Land Rover Prikbord http://laroprik.nl/ |
|
2.5 na in serie 2 bouwen http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=558492 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Gerrit Reens [ do 14 mei 2015, 15:46 ] |
Berichttitel: | 2.5 na in serie 2 bouwen |
Hoi, ik ben nu bezig met een 2.5na in een serie 2a te bouwen, ik moet een steun aanpassen maar moet er ook van alles aan de bedrading aangepast worden, of kan ik gewoon dezelfde spanningsregelaar gebruiken. De 2.5na dynamo heeft zelf een regelaar ingebouwd toch? Gerrit Reens. Zeerijp. |
Auteur: | Exfietser [ do 14 mei 2015, 17:02 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
Meestal wel. Maar met een foto van de dynamo of het type nummer kunnnen we je meer vertellen. |
Auteur: | jamaar [ do 14 mei 2015, 17:53 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
een wisselstroom dynamo heeft tegenwoordig (ongeveer 30 jaar plus) een regelaar ingebouwd en kan je zo aan de accu of startmotor aansluiten D+ L gaat via een 3 wat lampje naar aanstand contactslot dus de oude gelijkstroom regelaar kan er helemaal uit het is aan te raden om ook een massa naar het chassis te maken, soms zit er roest tussen de montage bouten en dan laad hij niet goed voorgloeien moet je ook aanpassen welke versnellingsbak ga je gebruiken? 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 15:54 door jamaar. |
Auteur: | Gerrit Reens [ do 14 mei 2015, 21:05 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
Serie 3. Wat moet ik dan met alle andere draden van de regelaar. En hoe sluit ik het voorgloeien aan? 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 19:07 door Gerrit Reens. |
Auteur: | jamaar [ vr 15 mei 2015, 10:40 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
lijkt mij dat je er niet heel erg over na gedacht hebt wat er allemaal bij komt kijken met een andere motor inbouwen series bak is wel het makkelijkste, niet nodig om de vooras om te bouwen gewoon draden van de regelaar niet of ergens anders voor gebruiken voorgloeien aansluiten, ik weet niet wat voor systeem je wilt gebruiken een drukknop of via startsleutel, weet ook niet of bij de 2.5 een tijd/temperatuur relay hoort zit er op de 2.5 geen solenoid op de pomp? ook die moet je op de start schakelaar aansluiten kan zijn dat de serie 2 startschakelaar niet de juiste aansluitingen heeft dan zal je een andere moeten zoeken, bij een trekker boer, boten bouw of autoschop |
Auteur: | Exfietser [ vr 15 mei 2015, 11:29 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
Als het de originele draden van s2 zijn Hoef je er maar een paar door te verbinden en je dynamo gewoon op de bestaande bedrading aansluiten. Je huidige laadregelaar moet je er dan uit halen. Andere manier: De nieuwe dynamo heeft waarschijnlijk maar twee draden. Een ervan (de dunste) gaat naar je laadlampje. De andere naar de plus van jouw auto. Vaak is dat een pen op de startmotor. Je startsolenoide moet je afhankelijk van wat voor soort startslot je hebt gewoon op een contact van je startsloot of met een paar dioden aansluiten. Je temperatuursensoren gaan niet werken met de s2 meters in de wagen. Je moet de voelers uit de s2 in je blok schroeven of de meters die origineel bij je blok hoorden in je s2 plaatsen. |
Auteur: | RobSLaro [ vr 15 mei 2015, 12:50 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
Tis zoals jamaar schrijft, dynamo, draadje naar lampje, andere draad naar de start motor ( die dikke ja) Wat er verder voor regelaar in zit...... Lekker laten zitten denk ( ik zou het slopen ), heb niet naar het schema gekeken. De dieselklep op de pomp heeft een + nodig als de motor lopen moet, stoppen spanning er af. Gloeien is recht zo die gaat, zodra je er 12 volt op zet (over contact oid, of drukknop). 'S morgens een seconde of wat ( ik telde tot 10, was gelijk alle haast weg ) voorgloeien vind hij wel fijn. Als de motor nog een beetje warm is hoeft het niet. |
Auteur: | Hybrid In France [ za 16 mei 2015, 16:37 ] |
Berichttitel: | Re: 2.5 na in serie 2 bouwen |
De 2.5 N/A in een Series is niet heel moeilijk maar er zijn een paar zaken die je wellicht moet aanpassen - Rechter motorsteun (tenzij je de 2.5 N/A steun kan vinden die uit een Sherpa busje komt) - Thermostaathuis - bovenste waterslang - overzetten en je kan een Series III radiator & slang gebruiken - Waterpomp eventueel vernieuwen en dan kan je naar een viscous type gaan - Aansluiting gaspedaal (kabel bediening) - Voorgloei relais (dikke draden nemen en geschikt relais - simpele drukknop om te bedienen of diesel contactslot) (En ja - deze Series heeft stuurbekrachtiging) - Uitslaatsysteem v.d. 2.25 is niet erg groot, vervangen is zeker het overwegen waard - Dynamo - Temperatuursender (de 2.25 sender kan met een adaptor in de 2.5 kop) - Startmotor bekabeling moet echt optimaal zijn, starten vraagt serieus stroom Succes ! Succes met de verbouwing 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/05/2015 14:38 door Hybrid In France. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |