Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 23:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 14:49 
Klant van me belde dat ie benzine had getankt in een Defender TD5, motor begon flink te nagelen na 10-15 km, en hij keek op het Shell bonnetje....sh*t, benzine getankt. Ik heb de snelkoppeling bij het brandstof filter huis los gehaald, auto op contact gezet en de mix diesel/benzine spuit er uit, netjes opgevangen. Circa 60 liter. Daarna nieuw brandstoffilter, volle tank V-power diesel, daarna goed ontluchten en het verse sap goed laten circuleren. Starten, en voila, perfect lopen. Heb er ca 15 km mee gereden en geen problemen. Wat hebben wij toch top-auto's!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 22:22 
Heb ik ook al es gehad met de 110 smoking smiley had 15 liter benzine getankt toen ik het zag! Heb toen de diesel slang erin gehangen en verder getankt cool smiley
Heeft er niets van ondervonden, liep als een zonnetje drinking smiley

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 23:05 
Hij wordt in ieder geval lekker schoon gespoeld grinning smiley Geen injectorcleaner meer nodig....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 01:49 
andersom gaat het je niet lukken......
heb een keertje een auto uitgeleend... een Volvo 245Tgrinning smiley ( met opgeschroefde turbodruk, injectiepomp en vergrootte IC..210PKgrinning smiley ... daar 60 liter diesel ingooien en je kunt je blok weggooieneye rolling smileyeye rolling smiley
NOT a happy mewinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2015 23:49 door sjorsboomschors/aka/PP.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 08:22 
Ik denk overigens dat benzine aan een dieselmotor meer schade geeft dan diesel aan een benzinemotor. Het punt is echter dat een benzinemotor enorm gaat pingelen door het cetaangehalte (zelfontbranding). En pingelen kan een benzinemotor niet tegen terwijl een diesel daar min of meer voor gebouwd is. Reddende factor is dus bij benzinemotor of je hoort dat de motor pingelt.

Voor dieselpomp / injectoren is de benzine niet zo fijn omdat het nauwelijks smerende eigenschappen heeft.

Dieselpomp kan dus wel schade hebben opgelopen. De tijd zal het leren...

Heb in mijn studententijd wel eens gereden met mix diesel/benzine in mijn oude Volvo. Werkte in vakanties bij garage en die had wel eens klanten die ook fout getankt hadden. Toch zonde om dan die mix bij chemisch afval te moeten gooien dacht je toen. Ook omdat brandstof voor student eigenlijk onbetaalbaar is. Toch maar proberen.

Het gaat heel aardig zolang je maar niet teveel diesel in de benzine hebt zitten en je de motor niet te veel belast. Was wel oude auto. Zou het risico nu beslist niet meer willen lopen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2015 06:42 door Mrah.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 10:18 
vroeger ?
deden ze toch bij een diesel in de winter 5% benzine erbij gooien om hem vorst vrij te krijgen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 12:23 
Doe ik nog steeds, en mengsmeringgrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 18:09 
Misschien is het verstandig om na zo'n incident een plons motorolie aan de diesel toe te voegen.
Je repareert er natuurlijk geen schade mee, maar het smeert wel even wat extra.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 18:28 
We hebben 'm afgetankt met V-power diesel, heeft alweer 300 km gereden zonder problemen. Drupje motorolie had ik idd kunnen doen maar hij liep direct zo netjes....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei 2015, 21:59 
Ik ook, zelfs gedaan met mijn Punto. De kloppende verstuivers klopten na 2x 5l euro95 bij 50l diesel ineens niet meer. Nog regelmatig herhaald ook. Motortje liep daarna veel rustiger.
Daarna nog 6 jaar en 200.000km met het ding gereden tot we em vorige maand toch maar hebben weggedaan met 340.000 op de klok.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 mei 2015, 00:31 
Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ook, zelfs gedaan met mijn Punto. De kloppende
> verstuivers klopten na 2x 5l euro95 bij 50l diesel
> ineens niet meer. Nog regelmatig herhaald ook.
> Motortje liep daarna veel rustiger.
> Daarna nog 6 jaar en 200.000km met het ding
> gereden tot we em vorige maand toch maar hebben
> weggedaan met 340.000 op de klok.


Dus een nieuwe remedie tegen kloppende verstuivers: Benzine ... daarna kloppen ze niet meer (of nooit meer).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 109 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.