto in de wegenbelasting is niet leuk.
Ik ben nu op zoek naar een quad, want ik mis mijn uitlaatklep van het spelen in terrein...

Vandaag weer eens op het landrover forum gekeken... triest. Ik word daar boos van...
En natuurlijk moeten we niet in eigen nest pissen... Maar ALLES is zo buiten proporties.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 19:07 
maakt mij niet uit wat de politiek beslist. als ze maar eenduidig zij en consequent. en dan niet consequent laveren van links naar rechts. dan kan ik namelijk ook mijn beleid voor de toekomst maken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 19:10 
Hoi Allemaal,

ff zo maar wat roepen.

Ben echt niet van plan minder te gaan rijden of de auto weg te doen.

Heb een D2 Td5 met gele (duitse) milieusticker.
Auto kan worden omgebouwd naar een groene sticker! Vergt wel investering.
Nu nog niet interessant want ik rijd slechts af en toe een milieuzone in Duitsland in, maar zou dat effect hebben voor de toekomstige belastingmaatregel in NL?
Dan is de Td5 toch veel schoner, en wellicht schoner dan een - nieuwe- diesel?

Idee?
Groet, Willem

Tata-D2.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 00:44 
Het electriek is ondanks de uitstoot elders toch schoner ... echter, een electrische auto heeft ook gewoon zelf een niet onbelangrijke uitstoot.
Ten eerste de uitstoot bij de productie -- ingewikkelder en veel zwaarder - dus meer energie en grondstoffen om 't ding te maken.
Ten tweede de uitstoot tijdens het rijden -- die uitstoot lijkt nul maar remmen en vooral banden geven ook fijn-stof af en beide zijn direct aan het gewicht "gekoppeld": hoe meer gewicht hoe meer fijn stof.
En ten derde: Een electrische auto is duur in aanschaf beperkt in actieradius en heel goedkoop in het gebruik .... wat gebeurt er dus als je er een voor de deur hebt staan: je gebruikt 'm want lekker schoon ... voor allerlei niemendallerige ritjes in de stad ... daar waar je heel goed met de fiets heen kon, en daar waar het grootste luchtkwaliteitsprobleem is.

Beste remedie ... een knoop in je reproductie-apparaat ... terug naar het Nederland van 6 miljoen (en de rest van de wereld idem).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 01:59 
Tjonge jonge,

Janke op een forum maar niet de barricade op gaan.

Vorige keer dacht ook iedereen het valt wel mee, in de tussentijd Weekers de t... wensen.

Nu is het slag 2 (of 3,4) .............. En wederom lopen pe?en op een forum.....

Denk niet dat ik de boel loop op te jutten, vorige regeling heeft me een hoop gekost....
Maar ook iets nieuws, hoop deze ronde buiten schot te blijven.

Dus, als je alleen hier wil klagen denk dan niet dat er hierdoor iets zal veranderen.

Als laatste : alle milieu acties, zoals elektrisch rijden, katalysatoren etc hebben tot effect dat lokaal (lees in de bebouwde kom) het beter wordt, maar wereldwijd is de vervuiling hierdoor vele malen groter geworden.

Als aller laatste: Dus zijn we niet schoner geworden, we dumpen onze afval bij de buren en geven hun de schuld.

Als aller allerlaatste : Vorige keer heb je toch wel opgelet? Als het door de 2e kamer is hoef je niets meer te doen!

