Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 08:30 
video: [youtu.be]

Even een kleine update

Groet Henri


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 19:07 
Mooi! Gaaf geluidje ook. Zie ik nu wielen met 6 wielmoeren?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 20:45 
ja, klopt! ik heb er toyota lj70 assen onder


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 20:51 
Dat is heel verstandig, steekassen zullen niet zo snel breken denk ik. Heb er wel eens aan gedacht om mijn offroad RRC te voorzien van Patrol assen maar gebrek aan tijd......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2015, 21:19 
ik heb ook gekeken naar patrolassen maar daar zit het diff van de achteras in het midden. dit past bij mij niet omdat er dan nog een hoek in de extreem korte (34cm) aandrijfas komt. die assen zijn vaak voorzien van breedte sperren..... helaas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 00:08 


hier had ik 67cm onder het voorwiel!!!!
misschien kon ik nog verder, maar de achteras verdraaide om zn as (aspad's waren nog niet vastgelast) waardoor het diff tegen de demper kwam.



achterwiel raakt niets!!


hier een foto waarop te zien is dat de afstand tussenbak en achteras behoorlijk klein is.
een landrover cardanas paste niet, die kon de hoek niet maken, nu zit er een toyota cardanas onder.
ik heb de cardanas ingekort en laten balanceren in apeldoorn.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 10:19 
Banden zijn 9.00 x 16? Ik heb een complete set beadlock velgen met 35" x 10.5 x 16 Simex met vol profiel, maar ik durf ze niet onder m'n RRC te leggen met standaard steekassen. En heb ook geen zin om fortuinen aan Ashcroft assen uit te geven terwijl standaard Patrol of Toyota assen nog sterker zijn sad smiley Ik heb maar nieuwe 285/75-16 besteld, die komen er volgende week onder.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 15:12 
inderdaad, officieel 285x85x16 Silverstone.
straks komen er 9.00x16 . vde huidige achterbanden zijn op, deze heeft men ooit eens bewerkt met een flex, door veel asfalt km zijn ze scheef afgesleten. ... ikheb toen twee nieuwe banden gekocht, dezelfde maat /merk, maar de nieuwe banden waren kleiner dan de andere twee gebruikte banden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 00:53 
afgelopen week toch nog wat kunnen doen!!

mijn grill was niet zo best.... slechte reparaties en veel plamuur

resultaat naar een tijdje flexen.....



het nieuwe deel uit 2mm plaat gehaald





de onderkant iets langer gelaten zodat de bodylift een beetje wegvalt



zo blij als een jongetje!!!! ik zag er wel een beetje tegenop




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 01:05 
Netjes !!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015, 01:08 
Netjes Henri, Blijft toch een mooi ding!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 18:52 
gisteren een begin gemaakt met de nieuwe voorbumper



als er iemand is die nog iets 'leuks' weet voor ogen in de bumper of ...... iets anders.
laat het dan maar horen!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 18:54 


o ja, hier kun je zien dat de bumper niet eens zo heel ver vooruit steekt.

4 cm verder dan standard


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 19:11 
voorbeeldje:







Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 22:19 
ha, dank je Bart.
dat ziet er goed uit.
mooi e bumper! ik had zo'n een nog niet gezien...
smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 23:04 
ik heb vandaag de olie en filter gewisseld van mn zf automaat.

maar ik heb slechts 5 liter hoeven bij te vullen, van de 9 liter...
.
ik wil graag de rest van de oude olie ook vervangen doormiddel van een leiding van de koeler loskoppelen en een doorzichtige slang eraan. met draaiende motor 'leeg' laten pompen tot dat
de kleur van de olie weer mooi rood is.
maar ik weet niet welke leiding de retour leiding is en of het wel kan/mag...

hoe zouden jullie dit doen?

Groet Henri


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 23:44 
het schijnt dat de pomp niet altijd dezelfde kant op draait. En is geen eenduidige aanvoer en afvoer kant.
5 liter klopt wel. Je kunt de oliekoeler leeg laten lopen en flushen, ook een optie is de koppelomvormer eraf te halen en die leeg te laten lopen.
En dan nog heb je kans dat er gruis. troep achter blijft.
Ik heb na 5 keer de bak gewisseld te hebben (incl koppelomvormer) nieuwe filters erin gezet te hebben uiteindelijk de bak laten spoelen.
En toen kwam er nog veel troep uit vonden ze. (misschien was ik ook wel een extreem geval)
Bij het spoelen hebben ze een slang los gemaakt en toen geconstateerd of het een aanzuig of retour leiding was.
weet je wat de geschiedenis van de bak is?
ik heb de bak laten speoelen bij autrans in tilburg. daarna is ie steeds beter gaan schakelen!
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 00:09 
dat lijkt me vreemd dat de pomp ook de andere kant op kan draaien terwijl de motor altijd dezelfde kant op draait.

