Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 14:32 
Ik heb een beugel achterop m'n Disco die je bij het reservewiel monteert. Deze is het:




Het nadeel is het gewicht wat er aan het reservewiel komt te hangen en aan de achterdeur. Heeft iemand een goeie tip om een degelijke 3-fietsendrager aan de achterklep te monteren of via de trekhaak? Het reservewiel kan ik evt. kwijt op m'n roofrack, dus dat scheelt weer gewicht. Roofrack is een Frontrunner met aparte reservewielhouder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2015 12:32 door Bart van Dessel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 22:35 
Ik volg deze even. Ik ga over een tijdje naar de alpen en natuurlijk wil ik mijn fietsje meenemen.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 15:36 
Bart, wat dacht je van zoiets




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 16:35 
Ik heb al een mooie kar Frans, maar als ik een dagje naar de Ardenne wil en "gewoon" 120 wil rijden en ook een beetje offroad/green lanen dan heb ik liever een degelijke fietsdrager achterop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 16:54 
Maar ik dacht dat je in België 120 mocht, auto + aanhanger <3500kg

En een fietsen drager achterop de Disco is nou ook niet bepaald degelijk, wat voor constructie je ook bedenkt.
En vergeet vooral niet de extra verlichting en nummerbord, anders wordt het een heel duur tripje.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 20:17 
Kun je niet iets maken vanuit een Swing Away Spare Wheel Carrier voor een discovery?


[landrover.startpagina.nl]
hier nog wat ideetjes
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 21:59 
Nou Frans, er zijn heel degelijke constructies, zelfs die min of meer speciaal gemaakt zijn voor de Discovery, zoals deze: [www.maxxraxx.co.uk]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 23:59 
Dag Bart,

ik heb een 110 een tussenstuk laten lassen zodat ik 4 fietsen kwijt kan op de trekhaak met een thule 'Hang-on' fietsenrack.
Ik heb een foto daarvan gemaakt, maar krijg een foutmelding als ik die upload via deze site.

Dus als je interesse hebt dan kan ik m mailen naar je?

Kan ik EINDELIJK iets toevoegen ipv alleen maar info halen van deze top site..spinning smiley sticking its tongue out

Sven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 00:09 
Hoi Sven, ja je mag foto's naar me sturen, bart.dessel@wxs punt nl maar als je jouw foto's ergens op internet hebt geplaatst (mijnalbum.nl bijvoorbeeld) dan kan je via je rechtermuisknop (url kopiëren en daarna plakken) de foto plaatsen.

Alvast dank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 21:25 
Volgens mij heb je zelf de oplossing gegeven Bart je reservewiel op het dak en je fietsen aan het rek,hoeveel zwaarder dan één reservewiel zijn drie mountainbikes?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 23:37 
Ik zit inderdaad te kijken naar een rek dat ik aan de achterdeur kan monteren. reservewiel op het dak. Eerst nog een spoiler/windgeleider voor frontrunner roofrack, ook nog niet gevonden, alleen iets van Thule via Google afbeeldingen....wordt vervolgd....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2015, 19:49 
Hoi Bart,

Dit is ook een mogelijkheid.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-dakdragers-en-fietsendragers/a1008103547-goedkoopste-pro-user-saffier-3-fietsendrager.html?c=17f70af2bde4a155c6d568ce3cad9ab7&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW_U91zxoT1GiLaf4DVaoc6lQy8AZHQ8cPQLAS7BG6e-E2uGVJOpfyEsQXT8wzpZBKNvG-K1PbmEmH9jP3qRy6aaHsB2qOoaea4TyIoCwT-mWUPnLUukKwtYL84XtYWgsbzbhhqPRhiowAlO74jU5RCvUNIj9rNOU3JqMvRsD68ngsgGT3KVEI3Lbs6Xr9ggj08liDuGsSKLbg

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2015, 08:36 
Ha Stefan,

dit is eigenlijk een doorsnee fietsendrager zoals ze het meeste aangeboden worden. Mijn laatste plannen (en die veranderen nooooooitgrinning smiley) zijn een fietsendrager op de achterklep, het reservewiel gaat het roofrack op, roofrack wil ik trillings- en geluidsvrij maken. Ongeveer zo'n fietsendrager, mits hij mooi past natuurlijk:



En voor de grappenmakers: ik ga niet proberen om een vw T4 achterklep in m'n Disco te bouwenspinning smiley sticking its tongue out

Het voordeel is dat ik de trekhaak nog kan gebruiken en dat m'n achterklep niet teveel kilo's op z'n scharnieren krijgt, ik neem aan dat het rek lichter is dan het reservewiel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.