Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 00:51 
Ik wil een gebruikte LPG instal. in mijn 109 bouwen en laten keuren bij de RDW voor het kenteken. Vraag: Hoe oud mag de LPG instal. zijn en wat zijn de keurings eisen ? Hoor geluiden over certificaten. Word niet echt wijs uit de RDW eisen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 01:31 
De tank mag niet ouder dan 10 jaar zijn, that's all. Maar als het goed is kan je dat zien aan het serie-nummer. Je hoeft voor de ombouw-keuring niet zelf naar de RDW maar kan dat ook laten doen bij een lpg-inbouwstation die mag keuren, dwz kentekenbewijzen afgeven. Die kunnen je vast adviseren over je tank. Tevens of je verdamper wel geschikt is voor je auto, heel oude verdampers wil het membraan wel van uitdrogen. Bij keuring kun je ook laten afstellen ( ivm emissie-eisen). Installatie verder volgens de regels, aarding, constructie, relais etc maar bij een oude installatie heb je denk alles erbij.
Ik heb bij mijn 109-station een grote tank dwars achter het tussenschot, direct op het chassis (vloer opengezaagd) en onder de wielkasten, mooi afgewerkt in de trant van de wielkasten. Het deksel van de gas-box op de tank moet wel vrij bereikbaar blijven, bij APK moeten ze nl het rubber daarvan bekijken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 01:51 
Vulslang mag niet ouder dan een jaar zijn.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 09:15 
Goedemorgen,

Lees dit maar,

[www.rdw.nl]

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 10:56 
En ten slotte moeten alle hoge druk delen zijn voorzien van een 67R01... nummer.

Groet, Art


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jun 2015, 12:00 
en een tankcertificaat


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 00:56 
helaas mag je geen gebruikte install meer gebruiken.
ik heb navraag gedaan bij de gasboer, en die zei....je mag geen gebruikte install gebruiken op een voertuig die nog geen lpg had, wel als ie het wel er op had zitten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2015, 10:14 
En dat is dus een antwoord van iemand die er geld aan wil verdienen, zal volgens zo iemand dus nooit mogen anders heeft hij er geen brood aan.

De enige die het echt weet is volgens mij de RDW en er staat in de eisen bij de RDW niets over dat het een nieuwe installatie zou moeten zijn, alleen de al eerder genoemde leeftijden van tank en vulslang etc.

Dus Boreeli, gewoon even naar de RDW gaan, dan weet je alles.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jun 2015, 00:55 
Zag op Marktplaats veel gebruikte LPG installaties te koop aangeboden ook bij erkende inbouwers !! Zal van de week de RDW bellen en ze bestoken met vragen.
Gr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.