Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 14:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 22:39 
Beste elektrotechnici,

Vorig jaar de RRC na een mooie zomervakantie uit de belasting gehaald en weggezet.

Voor ik 'm wegzette weet ik zeker dat de verlichting (dimlicht) het niet meer deed. Gisteren de moed verzameld om het te gaan repareren. Nu doet ie het... Op zich mooi maar onhandig als het straks in Frankrijk/Spanje weer kapot gaat.

Gebeurt het soms dat de lichtschakelaar die aan het einde is af en toe storing geeft om het vervolgens helemaal op te geven?

Heeft er iemand nog een schema met relais voor de verlichting. Zet je dan een relais in alle drie de licht stroomkringen (stad/dim/groot)?

Dank voor jullie reactie!

Eric



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2015 20:39 door Rolvo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 23:46 
Hoi,

Ik heb niet zo meteen het schema bij de hand, maar relais plaatsen in de drie circuits stads/dim/groot is het beste om de schakelaar te ontlasten.
de voeding zou ik dan per circuit van de dikke bruine kabel afhalen, maar ook een zekering plaatsen.
Je hebt van die relais met ingebouwde zekeringen en die zijn hiervoor het beste. Kijk even naar de zekeringen van de afzonderlinge linkse en rechtse circuits. Neem dus de dubbele waarde t.o.v. elk afzonderlijk circuit.

Probleempje kan wel zijn dat je schakelaar zo ver versleten is, dat hij helemaal geen spanning doorgeeft, en dan schakelt het relais helaas ook niet in. Ik hoop dat de schakelaar dat wel doet.

succes en sleutel ze,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 00:45 
Heb nog kant en klare nieuwe kabelboompjes liggen met relais. Deze: [www.paddockspares.com] Die van mij zijn net nog wat mooier afgewerkt, voor € 25,- smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015, 22:04 
Bedankt voor de reacties.

@Bart, zit er bij de kabelboompjes ook al een tweetal relais (dim- en grootlicht)?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 02:19 
Ja, 2x relais.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 23:59 
Je hebt een pb.

gr., Eric


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2015, 09:16 
vaak is het de schakelaar aan het stuur ( 2 keer gehad) die smelt dan weg !
1 keer gehad op de snelweg naar frankrijk om 3 uur 's nachts


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.