Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 19:56 
Na mijn ervaringen met een sleurhut wil ik het daar niet meer over hebben.

Dus op zoek naar iets anders dan een sheltertje.

Eerst dacht ik slapen onder een hefdak (van mijn 109) , maar dat geklauter en dan als het een keer warm is, is het bedje niet breed.

Dus, daktent op aanhanger, vouwwagen.....?

Hoe hebben jullie dat opgelost? Het hoeft voor mij geen off the road aanhanger te zijn maar 13 inch wieltjes ?!? En dat op een trekhaak van 50 cm hoog.
Dan blijft aan de achterkant aan elke verkeersdrempel hangen.

Ben benieuwd

Rob

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gatherwood's GatheRRoveR called Màrié

My way is the byway !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Where:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
Are united in : : SII 1958 with a 300tdi : :


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 21:35 
Ik heb een combicamp vouwwagen welke ik heb verhoogd zodat er een grotere maat velgen/banden onder kunnen.
Hierdoor komt de gehele vouwwagen een stuk hoger te staan en past dat prima achter mijn 90.
Combicamp zijn ideaal daarvoor omdat je ze openklapt en de tent zich zelf dan mee uitklapt.
Het opzetten is dan in 5 minuten gedaan.
Gr Rolf


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 21:37 
Hier Rob… [link.marktplaats.nl]
ben je in 1 klap klaar! 255/70R16 ;-)

Groeten Boelo

LR groet,
Boelo

LR Defender 130 Td5 2003
LR Series 2A 1963 88" 2,25 petrol ex-BAOR



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 19:38 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 10:26 
ik heb de basis gebruikt van een Sankey, daar een constructie op gelast, vervolgens een Gordigear Savannah erop gemonteerd en voila, een riant bed van 1.75m bij 2.10m.
De trailertent kostte mij bijna €2500,- incl verzendkosten vanuit Duitsland in 2014.
Na verschillende daktenten, al dan niet op autodak en kampeertraiklers te hebben geprobeerd, ben ik qua comfort tevreden met de huidige keuze.
Ik heb 2 verschillende Autocamp Family daktenten gehad. Zeer vriendelijk in het gebruik, maar duur en minder handig met slecht weer als je 2 kinderen hebt.
De laatste trailer die ik heb gebouwd staat overigens weer te koop op MP onder daktenten.

Groet, Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 11:30 
Mnnnn,
Persoonlijk zou ik mij niet zo druk maken over de wielmaat.
Je kunt bv het onderstel nemen van een vouwwagen (geremd) en tussen het frame en torsieas een extra balk zetten ter ophoging.
Ook kun je natuurlijk je kogel wat lager zetten, wat als nadeel heeft dat je weer een grondhaak hebt, daarom heb ik mijn trekhaak demonteerbaar gemaakt.
De trekhaak van mijn corsa-a is trouwens ook +/- 50cm hoog (afstand grond - bovenkant bol).
Ik vind raken van verkeersdrempels trouwens wel meevallen, bij mijn kleine aanhanger achter mijn 101 is dat nog nooit gebeurt. Heeft overigens ook te maken met de lengte van je aanhanger.
Voor mijn nieuwe aanhanger heb ik gebruik gemaakt van een onderstel van een vouwcaravan (dus geen vouwwagen), die was lekker breed (stabiel en ik zie hem achter mijn 101) die heb ik bewust laag gehouden omdat ie ook als trailer voor mijn boot dient.
sccs,
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 14:47 
Leuk al die feedback thumbs up

Ik heb nu een aanhanger met een 100X200 bak met 13 inch wieltjes, deze hangt bij mijn "gewone" auto al achterover.
Van deze auto is de haakhoogte 45 cm, van mijn series is deze ca 50 cm (lagere montageplaat wil ik niet!).
Nu kan het best dat mijn karretje ietwat doorgezakt is door alles wat ik er mee vervoert heb, maar elke drempel is van mij spinning smiley sticking its tongue out Grrrtt.

Een Sanky of ?Polynorm? is ietwat te voor het geval ik deze achter mijn dagelijkse auto hang.

Die verhogingen vind ik wel leuke oplossingen, lekker simpel smiling bouncing smiley
Oplooprem heeft wel mijn voorkeur, maar-ja als je een daktent op een aanhanger doet moet je wel heeeeeel veel mee nemen om over de 750 kilo te komen.
Wij slepen bij voorkeur geen piepers en zo mee.

Doel is:
Simpel en snel opzetten om te overnachten, 20 haringen vind ik een beperking.
Ook op ongelijke grond goed kunnen slapen (liefst van de grond)
Als je per ongeluk een karrenspoor tegen komt niet gelijk vast lopen met je karretje.

We doen geen offroad, maar greenlanen (ook door de wat stevigere sporen) vaak solo op de gok.

Wellicht is een "smalle" vouwwagen een mooie oplossing, de as verhogen, en grotere wielen er onder.
Breedte tussen de 140 en 180 dan zie je de kar lekker in je spiegels en niet zo breed als een sleurhut.