de geschiedenis is vrijwel onbekend, hij komt uit een discovery en schakelt als een zonnetje. thumbs up thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 01:54 
Pomp van autobak draait altijd rechtsom. Van voorkant gezien. Pomp draait altijd mee met koppelomvormer. Dus zodra motor loopt heeft autobakpomp druk. Volgens mij is het de bovenste aansluiting koelleiding op de bak naar koeler die de aanvoer naar de koeler is. Dus beide leidingen loshalen bij de koeler en die met pompdruk in lege bak laten stromen en de ander verse atf laten aanvoeren en van boven atf met hulpslang in laten lopen met bijvoorbeeld trechter.

Dit alles met lopende motor.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 08:13 
bedankt! mrah


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 09:57 
Tijdrover en mrah, het leek mij ook al een vreemd verhaal.
Maar ik geen eenduidig antwoord over de stroomrichting bij Peter de koning en bij autrans zeiden ze "dat weet je van te voren niet, we maken een leiding los, sluiten hem aan en kijken welke kant hij op stroomt." daar heb ik mijn (on)wijsheid vandaan.
Voor de rest sluit ik mij aan met het verhaal van mrah.
Misschien kun je nog wat met de wijze woorden van Peter "Juist als hij schakelt als een zonnetje staat hij op het punt om kapot te gaan"
Frictieplaten zijn dan ver op.
Misschien dat mijn denken over de autobak wat negatief gekleurd zijn om dat ik 2 jaar heb lopen kloten met bakken verwisselen, omdat ze elke keer kapot gingen, niet of slecht schakelde , stil staan in Belgie etc.....
Nu doet ie het inmiddels prima.
sccs,
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 10:38 
Als hij zo schakelt dat je de schakelmomenten bijna niet meer opmerkt dan zijn niet de frictieplaten op maar de rubberen zuigerafdichtingen van de platendrums hard geworden. Dan kan de drum door drukverlies niet genoeg druk opbouwen waardoor de frictieplaten gaan slippen en verbranden. Olie verversen is voor autobak aan te raden omdat rubbers dan langer soepel blijven.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 11:19 
Mrah, dank voor de uitleg, weer wat geleerd!
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 18:13 
ik voel de bak wel schakelen maar mooi soepel.
ik heb wel eens automaten gereden die minder mooi schakelden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 18:20 
ik heb vanmorgen de onderste leiding los genomen, dit bleek de retour te zijn. de olie eruit laten pompen en tegelijkertijd nieuwe olie bij gevuld.
alles bij elkaar zo'n kleine 10 liter olie gewisseld.

ik heb vanmorgen een stukje gereden, maar omdat hij nog geschorst is kan en durf ik niet de weg op.

ik heb vanmorgen nog even gekeken bij volle uitslag hoe lang de schokdempers moeten worden.
de dempers verwijderd/losgenomen en testen maar!!!





voor de beeldvorming, ik ben 1.96 lang


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 23:50 
nog een paar foto's











het linker achterwiel liep nu aan bovenin het spatbord. onder het achtebankje zeg maar.
verder niet.

nu nog eens zoeken naar dempers die passen, gemeten tussen de orginele steunen, ingeschoven lengte 30, uitgeschoven 57cm.
het lijkt mij zo dat er geen demper is die hieraan voldoet, zal hoogstwaarschijnlijk een demper worden die langer is.

weet iemand een goed adres voor schokdempers ??

Henri


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 00:04 
Kijk eens of je in contact kunt komen met Koos aka ToyRoverlander actief op het lrch forum, jij toch ook? Heeft ook zo'n hybride series met giga wiel uitslagen. Misschien dat hij je daarmee kan helpen.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 00:12 
ik heb al eens kontact gehad met koos, hij heeft bilstain dempers, maar die dingen zijn duur....sad smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 15:40 
Even door sparen dus? winking smiley

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: landrover 88 v8
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 22:28 
tja, het zijn hele mooie en goede( dat neem ik aan...) dempers.
hij heeft zijn auto een stuk hoger staan dan ik. hij heeft de bladveren op de assen ipv er onder. dat scheelt een dikke 10cm.
daardoor word de auto tuitelig/top zwaar. goede dempers zijn dan van belang!

de mijne is wel wat hoger dan standard maar niet extreem, 5cm bodylift en grotere banden. de pro comp dempers die er tot nu toe op zaten deden het goed.
die dempers zijn lang niet zo duur als bilstein dempers, ik denk dus dat ik met mindere kwaliteit ook gewoon genoeg heb.

als jullie er anders over denken zou ik het 'fijn' vinden om te weten.
ik ben ook maar een simpele boeren knul
spinning smiley sticking its tongue out


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.