Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 22:58 
Ik zoek iemand die een 200tdi defender heeft (met de lucht inlaat op het rechter spatbord - van voor gezien) en even iets voor me wil opmeten. Ik ben bezig een snorkel op mn auto te monteren, maar deze is ouder en heeft deze lucht inlaat nog niet. Daarom wil ik het gat er zelf in zagen. Zou iemand voor me willen opmeten hoe ver de inlaat vanaf het schutbord en bovenkant paneel zit? Alvast bedankt!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:07 
horizontaal is bij mij 22 cm. tot hart slang... en verticaal 16 cm tot hart ..

ik heb 'm ook zonder rooster, en heb idd zelf gat geboord, eerst uitmeten, tekenen, met plakband boren... kan ook nog ietsje lager/verder naar voren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 14:10 door sjorsboomschors/aka/PP.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:20 
Hey Sjors,

Ik wil 'm aan de andere kant van de auto maken, en dan moet 'ie zo te zien nog wel een stuk naar achter/boven. Ik heb de plastic kap voor achter de inlaat van een 200tdi liggen, die loopt nog een heel stuk schuin naar beneden (voor).
Heb er iid ook aan gedacht het zo op het oog een beetje uit te meten. Maar ik heb aan die kant ook mijn verwarming zitten. Aardig krap dus, de plastic buis moet precies voor achter het spatbord langs en onder de heater door, vandaar dat exact de originele maten aanhouden me een veiligere optie lijkt smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:51 
huh?? je zegt toch rechts....
anyway.... kunt met verloopbuis/flexibele slang alle kanten op, wel goed waterdicht maken, anders heeft het geen enkele zin... behalve voor de looks


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:55 
Ik zou hem boven in je spatbord zetten (bestuurderszijde) via het loze rooster. Veel minder kans of schade bij off roaden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:59 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> huh?? je zegt toch rechts....
> anyway.... kunt met verloopbuis/flexibele slang
> alle kanten op, wel goed waterdicht maken, anders
> heeft het geen enkele zin... behalve voor de looks

Sjors, Sander schrijft er wel bij: van voren gezien, hij bedoelt dus links grinning smiley

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2015 15:03 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 17:15 
Dat rooster is bij mij niet loos.. RHD, dus kachelinlaat smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 17:22 
tja, ik dus ook, snap het nu helemaal niet meer....
ikke ook RHD, inlaat schuin voor waterpomp, en LINKS, gezien vanuit in de auto zittend...heb ik m'n kachel.
m'n snorkel zit dus rechts.net naast m'n rempomp
bij m'n vorige 110, ook 200tdi RHD had ik een MOD snorkel, op LINKSe spatbord,


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 18:08 
Sorry voor de verwarring, ik had het over rechts vanaf de voorzijde, bedoelde dus idd links vanuit de bestuurder gezien.

Hoort de 200tdi snorkel origineel niet links te zitten? Dat maak ik iig wel op uit het werkplaats handboek en de vorm van de onderzijde van de snorkel.
En dat is dus mn probleem, de buis van de lichtinlaat loopt vrij krap onder de kachel door,dus wil het gat exact op de goede plek maken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 18:29 
voor zover ik weet, kun je op elke plaats een snorkel zetten,
[www.paddockspares.com]
200 zit links, 300 zit rechts.... zelfde snorkel.... ik heb dus een td5/300TDi snorkel op m/n 200Tdieye rolling smiley
en gewoon goed meten... ik heb er div. gezien, voordat ik ging boren en monteren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.