Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 16:32 
tja beste mensen.....het is weer opletten geblazen.
Er gaan verhalen rond , dat als je wagen voor 1999 is ingevoerd je gewoon veel mag veranderen, zoals op een 3drs voorzien van een 5drs koets en een dikke vette motor.
helaas......da mag dus nie.
ben net bij de rdw op de koffie geweest, en die drukte me op het hart, NIET een motor te wijzigen, dus mijn 3drs wordt nu 5drs met ORGINELE aandrijflijn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 22:00 
eye rolling smiley welke michel is dit? en bij welk rdw station ben jij ingelicht. je moet gewoon koets wisselen en dan keuren. .motor wisselen en weer keuren. dan staat alles netjes bij rdw geregistreerd. je moet alleen wisselstukken uit het juiste jaartal gebruiken. dus geen 98 chassis met 300 tdi en softdash carrosserie. dat werk niet. maar een 76 chassis en 84 vierdeurs en 300 tdi kan prima. mits in drie keer gekeurd bij rdw. feiteljk rij je dan alleen nog met het kenteken rond en zijn alle wisselstukken gewisseld.
winking smiley lekkere koffie bij rdw


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 22:32 
zal in het verleden wel gewerkt hebben maar nu nog??
ik weet toen, 7 jaar geleden,dat ik met mijn 2a bij de rdw was ze heeeel moeilijk deden omdat er al een andere motor er in hing dan origineel, ze hebben mij toen echt gematst maar ik wil er niet aan denken wat er gebeuren kan als ik in een fuik kom met andere rdwers, ook al staat alles netjes op papier.
zeker gezien de perikelen met vin plaatjes. dat zal weliswaar afgeschoten worden door de rechter maar ze verzinnen vast weer wat anders
ik neem geen risico want de wegenbelasting voor mijn auto is voor mij onbetaalbaar.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 22:54 
ik vind de koffie bij de RDW niet te zuipen by the way

gewoon alles in overleg doen met de RDW !
namen noteren !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2015, 22:58 
Al dit soort meldingen maakt het allemaal niet duidelijker.

Ik heb daar zelf echt nog veel vragen over:

1/3 vervangen betekend dus dat dat deel wat je vervangt, van een andere auto af mag komen en niet identiek hoeft te zijn. Michel mag dus een 3-deurs koets vervangen voor een 4 deurs koets van een jonger bouwjaar. Of zelfde koets houden en 300tdi monteren?

Als hij op zijn oude chassis nu toch een 300 tdi wil inbouwen zal hij er dan toch eerst weer een 3 deurs koets moeten op zetten. Mag dat dan een jongere koets zijn of moet die koets van zelfde bouwjaar zijn als van het chassis?

Of mag hij in het geval van toch een 300tdi willen inbouwen ook eerst een nieuwe 3 deurs koets kopen (als dat nog te krijgen is tenminste) en dat beschouwen als vervangingsdeel?

Ik heb zelf een rrc van 1983 die origineel al een 4 deurs koets had, staat op kenteken. Daar heb ik nu een vervangende 4 deurs koets van 1993 op gezet. Er zit ook gewoon een 3.5V8 in.Bouwjaar van die V8 weet ik ff niet meer. Assen en chassis zijn allemaal origineel 1983. Alleen de automaat is van 1993 maar er staat gelukkig ook automaat op kenteken.

Heb ik nu 1/3 vervangen? Ik ga uiteraard niet naar RDW om dit te laten checken. De uitkomst is veel te onzeker. Ik rij hem wel op het is mijn bedrijfswagen dus over een paar jaar gaat ie weg.

Heb ik pech en wordt ik aangehouden en raak ik het kenteken kwijt: het zij zo, ik koop wel weer wat anders. Maar eigenlijk wil ik hem ombouwen naar diesel want dat is veel betrouwbaarder en zuiniger.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 01:24 
Mrah. Lees nogmaals mijn stukje.stel je bouwd een 4 deurs koetst op je belastingvrije rRr en na tweejaar breekt je chassis door rot doormidden. Dan mag je dat deel niet vervangen zonder dat je de oudekoets moet terugbouwen. Klinkt heel erg onlogisch wat jij zegt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 01:26 
Mrah,je zou juist naar rdw moeten om uit te zoeken wat jenueigenlijk hebt. Als jou voorgangers de auto hebben laten keuren, en dat zal, je heb automaat op kenteken staan, dan is er niks aan de hand en jas je er so een 300tdi in.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 08:55 
Het gaat er om of het deel dat je vervangt nieuw en gelijkwaardig is of niet.
Een nieuw chassis van Marsland is gewoon een reparatiedeel en wordt niet als 1/3 vervangen gezien maar als reparatie.
Een nieuwe koets is niet te koop dus als je die vervangt voor een jongere en/of van een ander type valt dit onder 1/3 wisselen.
Hetzelfde voor de aandrijflijn. Heb je een 3.5 V8 carb motor en je zou die vervangen door een diesel is het 1/3. Vervang je hem door een nieuwe "old stock" V8 carb dan is dat geen 1/3 maar gewoon reparatiedeel.

2/3 moet gewoon "origineel" blijven of vervangen door een nieuw reparatiedeel of een gebruikt deel van dezelfde leeftijd.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 09:04 
Je mag alles; maar dan vervallen de fiscale voordelen;


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 09:32 
.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 07:52 door Crazy-G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 09:39 
Juist, zo is het, en dat is het enige belangrijke in dezen.

Je mag bij elk voertuig vervangen wat je wilt, mits je kunt aantonen waar het vandaan komt, je krijgt dan, als alles klopt, gewoon een samengesteld voertuig en als er meer dan ? is verjongd/vervangen voor wat anders bij een MRB vrijgestelde voertuig dan vervalt je MRB vrijstelling.