Zal wederom voor doveman oren zijn, een ezel is slimmer.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gatherwood's GatheRRoveR called Màrié

My way is the byway !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Where:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
Are united in : : SII 1958 with a 300tdi : :


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 02:51 
Het grappige van dit alles is dat de meesten van jullie hier zelf voor hebben gekozen .Deze vuile bedriegers zoals Weekers, Wiebes,Samsons en de smerig grijnzende Rutte zijn toch echt door jullie gekozen, dus moeten jullie nu niet klagen.......... tongue sticking out smiley.. Vr gr Henk B.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2015 00:57 door Henk Bossinade.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 03:25 
Nou ik heb niet voor somsams, weekdier of wiebelkont gekozen.
Maar dat maakt ook weinig uit.
Het beleid waarmee wij te maken krijgen is vergelijkbaar met kanon schieten op een mug. ( waarin wij de mug zijn helaas)
Dat de kanonskogel (onvoorziene) gevolgschade aanricht tja dat was niet te voorzien voor bestuurders die de materie niet kennen. Denk aan de inmiddels opgestapte Rene Leeghoofd van de vvd die werkelijk niet wist waar ie te over had. Dat zijn onze bestuurders. En de achterban bestaat maar al te vaak uit incompetente dames en heren die nog niet de moeite hebben genomen om zich eens met veldwerk streetwise te maken. Natuurlijk wordt er her en der ook goed werk afgeleverd. Maar ik heb wel moeite dat te benoemen....
Ik vrees dat mijn landrover hobby uiteindelijk een gruwelijke dood zal sterven. Misschien wel goed voor me dan ga ik weer meer aan sport doen.
Alle maatregelen zoals nu weer aangekondigde 4 en 22% bijtelling werken zeer verstorend op de autoverkopen in de termijn tot de uiteindelijke invoer.
Daarna treed er weer een neveneffect op waarna het beleid weer omgaat. tjonge jonge . ze mogen mijn glazen bol wel even lenen.

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[plus.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 09:40 
Kabinet doet precies wat ik van de verwacht had.
Zullen we nu weer met onze speeltjes gaan spelen? Anders kunnen net zo goed hier een nevenprik gaan beginnen.
Misschien als afleiding een topic over olie beginnen, die doen het altijd goed smiling smiley
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 10:53 
Hans N Schreef:
-------------------------------------------------------
> .....
> Alle maatregelen zoals nu weer aangekondigde 4 en 22% bijtelling werken zeer verstorend op de
> autoverkopen in de termijn tot de uiteindelijke invoer.
> ....

Nu is en was iedere regeling rond de lease-auto's marktverstorend, dus daarover niet verder gezeurd (heb je je wel eens afgevraagd waarom een lease-auto zo'n begeerd object is ... juist, omdat het voor de begunstigde goedkoper is als zelf een auto kopen en rijden).

En wat betreft de "verstoring" door de nieuwe 4 en 22% tarieven ... ik begrijp dat zo'n verstoring juist een bedoeld effect is.
(Of het een "goed" verstoringseffect is is natuurlijk de vraag, een vraag die afhankelijk van je randvoorwaarden verschillende antwoorden krijgt.)
Onder de oude verstoring - pardon bijtellingstarieven - koos de berekenende leaserijder een perverse plug-in-hybride, en hij/zij reed vervolgens op traditionele brandstof, dus nog vervuilender want met heel veel "auto" die 1º eerst tegen de (on)nodige uitstoot geproduceerd werd, en die 2º door zijn extra gewicht ook nog eens meer verbruikt.


Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 11:31 
thumbs upsmileys with beerthumbs upsmileys with beerthumbs upsmileys with beerthumbs upsmileys with beerthumbs upsmileys with beerthumbs up

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 11:41 
I.p.v. de oude dieseltjes die maar een paar kilometer rijden per jaar kunnen ze beter een belasting bedenken voor de houtkachels ,die zodra het kouder wordt , worden opgestookt met van alles en nog wat en heel Nederland bijna 24 uur per dag vervuilt . Deze uitstoot is pas belastend voor het milieu !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 12:46 
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste remedie ... een knoop in je reproductie-apparaat ... terug naar het Nederland van 6 miljoen (en de rest van de wereld idem).

