Land Rover Prikbord http://laroprik.nl/ |
|
erg veel zwarte rook http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=558949 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Grumpy Old Sil [ wo 03 jun 2015, 00:19 ] |
Berichttitel: | erg veel zwarte rook |
Hallo lui, nog eens proberen, prikbord doet niet wat het moet doen. Ik zit hier met een 88" met nogal veel zwarte rook, oftewel onverbrande diesel. Een poos terug zijn er wat jongens van Go For Africa mee bezig geweest maar die kwamen er niet verder mee, dus werd het ding weer aan de kant gezet. Ben er nu zelf aan begonnen en verdomd, hij doet het weer. Echter met enorm veel zwarte rook. Normaal zou je als je de pomp met de klok meedraait minder zwarte rook moeten krijgen. Maar of ik de pomp nou linksom of rechtsom draai, de zwarte rook blijft. Vooral bij het starten. Eenmaal goed op toeren tijdens het rijden gaat het beter. Maar bij een bocht terugschakelen naar 2 en dan weer verder rijden is een probleem. Het ding staat gewoon te verzuipen. Ik vermoed dat de pomp niet goed is teruggezet. Maar voordat ik de boel weer openmaak om goed op tijd te zetten zou ik graag een bevestiging willen. Motor is overigens een 2.5 NA. Iemand een idee? Wim/Sil Restauratie Land Rover Serie III |
Auteur: | Michel WaZ [ wo 03 jun 2015, 00:53 ] |
Berichttitel: | Re: erg veel zwarte rook |
Hoi Wim, Luchtfilter schoon? Groet Michel WaZ RRC '86 V8 |
Auteur: | mirza.denhond@hotmail.com [ wo 03 jun 2015, 03:04 ] |
Berichttitel: | Re: erg veel zwarte rook |
Staat de klep op de inlaatcollector goed afgesteld ? Dit is de klep die dient om onderdruk te kunnen opbouwen in het vacuumtankje . |
Auteur: | jamaar [ wo 03 jun 2015, 11:00 ] |
Berichttitel: | Re: erg veel zwarte rook |
muizen in de inlaat de uitlaat kan natuurlijk ook nog dicht zitten probeer het eens zonder luchtfilter, vacuĆ¼m klep open en uitlaat los geeft natuurlijk wel een beetje herrie als dat geen verschil maakt moet je het in pomp en verstuivers zoeken |
Auteur: | Grumpy Old Sil [ wo 03 jun 2015, 22:33 ] |
Berichttitel: | Re: erg veel zwarte rook |
Luchtfilter is een oliebadfilter en helemaal schoon, vacuumklepje is er niet etc. Het is een 2.5 NA die voorheen altijd goed gelopen heeft. Startmotor was de oorzaak van het steeds slechter starten en motor niet meer rond kunnen krijgen. Die is vervangen en draait super rond. Probleem lijkt echt wel de pomp te zijn die waarschijnlijk niet goed staat. Zal de voorkant toch open moeten maken en alles goed controleren en op tijd zetten en daarna de pomp er weer, op tijd, op zetten. Wordt vervolgd. Wim/Sil Restauratie Land Rover Serie III |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |