Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kwaliteit RVS uitlaten
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 14:14 
Beste Prikkers,

Ben al een tijdje op zoek naar een nieuw uitlaatsysteem. Mijn huidige rammelt, vol met gaten en het dempingsmateriaal komt uit de (eind)demper. Tijd voor een nieuwe dus.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een RVS uitlaatsysteem zoals de RVS1265 of de RVS1269, LINK (geen aandelen) Het betreft het compleet sportsysteem incl. beide spruitstukken voor 3.9 ltr, zonder kat en met automaat (RVS1269). Ik heb geen katalysator, wel een automaat 3.9i op LPG.

Kan iemand iets vertellen over de kwaliteit hiervan? Je hoort wel eens dat na verloop van tijd de spruitstukken scheuren. Ik zeg nu niet dat de kwaliteit slecht is, en niks ten nadele van Vis, maar wil graag onafhankelijk advies.

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 16:39 
Ik weet niet wie de producent is van de uitlaten die VIS verkoopt, maar ik heb er één van Double S
Zit er nu een paar jaar onder, denk 2. De vorige die ik altijd had waren de normale, goedkoopste en gingen niet lang mee.
Degene die er nu onder zit vertoont wel wat oppervlakkige vliegroest, mss komt dit door de zeelucht hier en het doorrijden in de winter. Rot is ie zeker niet, ik heb hem toevallig vorige week nog eraf gehad ivm wisselen versnellingsbak. Ik ben er dus wel tevreden over.

Ik heb hem via Paddock overigens.

Succes met je keuze.

Grtz. Erik



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 20:44 
Met de RVS uitlaten van SS (besteld vis Paddock) heb ik met name ervaring onder Series.
Is in mijn ogen een grote fop. Ik heb er nu een bij 2 auto's een gemonteerd.
Alleen de achterste demper is RVS (en niet magnetisch).
De 2 voorste pijpen zijn binnen 2 tot 3 maanden gewoon roestbruin en dus ook niet magnetisch.
Hierover heb ik bij Paddock geklaagd, deze hebben het (na aandringen) doorverwezen naar SS.
Daar heb ik bericht van gehad, dat de voorste pijpen van een (beter buigbaar) RVS zou zijn.
Maar hoefde niet bang te zijn, was een "lifetime warranty" op.
Nou dat is niet zo moeilijk, die pijpen worden warmer en rotten minder snel door.
Maar mensen willen van voor tot achter een glimmende uitlaat, was mijn response.
Maar zonder resultaat, geen aanrader dus . . .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 20:53 
Oke, dank voor de reacties. Ik heb gevraagd wat ze allemaal hebben en hoeveel een complete set kost.

Maar dus niemand ervaring met gescheurde spruitstukken bij RVS uitlaten?

Gr.

Stefan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 20:58 
mensen willen een glimemnde uitlaat ?? Voor de degelijkheid snap ik het maar voor het glimmen. Misschien toch beter een andere auto gekocht, vw golf johnie uitvoering of zo smiling smiley

groet,

Benno


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 23:14 
Voor mij hoeft het ook niet te glimmen Benno, integendeel zelfs. Maar in al die jaren zoveel 'gewone' dempers versleten, dat ik dit maar eens probeer. Voorlopig gaat het prima.

Grtz. Erik



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2015, 10:57 
Wat je weten moet over rvs uitlaten
rvs staat voor roest vast staal en niet roest vrij staal zoals veel mensen denken
rvs voor uitlaten is speciaal omdat het anders moeilijk te verwerken valt, heeft met de kristal structuur te maken
rvs geleid slecht warmte wat je niet moet hebben want dan word de kop te heet
niet alle rvs is anti magnetisch
vliegroest betekend dus dat je eigenlijk een goede uitlaat hebt, wat een compromis is die bruikbaar is.
als je een glimmende uitlaat wilt, neem verchroomde niet rvs wat ook nog verkleurt




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.