Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 23:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 16:57 
Erg OT, maar hier zitten veel watersport liefhebbers, dus stel toch lekker hier m'n vraag: Ik heb pas een oudere Yamaha 40 pk bbm gekocht in Didam, hij is electrisch gestart, 2 takt, maar heeft ook een touw om handmatig te starten, de verkoper zei me dat ik de motor absoluut niet zonder accu mag gebruiken, omdat anders de ontsteking kapot kan gaan. Is dit ook zo of is dit kolder?

Ook zoek ik een 2 persoons bankje die ik op m'n Quicksilver 420 HD kan monteren waar ook een opbergbak onder zit. Ook het stuur wil ik wat omhoog plaatsen. Tips??

Dit is ie, nog met m'n vorige 30 pk Yamaha:





Alvast dank voor jullie bericht.

Gr, bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 23:09 
Bart dit is geen: OTje. Want hoe vervoer je zo een mooie boot ? Juist ja; achter een '' LAND - ROVER '' Verders veel plezier op het water. ( Zeeuwse ) gr. Juppe.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 23:27 
Hoi Jup, inderdaad ja! Daar staat inderdaad een Land Rover voor.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 23:32 
Zeker bij de oudere motoren was de spanningsregelaar zeg maar wat basic (vaak slechts een diode en spanningsafhankelijke weerstand. De accu heeft door zijn capaciteit en constructie een dempende werking en vlakt de spanningspieken af. (ook met zijn laadstroom)
Haal de deze eruit, dan loopt de boordspanning in pieken vaak op tot een 17-20 volt, zeker bij hogere toerentallen.
Vooral als het wat ouder wordt, kan de electronica (ontsteking ?) daar vaak wat minder goed tegen. Ik zou het advies opvolgen. Overigens kun je wel een kleinere accu gebruiken.... zeker bij een tweetakt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 10:28 
de bb motoren die ik ken hebben een compleet gescheiden ontsteking/ laad systeem
en het laad systeem zo basic dat het niet stuk gaat als het niet gebruikt word
lijkt mij sterk dat de ontsteking afhankelijk is van de accu maar als je de accu los haalt en hij start met aantrekken weet je alles
ook even een belletje naar yamaha en je weet meer want hier weet iedereen wat anders




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.