Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 23:30 
Wat vind de RDW van ombouw van RHD naar LHD?

Mijn eerste reactie was natuurlijk: "Daar vinden ze niets van" maar ik hoor de laatse tijd toch wat verontrustende verhalen over karretjes die in het buitenland (bv UK) zijn aangpast, daar zijn goedgkeurd en naar NL geexporteerd en hier vervolgens toch problemen krijgen. En niet dat ik verwacht dat ze hier ooit een wagen voor van de weg plukken maar misschien wel als aanleiding als ze andere zaken niet vertrouwen.


- Wordt LHD/RHD geregistreerd bij import?

- En uit het chassisnummer is het af te leiden maar hoe origineel moet iets blijven en wat kan/mag de RDW daaraan handhaven?


Overigens Heb ik helemaal geen moeite met een RHD maar in het NL verkeer is het net wat handiger. Ik hoor graag hou jullie er over denken, of liever nog, ervaringen hebben. Mijn afweging is tussen 100% originaliteit of gebruiksgemak/veiligheid.


Grtz,

Yuri 90TDI


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun 2015, 09:06 
Stel de vraag aan de RDW!
Het zijn geen boemannen, ze denken met je mee.
Vraag wel de naam van wie je hebt gesproken.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun 2015, 09:52 
De RDW vindt daar niets van, wij doen niet anders, nagenoeg elke auto die wij bouwen is van oorsprong RHD en door ons omgebouwd naar LHD. Nog nooit één woord over gezegd door de RDW.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jun 2015, 12:34 
De vraag lijkt mij meer of ombouwen valt in de 1/3 2/3 regeling, is dat het geval kan je weinig andere dingen aanpassen.
maar inderdaad, ga naar de rdw en vraag het daar, je MOET de naam opschrijven van de medewerker want onderling hebben ze soms verschillende meningen en nog beter, vraag of een andere medewerker het bevestigen kan
ik heb ooit het geluk gehad dat ze mij op mijn blauwe ogen geloofden maar anders was ik de pineut geweest, ik wist de naam niet meer en wat die mij verteld had klopte niet helemaal.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2015, 10:18 
Ik zal ze eens gaan bellen. Bedankt voor jullie input.

Grtz,

Yuri


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2015, 15:44 
bellen heeft geen zin, je moet echt een keurmeester hebben en die krijg je niet aan de lijn
dan nog heeft het met die mensen meer zin om er zelf naar toe te gaan want het maakt veel uit of ze zin hebben je te helpen en een glimlach doet veel winking smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 14:28 
of even mailen,hebje het op schrift


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 13:53 
Ik heb even contact gehad met de RDW. Het is een wijziging aan het voertuig (stuurinrichting) en dat moet door de RDW gekeurd worden. Stelt allemaal niet veel voor maar moet wel zo gebeuren.

Grtz,

Yuri 90TDI


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 17:28 
heb je nog gevraagd of het ook mee telt in de 1/3 2/3 regeling?




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 22:27 
Ik heb het regelmatig aan de RDW gevraagd en mij is altijd verteld dat het niet gemeld en niet gekeurd hoeft te worden. Kennelijk eigen interpretatie, per keurmeester verschillend.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 00:41 
Hallo Paul,

Of dit invloed heeft op de 1/3-2/3 regeling is niet ter sprake gekomen. Wel werd mij geadviseerd om over dit punt en een andere vraag direct contact op te nemen met "m'n eigen" RDW station, waar ik al eens ben geweest met een van de bewuste karretjes.

Ik zal ff goed nadenken over de formulering van mijn vraag om ze duidelijk te maken dat er nagenoeg niets verandert in de constructie en gebruikte onderdelen.

Waar ben jij geweest met deze soepele antwoorden over dit onderwerp?

Grtz,

Yuri 90TDI


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 19:14 
Almelo. Volgens hen hoeft er niets gekeurd te worden, want ze kunnen er niets van noteren. Op hun keuringsformulieren komt geen vakje voor met 'ombouw van RHD naar LHD' . En het staat niet in hun systeem opgeslagen, ze weten dus niet of hij op dit moment RHD of LHD is, aantal deuren bijvoorbeeld staat wel in hun systeem. Ze kunnen ook niet uitgaan van de info vanuit het chassisnummer, want hij zou voor invoer vanuit de UK al wel omgebouwd kunnen zijn.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2015 17:17 door Paul Stroink, One-Ten.nl.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 19:44 
Het zelfde geld voor spoorbreedte, deze wordt wel genoteerd, maar er is geen keuring voor een aanpassing. uiteraard passen ze hem wel aan als je hem ter keuring aanbied, alleen moet je een afspraak maken voor wat anders, bv motor wijziging of personen/bedrijfs kenteken eye rolling smiley Mocht je de wielbasis veranderen, is er wel een keuring voor !!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 10:42 
Dat snap ik dus niet, want je gaat een wijziging doen aan stuurinrichting en remsysteem en daar zijn wel degelijk verplichtingen voor een (her)keuring van het voertuig.
Dat er niet specifiek een keuring bestaat van een RHD naar LHD kan ik me wel wat bij voorstellen maar zoals ik al zei, je gaat nogal wat wijzigen aan een aantal kritische systemen.

Maar da's dan weer mijn insteek.

Gert-Jan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 11:54 
Crazy-G Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat snap ik dus niet, want je gaat een wijziging
> doen aan stuurinrichting en remsysteem en daar
> zijn wel degelijk verplichtingen voor een
> (her)keuring van het voertuig.
> Dat er niet specifiek een keuring bestaat van een
> RHD naar LHD kan ik me wel wat bij voorstellen
> maar zoals ik al zei, je gaat nogal wat wijzigen
> aan een aantal kritische systemen.
>
> Maar da's dan weer mijn insteek.
>

Goedemorgen Gert-Jan,

Is er hier geen sprake van een verwarring tussen de "permanente eisen" en de specifieke keuringen die de RDW doet om het voertuig correct te kunnen administreren? Aan de "permanente eisen" moet een voertuig permanent voldoen, zelfs al worden ze niet permanent gekeurd, op verschillende wordt bijv. bij de APK gekeurd, andere zelfs bijna nooit.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 14:26 
Zou zomaar kunnen hoor, ze maken het zo lastig dat de meesten bij de RDW het zelf vaak ook niet helemaal meer snappen hahahahaha, ik zou er om kunnen lachen als het niet zo treurig was.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 17:56 
Inderdaad, als je iets wijzigt waarvan bij hen gegevens bekend zijn moet je dat laten keuren, anders is de auto anders dan volgens de door hen opgeslagen gegevens.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.