Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 14:00 
Heren,

Probleem met mijn V8 met elektronische ontsteking en SU carb,s HIF44, starten prima, stationair lopen prima, motor onbelast laten lopen prima ook met extra gas, maar met rijden zakt de heleboel in elkaar.
Lijkt of hij niet op alle cilinders loopt.

Nieuwe ontstekingsmodule, nieuwe bougie kabels, nieuwe bougies, bobine vervangen, rotortje en ontstekingskap vervangen, condensator ook nieuw, vacuumvervroeging werkt.Bougies geven een mooie vonk.
Nieuwe luchtfilters en benzinefilterje vervangen, brandstofpomp werkt en ik krijg voldoende benzine bij de carb,s.
Met gas geven gaan de dempers omhoog dus vacuüm is oké .

Graag nog wat tips.........

Groet Michel WaZ die graag naar het kennermertreffen wil

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 14:32 
Hoe weet je dat je voldoende benzine bij de carb's krijgt? Ik zie vaak problemen met vuil in de tank. Ooit heb ik hier zelf maanden mee geworsteld. Motor loopt perfect stationair en reageert goed op het gas. Ga je echter rijden, dan wervelt alle vuil in de tank omhoog en zet het aanzuigfiltertje in de tank dicht. Motor heeft geen vermogen meer of slaat af. Na enkele minuten wachten is alle vuil naar de bodem gezakt (en het gaat echt zo snel) en start en loopt hij weer perfect.
Een hele goede methode om dit vinden/bewijzen/aantonen is een simpel analoog drukmetertje in de benzineleiding voor de carburateurs te zetten. Bereik 0-1 bar. Normale druk zal ca. 0,3-0,5 bar zijn. Als de benzinetoevoer stokt, valt de druk gelijk terug naar 0 bar. Ik had dit metertje al in mijn 110 zitten toen ik hem kocht en het heeft mij toen geholpen om de oorzaak in de tank te zoeken. Ook nadat ik de tank al vele malen "gespoeld" had. Vervuiling in de tank is echt hardnekkig.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 12:33 door Wim Janssen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 15:25 
Zoiets wim?
[www.datona.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 15:39 
Hoi Wim,

Als ik de benzine leiding loshaal komt er bij de carb,s voldoende benzine uit ( denk ik ), ik heb vorige week M,n tank helemaal vol gegooid en sindsdien heb ik het gezeur. Het oude originele brandstoffilterje zat idd vol met roest..........vervangen door een doorzichtig filtertje en die is nu nog schoon en je ziet de benzine erdoor stromen.
In het begin van deze storing kon ik idd in eerste instantie de eerste paar hinder meter gewoon normaal rijden en dan begon het gezeur...........
Ik ga mijn tank maar leeg laten lopen en eens kijken wat eruit komt.

Nu zit er in de SU,s waar de vlotterafsluiting ( float Neede ) zit ook een filttertje en die heb ik nog niet nagekeken

Dank voor je snelle reactie

Groet uit NH, Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 13:41 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 16:21 
Even het doorzichtige filtertje gedemonteerd en het contact aan gezet, de straal benzine komt ongeveer 1 1/2 mtr hoog met de auto in stilstand.
Zit er in de externe brandstofpomp ook niet een filter onder het demonteerbare dekseltje?

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 18:17 
Dat is perfect. Bovenste schaal is in bar, dus het bereik is goed. T-stukje in je benzineleiding en een slangetje naar binnen en je weet gelijk of het aan de brandstoftoevoer ligt.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 18:22 
De bekende Facet pomp heeft inderdaad een filtertje onder die draaidop zitten, maar zoals ik al zei, kan heel goed het aanzuigfilter in de tank vol zitten. Die straal benzine is weer met stilstaande auto. Ik heb destijds mijn tank meerdere malen afgelaten en de benzine van emmer in emmer gegoten door een witte doek om alles te filteren. Hierbij heb ik geleerd dat je op die manier je tank niet schoon krijgt en ik heb gezien hoe snel vervuiling weer bezinkt. Uiteindelijk heb ik de tank met HG ontroester schoongemaakt, heel vaak gespoeld en uiteindelijk met zo'n 2 componenten sealer behandeld. Daarna was het problem opgelost.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 19:22 
Dan heb ik een leuk klusje voor de boeg...............je hebt helemaal gelijk want zoals ik al zei de eerste paar honderd meter gaat prima en dan begint de ellende.
Je haalt je van alles in je hoofd van wat het deze keer weer kan zijn

Nooit aan de tank en het aanzuigpunt daar gedacht, net weer even het contact aan gezet en de pomp loopt zo goed als kwaad redelijk en je hoort hem nauwelijks , maar even de auto goed heen en weer schudden en je hoort dat de pomp anders gaat lopen en je hoort hem ook meer tikken cq rammelen, hij moet er meer moeite voor doen om fatsoenlijk benzine aan te zuigen.

Wim wederom bedankt en een fijne avond,

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 19:13 
Vanmiddag de brandstofzender met aanzuiging uit de benzinetank gehaald en tot mijn grote verrassing was het filtertje gewoon schoon zonder enig spoor van roest............
dwarelt de roest er gewoon af door het restje benzine ? Met behulp van een kleine zaklamp even naar binnen gekeken, zag niet zoveel want er zit een stabilisatieschot in de weg, maar wat ik zag was glimmend metaal confused smiley

Gelijk de afsluitdop van de externe brandstofpomp er even af gehaald en het inwendige filtertje zag er ook schoon uit, daar kon ik mooi bij want de vloer is er toch uit..


V/d week maar weer verder speuren en ook maar de brandstofleiding doorblazen en de tank reinigen.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 19:38 
Compressie op alle cilinders wel goed?

Zijn je vlotters van de carbs aan beide zijden nog heel? Inlaatklep is schoon en gaat goed open?

Als ie inkakt tijdens het rijden, ruik je dan een duidelijke benzinelucht? Van te veel insproeien gaat een motor ook niet mooier lopen. Had vroeger een verstelbare sproeiernaald op mijn brommer en die stelde ik nogal eens af op de weersomstandigheden. Een nieuwe onsteking maakt dat het mengsel anders ingesteld mag worden als de vonk veel beter is. Ik geloof dat t dan armer gedraaid mag worden.

Just some thoughts... weet ook niet wat het precies kan zijn.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 23:13 
Hoi Marijn,

Compressie niet gemeten dat is het probleem niet, stationair loopt hij als een zonnetje, onbelast gas geven gaat hij als een tierelier.
Ik ruik pas een beetje benzine als de motorkap open gaat, maar dat is niet echt noemenswaardig.
dit probleem " was er in eens " daarvoor zonder problemen gereden.
Brandstofmengsel is in orde daar zijn een paar trucjes en testjes voor.........

Ik ben er wel uit denk ik, het kostte me vanmiddag ongeveer 10 tot 15 min op een 10 ltr jerrycan te vullen met de externe brandstofpomp en volgens mij moet dat meer als 3 ltr p/m zijn ..............en dan zou een 10 ltr yerrican cker binnen 4 min vol moeten zijn. Ik zal het ook nog even proberen vanuit de jerrycan in een andere jerrycan te pompen kijken of het eventueel toch een verstopping in de tank was.
Ook maar eens de 12v aansluiting en de massa van de pomp nakijken en even meten of ik er wel 12v krijg, mocht dit het geval zijn dan zal het een nieuwe brandstofpomp worden denk ik.

Bedankt voor je reactie,

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.