Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 18:35 
Ik heb onlangs een setje LED richtingaanwijzers, achterlichten en stadslichten gemonteerd, inclusief het bijbehorende relais. Ik krijg echter de richtingaanwijzers niet goed werkend. Als ik de RAW schakelaar bedien gebeurt er niets. Met de RAW schakelaar in de middenpositie en de alarmlichtenschakelaar aan gebeurt er ook niets. Laat ik de alarmlichtenschakelaar aanstaan en bedien dan de RAW schakelaar, dan knipperen alle richtingaanwijzers tegelijk. De alarmlichtenschakelaar heb ik al vervangen door een nieuwe, maar dat hielp niet. Heeft iemand een idee wat dit fenomeen zou kunnen veroorzaken?

Groet,

Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 19:46 
Heb je voor de richtingaanwijzers ook een extra relais gebruikt / ingebouwd?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 03:45 
Voor LED richtingsaanwijzers zou je bijv. een Hella 4JZ 177 846-007 relais kunnen gebruiken. Vr gr Henk B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 10:28 
Ik lees in de openingspost toch echt "inclusief bijbehorend relais" dus ik neem aan dat het met het relais wel goed is...
Ik kan het niet zo goed met je diagnose koppelen, maar toch - heb je aan de polariteit van de LED aansluitingen gedacht? In de Land Rover spirit is het niet zo dat altijd consequent dezelfde draadjes op de zelfde aansluitingen in de plug zitten - bij gloeilampjes maakte dat niet uit, bij LEDs wel.


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 14:25 
Beste VeeTee , Frans en ik kunnen ook lezen smiling smiley . Het wil niet altijd zeggen dat het bijgeleverde relais goed is. En inderdaad moeten de aansluitingen overeen komen , zowel van de lampen als van het relais . Ik heb vorig jaar een complete (aftermarket) LED set gekocht voor een Landcruiser.Deze knipperde ook niet met het bijgeleverd relais ,met het Hella relais werkte alles perfect. Vr gr Henk B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2015, 14:50 
Klopt, dat lees ik ook, maar ik ga er wel vanuit dat je toch meer dan één relais nodig hebt, als je zowel de verlichting als de RAW wil bedienen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 12:09 
Klopt, ik heb ook wel eens last van een "DOA" (dead on arrival) gehad (bertrof OEM lichtschakelaar!).
En ik weet niet of het voor een ex-MOD anders is, maar standaard zitten de richtingaanwijzers dacht ik alleen achter het knipperrelais. Zelfs de rest (die wel werkt), achterlichten en stadslichten, zitten rechtstreeks achter schakelaars zonder relais. Dus dat "meer dan één relais" snap ik niet in dit geval, met alle goed wil Frans. winking smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 137 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.