Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 13:58 
Beste mede Laro enthousiasten,

Ik heb inmiddels nieuwe raamgeleiders voor mijn series 109 (originele met stoffen voering).
Echter hoe bevestig ik deze. De oude lijken gewoon middels kit te zijn bevestigt, maar dit lijkt mij niet erg duurzaam.

Zelf zat ik de denken aan kleine schoefjes??



Ben benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben.


Groet,
Remco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 14:44 
Gewoon met kit.
Als je goede kwaliteit kit gebruikt zijn de raamgeleiders veel eerder verroest dan dat de kit loslaat.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 14:45 
Bij de volgende generatie ( ja bij de 90 en one-ten ze schuiven om hoog) zit het met 3mm verzonken parkertjes.
Ik had er een paar te kort en heb lens kopjes probeert maar dat raad ik af.

Boven kan je wel parkertjes gebruiken, maar onder is een ander verhaal.

Maar waarom geen kit? Doen ze al jaren zo grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 15:33 
Origineel hoort het met parkers gemonteerd te zitten. Gewoon kleine gaatjes voorboren en er in schroeven. Gaat opzich uitstekend. Alleen zul je zien dat de plek waar de boel het eerste gaat rotten bij die parkers is. Stalen parker door alu geleiders heen en dan weer in stalen deur enzo. Dat bijt elkaar.

Ik heb voor de duurzaamheid nu kunstof raamgeleiders en alles gekit. En ook dat werkt uitstekend. Ik zou ook met orginele raamgeleiders geen parkers meer gebruiken. Met kit zit het steviger vast. De waterdichtheid is beter en het blijft veel langer goed. De hele deur van boven kun je zo waterdicht maken zodat er geen water meer in de deur en deurspeijlen kan lopen. Maak wel een waterafvoer met klein slangetje door de deur heen naar buiten onder de deur. Wel af entoe doorblazen natuurlijk. Dat dan weer wel.

En ja goede kit (sikaflex enzo) kun je nooit weer losmaken. Parkers wel. Gewone ramenkit zoals bij carglass wordt gebruiken kun je waarschijnlijk wel iets makkelijker los maken. Maar e zult dan waarscjijnlijk ook moeten snijden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 17:21 
Ik gebruik Innotec easy gasket om de raamgeleiders in de doortop te kitten. Gewoon vloeibare pakking dus,maar wel hele goede. Ook prima als kit te gebruiken. grinning smiley
Ruitjes zitten als een huis en dat Innotec spul is later redelijk makkelijk weer te verwijderen.
Ik heb al een tijdje van die vol kunststof raamgeleiders liggen en als ik die ga monteren wordt dat ook weer met de easy gasket.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: do 14 mei 2015, 17:41 
origineel zitten ze met schroef parkers, platte verzonken kop ongeveer 2.5x10mm
heel gedoe om ze te vinden als ze er in zitten, ze verstoppen zich in de stof tongue sticking out smiley
maar de bovenste moet je zeker met wat kit er in zetten, ik heb de fout begaan dat niet te doen en het gevolg is een ijskoud mes in je nek, de wind vind de weg door het spleetje en niet zo zuinig ook, kortom ellende




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 14:59 
Bedankt, word kitten met Innotec easy gasket thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Series raamgeleiders
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015, 20:03 
Ik kit al geruime tijd alles met Simson ISR 70-02 of Simson ISR 70-03
Bevalt me zeer goed, niet te duur, goed afdichtend, blijft beetje flexibel, goed vast, maar ook wel weer los te krijgen. Ik gebruik het zowel als lijm en als afdichting.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.