Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 20:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 14:17 
Hallo!

Ik heb in mijn 109 een revisieblok gelepeld, met een nieuwe Weber carburateur ipv de zenith die er eerst op zat.

Loopt als een trein, alleen naar mijn zin te snel stationair. Wat ik heb begrepen, is dat hij rond de 800 tpm stationair zou moeten draaien, maar ik heb 'op gehoor' het idee dat het zo'n 1200 - 1500 is. Ik krijg hem ook wat lastig in z'n 1. Het vorige blok liep veel rustiger.

De stelschroef op de carburateur staat helemaal los van de gas'hendel' - ik kan'm alleen sneller zetten.

Zijn er verder nog mogelijke redenen/opties waardoor dit zo is, en kan ik er wat aan doen?

Groeten
Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 01:12 
Paul, staat je choke niet te strak? zodat hij daardoor te snel loopt?
Ik zou even in de carb.kijken bovenin als hij loopt om te kijken hoe de gaskleppen staan.
Kijk dan of ze in ieder geval sluiten bij geen gas.

Dirk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 01:34 
Hoi Dirk,

Bedankt voor't mee denken: die choke klep staat helemaal open als de choke ingedrukt is. Dus dat klopt volgens mij...

Groeten
Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 10:10 
Hallo Paul,

Ik heb recent een nieuwe Weber gekocht voor mijn 2.25. Ook al stond er dat het voor een 2.25 was er zaten sproeiers in voor een 2.5. Je kunt misschien even kijken of er bij jou de goede in zitten?

Groet,
Jonas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 14:19 
valse lucht ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 15:34 
De Weber 34ich heeft 2 afstel mogelijkheden. 1 is de stationairschroef (die de daadwerkelijke gashendel raakt en degene die je dus beschrijft). De 2e is de (stationair) mengselschroef die vanuit de auto gezien links achter op de carburateur zit. (zie de weblinks onderaan mijn post waar deze zit. de stationair mengselschroef noemen ze de idle mixture screw)

Afstellen met warme motor:

1: stationairschroef uitdraaien tot deze de gashendel net niet raakt.

2: mengselschroef helemaal naar binnen draaien(rechtsom), daarna 2 volle slagen naar buiten draaien (2x 360 graden linksom)

3: motor starten en stationairschroef zo ver indraaien dat de motor net aan blijft.

4: De mengselschroef langzaam naar binnen draaien tot de motor slechter begint te lopen. Vervolgens de mengselschroef weer naar buiten draaien. De motor zal dan eerst beter, en daarna weer slechter gaan lopen. Zodra de motor weer slechter begint te lopen draai je de mengselschroef weer naar binnen tot het punt waarop de motor het soepelst loopt.

5: Nu kun je de stationairschroef uitdraaien tot het punt waarop de motor rond de 800 toeren/min loopt.

evt. kun je de bovenstaande procedure nu nogmaals doorlopen vanaf punt 4.

Succes!

Zie ook: [www.redlineweber.com]
en [www.aloharovers.com]

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2015, 16:19 
Hé Super bedankt! Hij loopt nu een stuk beter smiling smiley vooral ook minder warm


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2015, 11:21 
Graag gedaan!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.