Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 21:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 14:40 
Hoi Prikkers,

Ik kan mijn Land Rover verkopen aan iemand in Duitsland. Hoe gaat dat in zijn werk!? Samen naar de RDW voor export papieren en tijdelijke witte export plaaten voor de koper!? Of is er een andere manier. De koper zou hem het liefst bekijken en rijdend terug naar huis rijden indien gekocht. Verzekeren via de telefoon was geen probleem!

gr Eric

Scratch Serie III


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 15:12 
Welke, je 90 of de series?

Succes!

gr.Jasper


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 15:45 
Maakt dat uit eye rolling smiley

Het gaat om de 88". Het blijkt een betrouwbare auto, maar ik kan maar niet wennen aan het brandstof gebruik misbruik sad smiley Tevens vind ik het zonde om hem totaal te verbouwen met schroefveren, Tdi en Defender dashboard (hij is mij te spartaans dus...) Geen probleem, ik heb mijn lolletje gehad, en kan een goede prijs er voor krijgen

En de 90 gaat nooit weg winking smiley

Zo meegeven aan de Duitser, of eerst langs de RDW !?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 16:04 
Dus we gaan je missen op het DLRR-forum? confused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 16:15 
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus we gaan je missen op het DLRR-forum? confused smiley

Welnee, mijn 90" is 30 jaar oud, en mezelf kennende staat er zo weer een Land Rover op de dam tongue sticking out smiley
Ik twijfel tussen een SII 109 station diesel (kunnen de kinderen in de rijrichting mee) of een 90 pick-up voor het echte terrein werk (hoewel die 110 met Volvo assen me ook wel zal passen)

gr Eric

Scratch Serie III


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 18:22 
Naar de RDW of GWK, daar kun je de papieren incl. kentekenplaten inleveren en kun je een meerdaags exportkenteken kopen voor de nieuwe eigenaar. Oude eigenaar krijgt vrijwaring ivm exporteren en de nieuwe eigenaar krijgt alle export documenten om de auto in te voeren in Duitsland.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 18:37 
Top! En thankssmileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 22:41 
export papieren tekenen bij rdw in zwolle of bij gwk kantoor. die zit in zwolle bij station. met die papieren ben jij gevrijwaard en kan hij met de 88 naar huis rijden. officieel op een aanhanger.
had je me gewoon mogen vragen bro! heb het al twee keer bij de hand gehad. wilde het ook is aan de grens doen. maar dat was bijna onmogelijk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 09:35 
als je dat doet, via nl,zeker verzekeren is best wel duur.
die d moet gewoon naar zijn tuf gaan en een 3 daags kenteken mee nemen op jou ch nr. is veel goedkoper voor hem, en jij gaat met hem naar onze rdw en levert het kenteken en platen in en hij krijgt export papier.
wel zijn paspoort nodig.
verz gaat aleen bij gwk kantoor en niet op rdw.
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 21:31 
Je krijgt in Duitsland geen Kurzzeitkennzeichen meer voor een auto in het buitenland.
Is per 01.04.2015 veranderd.

Even naar de RDW, op export zetten op zijn naam, nummerplaten inleveren.
Jij krijgt een vrijwaring en hij de papieren in ruil voor ca. 11 euro.
Je kan met een witte plaat met het oude NL kenteken op de dag van export nog rijden als de auto nog APK heeft en anders de trailer.
De Duitser hoeft alleen zijn verzekering te melden welke auto hij gaat ophalen.
Paspoort niet vergeten.

En klaar is Klara.
BTW: wel een koopovereenkomst, anders kan hij em niet toelaten in Duitsland. Als ie er zelf niet aan denkt, wees een gentleman.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2015 19:33 door Marijn & Simba.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2015, 22:49 
simba, die export overeenkomst staat op de export document dus extra overeenkomt opstellen is niet strikt nodig.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 22:06 
Jawel. Voor toelating in Duitsland moet een je een exportdocument, de papieren én een koopovereenkomst overleggen. Anders krijg je geen Datenblatt en dus geen toelating.
Zonder koopovereenkomst doet Jaguar Land Rover Deutschland helemaal niks voor je en heb je een mooie auto die je niet toegelaten krijgt.
Een exportbrief is geen koopovereenkomst. Elke Jan L*l kan andermans auto exporteren namelijk, als je de papieren maar hebt.

Tenzij je een heel uitgebreid typeplaatje hebt waar alles op staat. Dan kán je mazzel hebben als de Blaukittel dat voor waar aanneemt, maar doorgaans accepteren ze dat niet.
Zit momenteel zelf in dat proces voor een of ander blauw merakel waar het typeplaatje niet volledig ingevuld was. Dus ergens zal het wel nodig zijn.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 22:51 
Is zoiets goed !?

verkoop overeenkomst

Pluk je zo van autoscout winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2015, 23:27 
Yep. Als de gegevens van de auto er maar volledig in staan en de gegevens van koper en verkoper en een handtekening.
Je moet aantonen dat je de auto legaal hebt verkregen.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 112 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.