Land Rover Prikbord http://laroprik.nl/ |
|
2.5 TD...toch of toch niet http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=558871 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Mark [ zo 31 mei 2015, 15:57 ] |
Berichttitel: | 2.5 TD...toch of toch niet |
Beste van "Puk" Defender 901985 2.5TD wil ik graag gehele nieuwe uitlaat maar nu blijkt dat er nogal wat geknutsel is en aangezien ik ben nog geen motorblok goeroe ben dus dan maar hier vragen. onderstaande downpipe is gelast en zo kan ik geen nieuwe pijp bestellen. Als ik op 2.5TD google krijg ik toch wel aander plaatje dan dat ik onder de kap heb....kunnen jullie mij wegwijs maken? wat ik zeker weet: Er zit een bijgebouwde sturbekrachtiging op. gr mark ======================================== Defender 90 2,5 TD 1985 "Puk" Discovery 2 Td5 2002 "Dikke" Defender 110 comm . Td5 2002 "PaNic" |
Auteur: | Mark [ zo 31 mei 2015, 16:39 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Ja hehe....Gevonden... Is mij toch echt verkocht als een 2,5 TD. En is dus een 200TDi motorcode 12L ff gezocht maar gevonden stond gelukkig ook op kenteken 83KW. aan allen bedankt... |
Auteur: | Rangie [ zo 31 mei 2015, 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Maar dan zonder de i. De intercooler mist. word het toch een 2.5 TD Gr Rangie Fun car: Discovery II TD5 HSE Daily: Peugeot 106 "per aspera ad astra" |
Auteur: | sjorsboomschors/aka/PP [ zo 31 mei 2015, 22:16 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
yup, viel mij ook al op;,,,, easy to solve, en veel meer plezier anyway: ik heb op Katwijk m'n uitlaat losgereden op 'n duin, en daardoor m'n koppelingsslang verbrand... ik heb ook een gemodificeerde downpipe.... en heb het opgelost met een felxibele flens... en een uitlaat, of een deel ervan, kost helemaal niets.... en is Bosal, wat nota bene in nederland wordt gemaakt! [www.paddockspares.com] |
Auteur: | Mark [ zo 31 mei 2015, 23:09 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Aha kijk aan Ik dacht ff i voor injectie niet aan intercooler gedacht. Dan haal ik die " i " ff weg kijken waar dat ding dan moet komen. Ik ga dat flex ding meteen bestellen dankje PP en Rangie |
Auteur: | Mark [ zo 31 mei 2015, 23:55 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Hmmm... Ik heb een radiator zitten over de volle breedte dus die zal er ook moeten maar hoe zit t dan met koeling? nu zit de turbo links onder dus uit Discovery maar wil wel graag orgineel bouwen dus ander spruitstuk en turbo boven en dan normale down pijp. hoe groot is die klus dan? Als t mee zit (99%) heb ik straks een fatsoenlijke sleutelplek ipv gras oprit dat scheelt boutjes dus klus stel ik wel ff uit. grtz |
Auteur: | sjorsboomschors/aka/PP [ ma 01 jun 2015, 00:01 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
niet een heel grote klus, via je inlaatfilter een pijp naar je IC, deze naar inlaatspruitstuk, en je turbo middels uitlaatspruitstuk, je IC kun je ervoor/achter plaatsen, maar een 200tdi radiator is niet de hoofdprijs, geloof nog geen €100,- IC heeft Ron B nog wel liggen en dat kan gewoon op straat.... been there, done is several times |
Auteur: | Mark [ ma 01 jun 2015, 00:29 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Ok dan ga ik deze nog op de oprit uitvoeren.... |
Auteur: | Pieter [ ma 01 jun 2015, 19:56 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Mark Schreef: ------------------------------------------------------- > nu zit de turbo links onder dus uit Discovery maar > wil wel graag orgineel bouwen dus ander spruitstuk > en turbo boven en dan normale down pijp. hoe groot is > die klus dan? Deze vraag gaat dan toch over het aanpassen van het inlaatspruitstuk en het uitlaatspruitstuk, zodanig dat de turbo weer boven komt te zitten, zoals bij de 200tdi origineel in de 90/110? Ik heb begrepen dat er niet of nauwelijks meer aan deze onderdelen te komen is... Groet, Pieter |
Auteur: | Pieter [ ma 01 jun 2015, 20:00 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
sjorsboomschors/aka/PP Schreef: ------------------------------------------------------- > ..., je IC kun je ervoor/achter plaatsen, maar een 200tdi radiator > is niet de hoofdprijs. ... Mee oneens, de IC komt na de turbo. De turbo comprimeert de lucht en laat daardoor de temperatuur stijgen, die je vervolgens weer wilt verlagen met de IC. Dus filter --> turbo --> IC --> inlaatspruitstuk. Groet, pieter |
Auteur: | sjorsboomschors/aka/PP [ ma 01 jun 2015, 20:08 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 TD...toch of toch niet |
Oeps, je hebt gelijk Was te snel en net biertjes op |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |