Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 15:57 
Beste van "Puk" Defender 901985 2.5TD wil ik graag gehele nieuwe uitlaat maar nu blijkt dat er
nogal wat geknutsel is en aangezien ik ben nog geen motorblok goeroe ben dus dan maar hier vragen.

onderstaande downpipe is gelast en zo kan ik geen nieuwe pijp bestellen. Als ik op 2.5TD google krijg
ik toch wel aander plaatje dan dat ik onder de kap heb....kunnen jullie mij wegwijs maken?

wat ik zeker weet: Er zit een bijgebouwde sturbekrachtiging op.

gr mark










========================================
Defender 90 2,5 TD 1985 "Puk"
Discovery 2 Td5 2002 "Dikke"
Defender 110 comm . Td5 2002 "PaNic"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:39 
Ja hehe....Gevonden...

Is mij toch echt verkocht als een 2,5 TD.
En is dus een 200TDi motorcode 12L ff
gezocht maar gevonden stond gelukkig
ook op kenteken 83KW.

aan allen bedankt...grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 21:49 
Maar dan zonder de i. De intercooler mist. word het toch een 2.5 TD cool smiley

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 22:16 
yup, viel mij ook al op;,,,, easy to solve, en veel meer pleziergrinning smiley
anyway: ik heb op Katwijk m'n uitlaat losgereden op 'n duin, en daardoor m'n koppelingsslang verbrandeye rolling smiley... ik heb ook een gemodificeerde downpipe....
en heb het opgelost met een felxibele flens... en een uitlaat, of een deel ervan, kost helemaal niets.... en is Bosal, wat nota bene in nederland wordt gemaakt!
[www.paddockspares.com]



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 23:09 
Aha kijk aan Ik dacht ff i voor injectie niet aan intercooler gedacht.
Dan haal ik die " i " ff weg kijken waar dat ding dan moet komen.


Ik ga dat flex ding meteen bestellen dankje PP en Rangie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 23:55 
Hmmm...

Ik heb een radiator zitten over de volle breedte dus die zal er ook moeten maar hoe zit t dan met koeling?

nu zit de turbo links onder dus uit Discovery maar wil wel graag orgineel bouwen dus ander spruitstuk en
turbo boven en dan normale down pijp. hoe groot is die klus dan?

Als t mee zit (99%) heb ik straks een fatsoenlijke sleutelplek ipv gras oprit dat scheelt boutjes dus
klus stel ik wel ff uit.

grtz


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 00:01 
niet een heel grote klus, via je inlaatfilter een pijp naar je IC, deze naar inlaatspruitstuk, en je turbo middels uitlaatspruitstuk, je IC kun je ervoor/achter plaatsen, maar een 200tdi radiator is niet de hoofdprijs, geloof nog geen €100,- IC heeft Ron B nog wel liggen en dat kan gewoon op straat.... been there, done is several timesgrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 00:29 
Ok dan ga ik deze nog op de oprit uitvoeren....smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 19:56 
Mark Schreef:
-------------------------------------------------------
> nu zit de turbo links onder dus uit Discovery maar
> wil wel graag orgineel bouwen dus ander spruitstuk
> en turbo boven en dan normale down pijp. hoe groot is
> die klus dan?

Deze vraag gaat dan toch over het aanpassen van het inlaatspruitstuk en het uitlaatspruitstuk, zodanig dat de turbo weer boven komt te zitten, zoals bij de 200tdi origineel in de 90/110?
Ik heb begrepen dat er niet of nauwelijks meer aan deze onderdelen te komen is...

Groet, Pieter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 20:00 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> ..., je IC kun je ervoor/achter plaatsen, maar een 200tdi radiator
> is niet de hoofdprijs. ...
Mee oneens, de IC komt na de turbo. De turbo comprimeert de lucht en laat daardoor de temperatuur stijgen, die je vervolgens weer wilt verlagen met de IC.
Dus filter --> turbo --> IC --> inlaatspruitstuk.

Groet, pieter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 20:08 
Oeps, je hebt gelijk
Was te snelgrinning smiley en net biertjes opsmileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.