Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 16:40 
Beste mensen,

Ik heb een probleempje met mijn 2.25 defender H11 motor met nieuwe WEBER 32/34. Op het ene moment loopt hij prima. Stationair netjes alleen hikt ie wat als je tijdens het optrekken vol het gas intrapt. Op zich niet zo'n punt want je moet rustig aan doen met zo'n auto (109) maar het hoort waarschijnlijk niet helemaal. Laatst begon het alleen echt een probleem te worden toen hij meteen smoorde als ik het gaspedaal in trapte. Op de choke kan hij wel toeren maken maar zodra ik het gaspedaal aanraak vanuit stationair zakt het toerental weg tot hij uit valt (bij de carburateur hoor je een soort zuigend geluid). Al ik het gaspedaal loslaat op dat moment gaat het toerental flink omhoog en zakt dan weer naar stationair. Stationair is in dit geval ook alleen maar gesputter. Het wisselt een beetje maar op een gegeven moment moet de choke flink uit wil hij nog aanblijven.
Ik heb gekeken of hij niet ergens valse lucht aanzuigt maar ik hoor geen reactie op remreiniger rondom de carburateur/spruitstuk.
Een dag later begint het prima maar na een proefrondje dezelfde ellende aan het eind van de straat.
Het lijkt mij iets met lucht en brandstof maar brandstof krijgt hij aangezien hij flink toeren maakt als je het gaspedaal los laat en lucht ook omdat hij met choke wel op toeren komt.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik hoor het graag!

Groet,
Jonas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 09:01 
Jonas, zal waarschijnlijk brandstof te kort zijn.Je kan de aanvoer eens goed bekijken, filtertje en opvoerpomp?
Mogelijk zat er nog vuil in de bestaande leiding die direct de boel verstopt heeft?
Was de carb nieuw en orgineel? Er worden ook veel neppers aangeboden die soms niet goed werken.
Waarom heb je een nieuwe gekocht en wat zat er eerst op?

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 20:38 
Hallo Dirk,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de carburateur vervangen omdat de motor voorheen op gas liep en het niet meer lukte om hem goed op benzine te laten lopen. Er zat ook al een Weber 32/34 op. Ik heb hem bij een betrouwbare zaak in Engeland gekocht dus ik denk wel dat hij origineel is.
Ik heb de brandstofleiding al los gehad en als ik met de hand het opvoerpompje gebruik komt er een behoorlijke straal uit de andere kant van het filtertje. Binnenkort ga ik hier nog eens naar kijken. In ieder geval bedankt!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 23:18 
Heren,

Weliswaar een V8 maar ongeveer hetzelfde probleem.

[landrover.startpagina.nl]

Mvgr Michel WaZ


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 23:46 
Zo te lezen precies hetzelfde probleem! Vuil in de tank en leiding zal het bij mij niet zijn aangezien ik die een half jaar geleden nog helemaal schoon gemaakt heb en daarna nog gereden heb. Ik zit steeds meer te denken aan een niet goed werkende pomp (in mijn geval mechanisch), al werkt hij dus wel goed als ik hem los haal. Misschien bouwt hij niet genoeg druk op? Ik volg jouw post in ieder geval en ben erg benieuwd of jij de oplossing vindt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 00:16 
Ben niet zo thuis met de mechanische pomp maar die hoeven volgens mij ook niet zoveel druk te leveren het gaat meer of het volume/opbrengst genoeg is zodat er genoeg benzine aangevoerd wordt.
Ik ben er wel achter gekomen dat mijn pomp ( elektrisch ) dit naar alle waarschijnlijkheid niet doet.

Ik hou jou post ook in de gaten. Succes in ieder geval.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 10:28 
Mijn 110 2,25 had dezelfde carburateur maar dus met een elektrische pomp en die liep echt als een speer, maar verbruikte daarentegen dan ook wel 1:3, .

Misschien eens kijken wat er verschillend is in onderdelen tussen jouw 109 en een hele vroege 110? Wellicht zit daar de oplossing?

Gert-Jan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.