Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 22:05 
De Laro's lijken het op me te hebben gemunt. Na het topic vorige week stage one v8 start opeens niet meer, is hier het volgende topic 300tdi start problemen.
De 300TDI in mijn series 88+48 start altijd super. Nooit problemen mee gehad. Nu start hij opeens slechter. Bij het omdraaien van de sleutel lijkt hij gelijk aan te slaan maar na een seconden zet het niet door. Daarna moet ik echt wel 30 seconden doorstarten waarna hij aanslaat en gewoon mooi normaal blijft lopen. Daarna start de auto de rest van de dag prima.
Lijkt een beetje op het topic van Jac (td5 startproblemen), daar word veel gesproken over elektronica, maar dat heeft de mijne allemaal niet.
Waar moet ik naar zoeken of op letten?

Rolf.
Land Rover 88+48 en stage one V8




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2015 20:31 door Rolf.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 23:00 
Lijkt wel of je een lekje hebt in je brandstofleiding of zo. Ik had zoiets ook eens (200TDI motor) : elke ochtend heel slecht starten, daarna de hele dag geen problemen. Maar omdat er een lekje zat bij een van inspuiters (er was een koperen ringetje stuk gegaan) zakte s nachts de diesel helemaal terug de tank in(er was geen vacuĆ¼m meer) en moest ik s morgens heel lang starten voordat de diesel eindelijk weer bij de motor was. En dan ging het de hele dag goed. Dus kijk eens of je ergens een lekje hebt: controleer alle aansluitingen. Hoop dat je hier iets aan hebt.
E. Mulder


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 00:19 
Bedankt! Hier heb ik wat aan. Van de week maar eens nalopen!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 09:00 
Rolf, ik zat ook te denken aan ergens een klein lekje in brandstof toevoer.
Ik denk dat het trail and error word....
je zou kunnen proberen om s'ochtends handmatig de brandstof op te voeren. Dan weet je meteen of het lek voor of na de pomp zit.
Sccs,
Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 09:25 
Kan het zo zijn omdat je fan nu al draait bij het starten, dat je te weinig stroom hebt om te gloeien?
oftwel je accu begint op te raken?

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 10:15 
jou probleem , denk ik ook dat er ergens een lekje zit, zodat de diesel terug loopt naar de tank en er iets lucht in de leiding zit.
je hebt 2 afsluiters, nl
1 de brandstofafsluiter stopsolinoid in de pomp,
2 de injektor
1 sluit de aanvoerleiding af,
1 en 2 sluit het hogedruk gedeelte af
2 sluit de retour leiding af

retour leiding heb je niets mee van doen, met jou probleem, als hier een lek in zit lekt hij alleen maar, maar start goed

lek tussen 1 en 2 ( hogedruk, is aan bijde zijdes afgesloten dus komt er geen lucht in, alleen lek hij lopen. ook niets met jou probleem.

dus blijft de aanvoerleiding over.
ring van brandstof filter, veel vocht in filter.
aanvoer leiding ergens door geschuurd
opvoerpompje membraam
filter van disco bij achteras, afdichting

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 11:04 
Probleem heb ik ook gehad.
Bleek dat door temperatuur wisselingen (zomer - winter) de wartels die aan de leidingen van de mechanische opvoerpomp zitten waren gaan werken.
Nadat is ze ietsje aangedraaid had was het probleem verholpen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015, 22:30 
Eindelijk weer eens tijd gehad om eens lekker aan de Laro's te sleutelen. Na wat speurwerk een retourleiding gevonden die niet al te braaf meer was. Direct alles vernieuwd. Hopen dat dit het euvel was en dat het nu is verholpen. De auto staat het hele weekend stil dus volgende week weet ik het pas zeker, maar ik heb er een goed gevoel over.

In ieder geval iedereen bedankt voor de waardevolle tips thumbs up !

Rolf.
Land Rover 88+48 en stage one V8



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.