Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 12:06 
Eind vorig jaar een goed onderhouden stage one v8 overgenomen. Deze starte vlak nadat ik hem overgenomen had nagenoeg probleemloos na ruim een jaar stilstand. De auto enige tijd geleden ook nog gestart en ook toen, probleemloos na het eerste rondje van de startmotor.
Nu ik eindelijk tijd heb en serieus aan de wagen aan de slag wil, wil de auto opeens niet meer starten. Het leek een probleem met de startmotor, die zo wie zo niet al te braaf meer was, dus deze heb ik vervangen. Daarna starte de auto weer prima. Gisteravond de koppelingscilinder vervangen, om daarna eindelijk de auto te kunnen verplaatsten. Maar helaas, weer wil hij niet starten. Het bijzondere is dat hij wel in de eerste 10 seconden van het starte aan de praat lijkt te willen, maar daarna ook gewoon helemaal niet meer.

Wat kan het zijn? Waar moet ik beginnen?

Aantal dingen die al gebeurt zijn:
Nieuwe verdeler, nieuwe start motor, nieuwe bougies/bekabeling, benzine is aanwezig spinning smiley sticking its tongue out, benzine komt in de carbs en bij de bougies.. bougies vonken als een malle, ontsteking is recent afgesteld.

Ik weet het ff niet meer, dus ik ga zo maar ff lekker in me 300tdi tuffen. . die doet het tenmiste altijd cool smiley

Rolf.
Land Rover 88+48 en stage one V8




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2015 20:32 door Rolf.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 14:23 
De verdeler 180 graden gedraaid? bekabeling van verdeler naar bougies verkeerd aangesloten?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 17:30 
Lees net de prik van Gerard.......

Groet Michel Waz

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 17:00 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 19:20 
Waarom niet Michel? wat kan het volgens jou dan wel zijn?
Groet, Gerard


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 19:23 
Sorry michel, ik las niet in plaats van net! confused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 20:25 
Dat is het niet, want de auto deed het gewoon..De auto starte zelfs heel erg goed en in de tussentijd is er aan de verdeler enz niet meer verandert.
In mijn bericht staat het misschien niet handig maar de verdeler, bougies en bekabeling zijn ruim een jaar geleden vernieuwd en daarna heeft de auto het gewoon altijd goed gedaan..
De auto wil nu gewoon niet meer...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 20:50 
Maakt niet uit, ik was even te enthousiast.........had jou prik niet gelezen en de mijne dus maar gewijzigd.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 21:10 
Hallo Rolf,

Ik begrijp dat je ontsteking in orde is, hoe zagen de bougies eruit? Vet en zwart ? Haal er sowieso even met beleid een borstel overheen of een schuurpapiertje voorzichtig ertussendoor.
ik lees dat je benzine volop aanwezig is en dan is de kans groot dat de motor verzuipt.
Blijft je choke niet hangen enne niet geheel onbelangrijk , wanneer heb je voor het laatst ' verse ' benzine getankt?
oude benzine is vet knudde.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 22:23 
Michel,
De bougies zien er niet slecht uit. Maar ik zal ze inderdaad allemaal met beleid even aanpakken. Choke blijft niet hangen, benzine is vers (inmiddels een maand oud). De motor verzuipt inderdaad, maar dat komt omdat ik zo graag wil dat hij start.spinning smiley sticking its tongue out
Zo juist ben ik nog even aan het rommelen geweest en starte de auto voor een kort moment even. Alvorens ik starte heb ik eerst de brandstof pomp voldoende laten draaien, toen starte en toen sloeg hij aan. Hij bleeft ongeveer 40/50 seconden lopen en toen sloeg hij weer af. Kon hem ook niet aan de praat houden.. Hij sloeg af en het leek alsof hij geen brandstof meer kreeg.
Ik weet even niet meer waar ik moet zoeken.
Ga nu een pot bier open trekken en genieten van de zon die nog even schijnt. Maandag weer vrij, dan maar weer verder kijken.

Rolf


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 22:36 
smileys with beer dat doe ik straks ook, een biertje ha ha ha. Nooit de moed opgeven !
Luchtfilter nog schoon? Welke carb,s heb je? Stromberg of de Su,s ? SU,s hoge hoed, stromberg lage hoed.Bij de SU,s zit achter het mechanisme waar je gaskabel zit een metalen pennetje, hiermee kan je de demper testen even indrukken en loslaten en als je dan een mooie tik hoort weet je dat de dempers terugvallen.

Bij de Strombergs zit er een rubberen membraan in deze kunnen scheuren en is je vacuĆ¼m in de vacuumkamer weg en kunnen de dempers blijven hangen.

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2015 20:50 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 23:04 
Geen idee en geen zin meer om te kijken. Het biertje smaakt me nu te lekker!
Ga er dit weekend weer mee verder.. begin haast het idee te krijgen alsof ie te kort brandstof krijgt.. De pomp lekt ook een beetje.. dus daar ook maar even naar kijken..
Ik kom er vast later nog op terug.
In ieder geval bedankt voor je input.

Fijne avond!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 23:31 
Stuur maar een PM met je e-mailadres, heb wel wat leesvoer voor je.

Jij ook een fijne avond,

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 10:30 
Ik zou hem eens even aanslepen met de andere laro, start hij geheid. en als jij je oude rotor nog hebt plaats deze eens terug, ik heb in het verleden soortgelijke problemen gehad vanwege inferieure nagenoeg nieuwe rotortjes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015, 00:33 
Ik had ook al gedacht om hem aan te slepen maar ik weet nog niet voor de volle 100% of ik een koppeling heb (laat staan remmen thumbs up ), dus dat durf ik eigenlijk niet aan.
Ik kan de oude rotor nog wel terug plaatsen en kijken of het dan beter is..

ach we blijven rommelen...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2015, 22:41 
Vandaag eindelijk weer eens tijd gehad om lekker aan de Laro's te klussen. Hoewel de bougies er goed uitzagen had ik toch het vermoeden dat er iets met de bougies niet goed was. De bougies die er in zaten leken wel te fel te vonken.
Vanmiddag dus alle bougies vervangen voor nieuwe Bosch bougies van het juiste type en daarna sloegen de 8 pitjes gewoon prima aan en liep de motor redelijk mooi.
Misschien dat de vorige eigenaar wellicht de verkeerde bougies er in heeft gehad. Soms kan het zo makkelijk zijn (niet dat het makkelijk ging trouwens, welke mafkees heeft die pijlstok daar bedachtspinning smiley sticking its tongue out maar dat ter zijde)
In ieder geval iedereen bedankt voor de waardevolle tips!

Rolf.
Land Rover 88+48 en stage one V8



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.