Hoe weet je dat je voldoende benzine bij de carb's krijgt? Ik zie vaak problemen met vuil in de tank. Ooit heb ik hier zelf maanden mee geworsteld. Motor loopt perfect stationair en reageert goed op het gas. Ga je echter rijden, dan wervelt alle vuil in de tank omhoog en zet het aanzuigfiltertje in de tank dicht. Motor heeft geen vermogen meer of slaat af. Na enkele minuten wachten is alle vuil naar de bodem gezakt (en het gaat echt zo snel) en start en loopt hij weer perfect.
Een hele goede methode om dit vinden/bewijzen/aantonen is een simpel analoog drukmetertje in de benzineleiding voor de carburateurs te zetten. Bereik 0-1 bar. Normale druk zal ca. 0,3-0,5 bar zijn. Als de benzinetoevoer stokt, valt de druk gelijk terug naar 0 bar. Ik had dit metertje al in mijn 110 zitten toen ik hem kocht en het heeft mij toen geholpen om de oorzaak in de tank te zoeken. Ook nadat ik de tank al vele malen "gespoeld" had. Vervuiling in de tank is echt hardnekkig.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[
picasaweb.google.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 12:33 door Wim Janssen.