Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 20:30 
Beste Prikkers,

de achterbalk van mijn 90TD5 heeft zijn beste tijd gehad en dient vervangen te worden. Zijn er prikkers die ervaring hebben met het rear crossmember van www.blacksheepoffroad.co.uk .

Volgens de website is deze 6 mm dik en zo ontworpen dat vuil er niet mee in kan. Zijn er voor- en/of nadelen ten opzichte van andere crossmembers. Er is hier al veel gepost over dit onderwerp, echter nauwelijks over blacksheep.

Gr Gerard90td5


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 20:57 
engelse forums?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 21:22 
Ja, daar staat wel het een en ander op, over het algemeen wel positief.

Ik zit echter in dubio of ik er een met extensions van 2 of 3 mm zal nemen die over x jaar weer de geest geeft of deze die kennelijk wat degelijker oogt.
Daar komt bij dat ik het zelf niet kan lassen, vandaar de vraag naar de mening van ervaringsdeskundigen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 21:46 
Buitengewoon goed spul en zeer stevig. Ken diverse mensen die er eentje hebben (laten monteren)

Echter... Er is wel iets dat je goed moet overwegen...

Het komt "flatpack" en dat betekend voor de montage & laswerk dat het een stuk tijdrovender om te monteren dan een "gewone" rear quarter.

Tenzij je echt heel extreem de achterkant belast voldoet een "gewone" met "zwaluwstaart" stukken prima.

Wij hebben deze Zomer de achterkant v.d. Ninety te vervangen en die krijgt er eentje bij Budget vandaan. Met de SD plaat aan de achterkant ben ik totaal niet bang dat het allemaal niet sterk genoeg is en wij trekken toch regelmatig redelijk in de buurt v.d. bovengrens..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2015 19:48 door Hybrid In France.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 22:38 
Ik heb er meerdere gemonteerd en ik vind het juist een groot voordeel dat de chassidelen er los bijkomen. Dat stelt je in staat om een en ander supernetjes op het bestaande chassis aan te laten sluiten. Door de losse delen kun je alles mooi pas zetten, op je gemak lassen en dan de achterbalk over het chassis schuiven en die aflassen.

Ik vind het een superding en niet vergelijken met het standaard prul.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 01:09 
Tja, heb er ook over nagedacht om er een aan te schaffen, toch niet gedaan.
Ja ik denk dat ie sterker is, minder roestgevoelig. Maar hij heeft niet de looks van een standaard orginele member.
Ik heb toch maar een heavy duty van Paddocks gekocht, ook al is dit maar 3mm wanddikte.
Van te voren goed behandelen en plaatsen maar, we zien wel hoe lang die het uithoudt......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 11:25 
Een 3mm rear crossmember is al dik en kan veel hebben .
Het probleem is dat in bijna dichte profielen de term ' bijna ' voorkomt . Als er water in kan komen moet het er ook makkelijk weer uit kunnen komen / ventileren .
Gewoon zorgen dat het goed geschuurd/opgeruwd wordt voor betere hechting , na het lassen de lassen en tussenruimte goed gereinigd en extra behandeld worden en zorgen dat water er makkelijk uit kan .
Een profiel afkitten is vragen om problemen , je krijgt dan snel condensatie en roest ....epoxyprimer en aflak prima, zinkspray en aflak slecht .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 11:37 
Iedereen bedankt voor het reageren, ga kijken of Blacksheep levert naar Nederland en laat weten wat het geworden is. Mijn voorkeur gaat hier toch wel naar uit,6 mm ipv 3mm, ondanks het meerwerk en/of kosten.

Misschien is het optie om de balk, muv de plekken waar gelast moet worden, te galvaniseren, tenminste als dat technisch mogelijk is.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 21:14 
Je kunt een balk, ourtiggers, veerpoten, alles wat je aan het chassis kunt en/of moet lassen prima van tevoren laten verzinken. Voor het lassen de plekken waar je moet lassen even kaalschuren tot op het blanke staal en geen centje pijn. Overigens geen verzinkte delen lassen ZONDER schoon te maken, want de zinklucht die ontstaat tijdens het lassen is erg giftig en kankerverwekkend.

Op deze manier zal het onderdeel zelf niet meer gaan roesten, je moet alleen de lassen dan nog behandelen met een goede lak.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2015, 21:54 
Besteld bij Black Sheep, Td5 rear crossmember met extensions, wordt bezorgd met UPS.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun 2015, 22:56 
Vandaag pakketje van 30 kg ontvangen van Black Sheep. Ziet er wel erg degelijk uit, zo'n crossmeber. Volgende stap wordt galvaniseren.

Zijn jullie weer op de hoogte.

Gr Gerard


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.