Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: erg veel zwarte rook
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 00:19 
Hallo lui,
nog eens proberen, prikbord doet niet wat het moet doen.
Ik zit hier met een 88" met nogal veel zwarte rook, oftewel onverbrande diesel. Een poos terug zijn er wat jongens van Go For Africa mee bezig geweest maar die kwamen er niet verder mee, dus werd het ding weer aan de kant gezet. Ben er nu zelf aan begonnen en verdomd, hij doet het weer. Echter met enorm veel zwarte rook. Normaal zou je als je de pomp met de klok meedraait minder zwarte rook moeten krijgen. Maar of ik de pomp nou linksom of rechtsom draai, de zwarte rook blijft. Vooral bij het starten. Eenmaal goed op toeren tijdens het rijden gaat het beter. Maar bij een bocht terugschakelen naar 2 en dan weer verder rijden is een probleem. Het ding staat gewoon te verzuipen. Ik vermoed dat de pomp niet goed is teruggezet. Maar voordat ik de boel weer openmaak om goed op tijd te zetten zou ik graag een bevestiging willen. Motor is overigens een 2.5 NA.
Iemand een idee?

Wim/Sil


Restauratie Land Rover Serie III


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: erg veel zwarte rook
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 00:53 
Hoi Wim,

Luchtfilter schoon?

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: erg veel zwarte rook
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 03:04 
Staat de klep op de inlaatcollector goed afgesteld ? Dit is de klep die dient om onderdruk te kunnen opbouwen in het vacuumtankje .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: erg veel zwarte rook
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 11:00 
muizen in de inlaat grinning smiley
de uitlaat kan natuurlijk ook nog dicht zitten
probeer het eens zonder luchtfilter, vacuĆ¼m klep open en uitlaat los geeft natuurlijk wel een beetje herrie hot smiley
als dat geen verschil maakt moet je het in pomp en verstuivers zoeken




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: erg veel zwarte rook
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 22:33 
Luchtfilter is een oliebadfilter en helemaal schoon, vacuumklepje is er niet etc. Het is een 2.5 NA die voorheen altijd goed gelopen heeft. Startmotor was de oorzaak van het steeds slechter starten en motor niet meer rond kunnen krijgen. Die is vervangen en draait super rond.
Probleem lijkt echt wel de pomp te zijn die waarschijnlijk niet goed staat. Zal de voorkant toch open moeten maken en alles goed controleren en op tijd zetten en daarna de pomp er weer, op tijd, op zetten.
Wordt vervolgd.

Wim/Sil


Restauratie Land Rover Serie III


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.