Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 21 apr 2018, 23:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hoogte diverse veren RCC
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 19:16 
Ik heb een setje veren voor mijn RCC, maar nu vraag ik mij af hoe je kan zien of dit verhoogde zijn?
IK neem aan dat de lengte dan anders is, Logisch.
Maar wat zou de lengte (hoogte in centimeters moeten zijn van een normalen en een 2" verhoogde?
wie heeft nog een set staan om te meten?



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 21:02 
Helaas zo makkelijkmis het niet,

Dikker is stugger
Minder windingen is stugger

Langer met de zelfde stijfheid is hoger

Een kortere stuggere veer kan dus hoger zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2015, 21:56 
hier een foto van de veren die ik nog heb staan.
zaten onder een RRC die ik gesloopt heb voor de onderdelen.





Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 00:15 
Dat zijn geheid bearmach +2" veren zeker gezien de fietspompen die er ook bij zitten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 00:42 
Zijn idd blauwe HD veren, maar kan ook standaard hoogte zijn??


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 03:37 
Kijk hier maar eens,

[www.red90.ca]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 12:33 
Originele LR veren hebben een kleurcode - zie de genoemde tabel - en geven je een idee wat er te verwachten is als het om hoogte en draagvermogen gaat en dat werkt best goed. De rest is vrijwel altijd een kwestie van probeer en zie - totaal gewicht en aslast van je auto speelt een enorme rol in het eind resultaat.

Weeg je auto zodat de echte gewichten bekend zijn en dan kan je gaan stoeien met veren. Bearmach BA2102 zijn berucht voor hun hoogte en gebrek aan inzakken - we hebben deze eens op een 110 gehad en de auto ging 64 mm omhoog tov. wat er eerst onder zat. En dat was met een lierbumper..

Sterkte.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 13:00 
Alles is nu standaart, maar ik heb een hier 4 velgen met BF Goodrich Mud terrain 235/85 R16 liggen die ik onder de auto wil kunnen monteren.
maar die zijn wat hoger als standaard, dus denk ik dat ik de verhogingsset die op de oude RCC zat ook moet monteren.

Wordt nog wel een uitdaging hier met de beperkte hoeveelheid gereedschap en geen harde ondergrond, behalve harde kiezels (split) als ondergrond



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 13:29 
Gaat best hoor met weinig gereedschap, als het temperatuurtje goed is en droog dan lukt het wel, zorg voor een goede krik en maak de schokbrekers even los, werkt veel makkelijker. Voor 235/85 heb je wel wat hogere veren nodig, kijk of je remleidingen niet te kort worden. Self leveller achter uiteraard verwijderen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 14:35 
Hoi Bart,

Normaal heb ik zat gereedschappen om dat te doen, maar de RRC staat hier in aan de spaanse Costa.
Dus is het wat lastiger om de juiste spullen te vinden.
Ik heb hier geen vaste ondergrond om te sleutelen en ik heb een krik meegenomen die veel te laag is natuurlijk.
Alleen de krik zal het probleem niet zijn.

Vooralsnog heb ik een andere uitdaging.

Ik was net een stukje gaan rijden nadat de auto 7 maanden had stilgestaan en het schakelen ging niet zo soepel.
Dus ik ben ternouwernood weer terug thuis hier gekomen in zijn twee en toen ik stopte sloeg de motor af.
Eerst verdacht ik de versnellingsbak, maar nu hij afsloeg ben ik er toch achter gekomen dat het de koppeling is, het reservoir staat leeg en ik zie alleen geen vocht of olie bij de slave cilinder.

Ik ga nu eerste een auto regelen, zodat ik hier wat spullen kan halen, beginnende met wat dot 4 remvloeistof.
Dan de koppeling vullen, ontluchten en nog eens een stukje rijden kijken of dat het probleem oplost.

Dan ga ik maar een nieuwe slave cilinder regelen, wat hiert in Spanje wel wat lastiger is als in Nederland, maar gelukkig levert Paddock hier ook.

Even eerst kijken of het de slave is, maar mijn vermoedens liggen daar.

Dan kan ik daarna weer aan de vering enz beginnen.



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 14:56 
Kijk ook naar je slang die aan de slave vast zit, wil ook wel eens lekken, is ie boven bij de hrc droog? Komt ook voor dat de HRC lekt naar binnen toe, in de bekrachtiger dus. Sta nergens meer van te kijken......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 15:06 
Ik heb voor alle zekerheid bij Paddock al een slave inclusief slang besteld.

Die sneuvelen nog wel eens met monteren en hier heb je niet zoveel onderdelen beschikbaar.

de master ziet er nog droog uit, maar dat zegt natuurlijk niets, de slave ziet er ook droog uit, maar kan aan de binnenzijde van het belhouse lekken.

eerst maar weer een auto, want alles is hier ver uit de buurt, DOT4 halen en kijken waar het euvel zit.



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 15:49 
altijd zorgen dat je langs je Land/Range Rovers ook een betrouwbare auto hebt staan, voor het geval dat...... Zo'n auto heb ik ook, een Xsara van 350,- die het aaaaaaaaaaaaaaaaltijd doet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 15:55 
Dat is thuis geen probleem, maar hier is dat wat anders, er komt straks een huurgebakkie, dan ga ik weer op zoek naar Dot 4.



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015, 16:35 
Ha die Ben,

Muchos problema.........hoe is je Spaans?

[www.euro4x4parts.com]

[www.euro4x4parts.com]

Koppelingplaat = embrague
koppeling = bomba de embrague
Hulpkoppelng = esclavo cilindro embrague

Je kan ook even zoeken op ' recambios range rover classic ' of ' recambios segando mano range rover classic '
Op het vliegveld bij jou kan je een mooie RR Evoqeu huren............geh geh geh.

Sterkte daar, Michel WaZ

Ps ; Ajuto betekent ' Help '

RRC '86 V8



9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2015 15:05 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Exabot [Bot], Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.