Da's nog te weinig volgend de Georgia Guidstones eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 13:31 
Wil best een roetfilter monteren en als jij zo begaan bent neem ik aan dat jij er al jaren een hebt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 14:36 
sjeroens Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kabinet doet precies wat ik van de verwacht had.
> Zullen we nu weer met onze speeltjes gaan spelen?
> Anders kunnen net zo goed hier een nevenprik gaan
> beginnen.
> Misschien als afleiding een topic over olie
> beginnen, die doen het altijd goed smiling smiley
> J.


thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 16:46 
het begint net een echt forum te lijken hier. the finger smiley
nou wordt zelfs mijn super de luxe houtkacheltje die zelfs in centrum Londen en Hamburg mag branden en die totaal geen uitstoot van fijnstof heeft naar het graf gedragen door mensen die er totaal geen sjoege van hebben.?
ga over Land rovers Ouwehoeren en laat de rest met rust.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 01:01 
Laat ze toch gewoon ALLE weggebruiker mrb laten betalen , is meteen het grootste probleem opgelost ...het huidige kabinet grinning smiley Alhoewel , het is al jarenlang aan de gang en zal nooit goedkoper worden .
Alle voertuigen die gebruik maken van de openbare weg gewoon mrb laten betalen is eerlijk , dus ook de fiets-bromfiets-landbouwtrekker-dumpers-auto's en vrachwagens..........waarom een 7.5 tons vrachtwagen minder mrb hoeft te betalen dan een landrover snap ik ook niet.

Voor de rest ...het wordt echt niet beter , wel stukken slechter en de 'vervuiler ' zal moeten bloeden volgens de huidige pinokkiofiguren op t pluche en andere zakkenvullers ...want die categorie is makkelijk aan te wijzen met 'oude 'techniek , vervuilende diesels , katalisator ...voor bj 2000 ....geen ad blue .... Ik ga er niet meer tegenin , stond al op het malieveld met de mrb particulier grijs kenteken, heb het geel voor grijs al gehad ivm afmeting laadruimte , ramen in grijs kenteken en later onverkoopbaar en 2 rrc's met lpg waar ik nog niet eens mee reed ....dus ben er wel klaar mee , deze partij is totaal onbetrouwbaar en zal het ook nooit worden .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 17:19 
Zal de btw op brandstof dan ook van 17 % naar 21 % gaan
[www.unitedconsumers.com]
Of zie ik het reken voorbeeld verkeerd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2015 15:21 door westfries..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 17:46 
Iets beter lezen / kijken, het staat onder de plaatjes. grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 21:31 
Ach, het gaat de heren en dames landverr... eeehh landsbestuurders echt niet om het milieu... de autolobby doet het goed daarentegen... iedereen in een nieuwe moderne auto jagen.
Dan is 400 Euro per jaar aan Kfz-Steuer voor een D2 td5 toch een stuk plezanter rijden en voel ik me niet per km 4x genaaid.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 21:37 
Zulke naïeve praat... de roverheid zal blij zijn met je...
Het gaat niet om het milieu... dan zouden ze niet zo op gas en olie leunen...

De Aarde draait uiteindelijk wel door hoor... met of zonder mensen.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 23:52 
Als je een goede houtkachel hebt en goed droog hout stookt is het vele malen schoner dan centrale verwarming!!!!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 23:57 
-2% aow Marijn (toch 'n paar tientjes in de maand), die je misloopt, maar dat zullen de Duitse broeders je wel compenseren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 00:49 
jij begrijpt het ook thumbs down
maar je hebt gelijk dat de wereld wel eens veel beter af zou zijn zonder mensen smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kabinet uit de bocht
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2015, 00:17 
Als ik al mijn besparingen de komende 30 jaar opzij zou zetten hou ik wel meer over dan die paar miezerige tientjes per maand... die 2% (van toch al bijna niks waarschijnlijk) mogen ze houden.
Niet alleen autorijden is hier gunstiger...

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2015 22:18 door Marijn & Simba.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.