Groet,
Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 16:11 
hoi rob.
Deze kwam ik een tijdje terug op marktplaats tegen.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m921496159-bosvelder-offroad-camper-vouwagen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Groeten Marc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 16:44 
Houdy Mr B.

Ik was ook al aan het kijken bij die "sous chef in Heemstede".
Leuk spul, we moeten volgende week maar samen even Day overhalen drinking smiley
Misschien vrijdag daar meer eens gaan kijken.

Ze begon ook al over een OZ tent ? Vrouwen, snap jij ze nog?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 12:04 
Gewoon toch een Sankey met Columbus of Overland en als dan toch je eens de coniferen naar de stort wil brengen (Nato-oog) huur je toch gewoon een boedelbak voor achter de burgerwagen? Kn je tenminste lekker camperen, en overal waar je maar wil!



John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 14:42 
Idyllisch John, thumbs up

Wil ik ook, alleen, op een Shanky klimmen is een hele toer winking smiley
En gelukkig heb ik gewoon een bril van Spacsavers oid en geen nato ogen. moody smiley

Maar iets daar tussen in zie ik wel zitten, niet te groot, snel opzetten en compact.
Zeker als je onderweg een leuke afslag ziet, niet gelijk bang zijn voor je lak.

Liefst met een zit en een slaap deel, kan me voorstellen een klapwagen, met zitten in de bak, en slapen op de uitgeklapte deksel cq lattenbodem.
Wij verkassen vaak elke dag, zien wel waar de avond ons brengt. Als het erg mooi is blijven we 2 nachten.
Ik ben dus allergisch voor alle vormen van haringen behalve als ze zout / zuur of gebakken zijn.
In geval van regen wil ik ook droog en knap kunnen zitten drinking smiley.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 18:57 
Dan is een Holtkamper mssn iets voor jullie? Daarvan is en soort "offroad" versie meen ik. Best mooi maar ook aan de prijs.

Eigenlijk is er maar 1 en dat is de Zambezi of de Oryx, die kun je bij Ratatouille in Heemstede kopen, als je zakken diep genoeg zijn.....

Of je koopt een Karsten tent met compressor, dat werkt ook super. Ik geloof 4 haringen (op elke hoek 1) en een zure voor onder de luifel bij het biertje!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 20:22 
Ik ben ook ooit beginnen te fantaseren over een Polynorm aanhanger met een trailertent van Campwerk, maar toen ik het financiele plaatje klaar had vond ik het toch knap duur kamperen. Toen heb ik voor 300,- Euro een Combi Camp Een bed van de grond en een binnen/leeftent in de deksel, dus ook droog van de grond. Ik heb er in de tussentijd wel enkele verbeteringen aan aangebracht (zie mijn fotosite hieronder). Maar voor de rest probleemloos en er is geen snellere opzetter op de markt. Wij trekken s'zomers op de bonnefooi van camping naar camping. Als we op een camping een mooier plekje zagen pakten we even gemakkelijk even in en zetten hem 100 mtr verder weer op.





Vorig jaar konden we voor een heel zacht prijsje een Holtkamper Cocoon kopen en aangezien deze een iets grotere leeftent heeft, hebben we dat maar gedaan. Deze is qua opzetgemak iets minder en vraagt dus wel enige ervaring, maar na een keer of 5 begon het toch wel leuk te worden.





Maar beide aanhangers trokken we ook zonder problemen over veldwegen, natuurlijk geen heftig off road werk.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 20:23 
Hum, in de keuken van de (aart) kok kijken spinning smiley sticking its tongue out

Wilde morgen die kant al eens op, Holtkamper ........ Is dat niet Emmen oid?


Tja als je diepe zakken hebt zal er niet veel meer in zitten, en helaas,
Het spaarvarketje is reeds geslacht : mijn laatste project.... die ook nog niet klaar is..

Maar denk wel dat het iets er tussen in moet worden


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 22:48 
RobSLaro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Houdy Mr B.
>
> Ik was ook al aan het kijken bij die "sous chef in
> Heemstede".
> Leuk spul, we moeten volgende week maar samen even
> Day overhalen drinking smiley
> Misschien vrijdag daar meer eens gaan kijken.
>
> Ze begon ook al over een OZ tent ? Vrouwen, snap
> jij ze nog?

OZ tent heb ik nog wel te koop voor je Rob, het eerste type van OZ de Discovery 350 eurie'scool smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 00:32 
geen aandelen... wel een optie wellicht...winking smiley
[forum.lrch.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 18:52 
ik vond dit op zoek zijnde naar iets leuks voor achter de laro
KLIK

we wonen in het verkeerde land...grinning smiley

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2015 17:11 door sjaak109.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 20:43 
Variatie op het thema:


Zie ook Eriba touring club

Lijkt mij wel wat

Mvg, pieter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.