Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 21:46 
Hallo,

Ik heb een dringend probleem,

vanmiddag ontdekte ik dat t voorgloeilampje op t deshboard blijft branden terwijl de auto normaal start.

met snel googlen had ik nog gevonden dat dan een ralais zou blijven hangen ?

ienand een idee waar die dan zit ? gaat om een Disco 300TDI uit 98

moet morgen ermee weg maar ben bang dat dan de gloeiinstallatie door kan branden ?
heb er wel 10 - 15 minuten mee gereden zo met brandend lampje ..
moest toch thuiskomen

ben zelf electricien maar moet de dingen nog wel weten te vinden, en de Disco is een hele puzzel met t electrisch -)

hoor t graag !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 22:04 
Weet niet of je er wat aan hebt:

Weet niet hoe een disco van dat jaar in elkaar zit,
Disco elektra schema is voor Lego mannen, maar voor elektriciens lijkt het helemaal nergens op.

Soms is het bij die malle dingen een aarding die niet goed zit waardoor je vreemde stroom circuits krijgt.

Denk dat je stap één eerst even op een gloeipit moet kijken of je 12 volt tov aarde/massa hebt.
Volgens mij bemoeit je ecu zich hier ook mee, dus kijk ook even als je motor al even draait ivm na gloeien.

Volgens mij heb je voor het doorgloeien een eigen 60 amp zekering, (weet niet of je electronica dit pikt) kan je deze er niet tussenuit halen voor de vakantie, gloeien is met dit weer niet nodig, toch?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 22:20 
mijn dank , zal zo es wat proberen te meten
t lastige is dat ik de dingen niet weet te vinden zo gauw
maar zo zekering van die grootte zijn er vast niet veel dus kan ik t daar traceren mischien.
mja , t alarm kan moeilijk doen mischien geen idee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2015, 10:19 
Kan ook indicatie zijn dat 1 of meerdere voorgloeistiften kapot zijn / niet meer werken. Hoeft dus niet zo te zijn dat er constant gegloeid wordt, maar kan wel. Heb ik ook lang mee gereden, pas bij 3 kapotte stiften en -10 wou die niet meer starten.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2015, 21:34 
Het relais zit onder de motorkap links voor net achter het zekeringkastje ,
Haal eventueel de draad los bij de achterste gloeistift om doorbranden te voorkomen als je het relais nu niet kan vervangen. Wel even dan die draad goed isoleren.
Been there, done that.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 11:34 
Om het probleem later aan te kunnen pakken, maar nu rustig achter het stuur te zitten, lijkt het mij het meest handig het steekzekeringetje van 60A er even uit te halen. Hiermee is het gloeiplug-circuit geheel spanningsloos. Deze zekering zit in je motor-compartiment. over de ECU hoef je je geen zorgen te maken, het gloei-circuit wordt door een 300tdi ECU niet gestuurd.


Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.