As simple as that . . . . . . . . . .
G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 09:50 
Ik blijf het zeggen, met de RDW kan je goed zaken doen, meestal komen problemen door de bouwen van de auto die de boel loopt te op te lichten. Gewoon netjes in overleg doen er er kan veel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:17 
ik heb met de technische dienst gesproken, en ben zelf bij de rdw arnhem geweest


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:25 
nou....blijf maar weg bij de rdw, want de koets is volgens hun te jong, ondanks dat het een 5drs is en was.
kijk..ik had een 3drs, plaats daar een 5drs op, en laat de gehele aandrijflijn zitten, behalve de motor, die is niet kompleet meer, maar ik mag gewoon een andere range rover classic motor plaatsen, een 3.5 of 3.9.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:27 
koffie niet te zuipensmiling smiley
wel fotos nemen van de keurmeesterssmiling smiley..vingerafdrukken......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:29 
wat een lulkoek, mijn chassis is voor de helft verrot, komt deze week een ander stuk aan,
volgens de rdw mag je restaureren VANAF HET CHASSISNUMMER!!!!!!!!!
je mag geen nieuw plaatwerk gebruiken, wel gebruikt...tja....daqt snap ik nu weer niet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 22:41 
Ik betaal voor mijn bestel grijs kenteken rrc gewoon belasting. Zou dat minder problemen geven?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 22:56 
Het wordt er niet duidelijker op: nieuw, gelijkwaardig of juist niet nieuw. Ander jonger bouwjaar van koets mag wel maar staat voor 1/3 terwijl dat niet geldt voor een motorblok. Als dat maar 3.5 v8 blijft is het altijd ok? Waarom is een jongere koets wel 1/3 en een jongere 3.5v8 niet. Kan het niet plaatsen.

Waarom zou ik zaken moeten doen met de rdw? Ik snap dat er regels moeten zijn en wil met alle plezier me aan de regels houden en dacht dat ook gedaan te hebben. Nu is er echter weer andere interpretatie van regels waardoor ik wellicht de sjaak ben. Bovendien vraag ik me af: was ik wettelijk verplicht om dit in overleg met rdw te doen? Of is dit advies.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 21:07 door Mrah.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 15:09 
Mijn advies.

Zolang 't niet hoeft, weg blijven bij de RDW. Wat heb je aan een instituut als elke werknemer/ambtenaar de regels anders interpreteert. Als nagenoeg elke her-keuring een beslaglegging van het kenteken en een rechtzaak tot gevolg geeft dan weet ik 't wel.

Weg blijven smileys with beer

Gr.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 00:14 
als je een chassis vervangt dan is het geen wettelijke verplichting om dat in overleg met de rdw te doen echter heb je het probleem dat jij moet bewijzen waar elk gebruikt onderdeel vandaan komt en dat kan je niet ondanks je blauwe ogen foto's enz
dus ga je voor het vervangen naar de rdw en laat alles voorzien van een label en de zaak is plotseling veel makkelijker, tenzij je per ongeluk een loodje er af knipt grinning smiley
voor al het overige is ook geen wet voor maar geld het zelfde, de bewijslast ligt bij jou en dat wil je niet want rdwers zijn terecht heel wantrouwend geworden, er zijn te veel mensen geweest die o zo slim waren en het voor vele van ons kapot gemaakt hebben.
vandaar het advies, doe het in overleg met de rdw, vraag de naam van de persoon en er gaan deuren open, of niet maar je weet waar je aan toe bent
en ja rdw is overheid en regels zijn regels tot ze zomaar veranderd worden en dan ben je toch nog de klos maar dat is een ander verhaal van een klein landje met onbehoorlijk bestuur.
voor de duidelijkheid 2/3 moet uit het bouwjaar en type komen van het kenteken, dat mag allemaal gerepareerd worden met nieuwe onderdelen die gelijk zijn 1/3 mag of van een ander type en/of ander bouwjaar komen, dan zit je nog goed alles andere loop je de kans dat het mis gaat ondanks goedkeuring van de rdw want daar heeft de belasting in principe niets mee te maken





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2015 22:15 door jamaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 11:46 
Goedemorgen "michel",

Wil je het wel snappen ?

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 17:58 
Het is precies andersom..je mag wel nieuw plaatwerk gebruiken, maar officieel geen gebruikt...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 00:51 
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is precies andersom..je mag wel nieuw
> plaatwerk gebruiken, maar officieel geen
> gebruikt...

En dat is natuurlijk weer heel vreemd ... je hebt zelfs "groene" verzekeringen die schades bij voorkeur met "sloop-delen" repareren.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 01:03 
Nu ze de pik gaan hebben op oude diesels in het nieuwe belastingstelsel blijf ik toch maar v8 rijden. Blijf ik in ieder geval sleutel vaardig.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jun 2015, 03:46 
Ik snap trouwens niet hoe een verse eigenaar zou moeten weten of de auto die hij net gekocht heeft nu al voor 1/3 2/3 is verbouwd?
Wat nou als je 1983 DIESEL wagen 2 jaar terug is voorzien van een nieuw chassis en je nu door de belastingdruk een benzienemotor wil plaatsen?
Dat soort vragen... daar is de RDW voor of toch niet?


Weet de RDW uberhaupt wel iets . Of springen ze pas naar voren als men het gevoel heeft dat er iets niet klopt en wordt daarbij je geliefde 4 wieler gekidnapt.?
En het gevoel van een RDW medewerker is vrij snel doorslaggevend ook al valt er niets hard te maken.
Er zijn inmiddels vele cases waaruit blijkt dat je beter bij de RDW weg kan blijven.

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[plus.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.