Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015, 20:32 
Beste allemaal,

Recent heb ik het motorblok van mijn 2,25d eens schoongemaakt. De koekmix van Bitak, olie, vuil en vet is er nu zo goed als af.

Nu kan ik de lekkages eveneens beter opsporen. Ik heb ze allemaal te pakken, behalve 1.

Het lekt vanaf de distributiekant gezien aan de linker achterkant, onder de verstuiver en gloeibougie van cilinder 1.
Het lijkt echter te lekken in het onderblok. Op de kop zit geen olie. Het komt beslist niet uit de verstuiver of gloeibougie. Ook de kleine olieleiding die buitenom loopt lekt niet.
Ik heb vervolgens even gekeken naar een koppakking die ik hier heb liggen. In die regio lijkt geen oliekanaal te zitten. Het lijkt me daarom ook niet zo waarschijnlijk dat er motorolie via de koppakking naar buiten komt. Ik heb in de handleidingen gekeken, maar ik kom op die plek niet echt een andere pakking tegen.

De olie lijkt zich te verspreiden langs de naad/pakking tussen het onderblok en de kop, en komt vervolgens naar beneden.
Aangezien er zo veel leidingen lopen in die hoek kom ik er niet goed bij met een spiegeltje o.i.d.

Zitten er op die plek nog pakkingen? Heeft iemand andere ideeën over waar de lekkage vandaan kan komen?
Er zit nog wel een hele rij boutjes, die met een ijzerdraad geborgd zijn. Staan die in open verbinding met olie? Waar dienen die boutjes eigenlijk voor?

Zowel de koelvloeistof als de motorolie zien er normaal uit. Ik verlies bovendien ook geen koelvloeistof.

Bij voorbaat dank,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015, 23:14 
Gert Schreef:
-------------------------------------------------------

> Er zit nog wel een hele rij boutjes, die met een
> ijzerdraad geborgd zijn. Staan die in open
> verbinding met olie? Waar dienen die boutjes
> eigenlijk voor?

Met die boutjes zitten de tappet guides van de nokvolgers vast.
Die boutjes willen inderdaad wel eens iets lossen(vandaar die borging) en dan lekt er wat olie.
Bij mijn petrol was een paar maanden terug ook die van cilinder 1 iets los gekomen en had ik daar ook een kleine lekkage.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.