Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

landrover 88 v8
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=558042
Pagina 1 van 1

Auteur:  tijdrover's [ do 30 apr 2015, 08:30 ]
Berichttitel:  landrover 88 v8

video: [youtu.be]

Even een kleine update

Groet Henri

Auteur:  Bart van Dessel [ do 30 apr 2015, 19:07 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Mooi! Gaaf geluidje ook. Zie ik nu wielen met 6 wielmoeren?

Auteur:  tijdrover's [ do 30 apr 2015, 20:45 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ja, klopt! ik heb er toyota lj70 assen onder

Auteur:  Bart van Dessel [ do 30 apr 2015, 20:51 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Dat is heel verstandig, steekassen zullen niet zo snel breken denk ik. Heb er wel eens aan gedacht om mijn offroad RRC te voorzien van Patrol assen maar gebrek aan tijd......

Auteur:  tijdrover's [ do 30 apr 2015, 21:19 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ik heb ook gekeken naar patrolassen maar daar zit het diff van de achteras in het midden. dit past bij mij niet omdat er dan nog een hoek in de extreem korte (34cm) aandrijfas komt. die assen zijn vaak voorzien van breedte sperren..... helaas

Auteur:  tijdrover's [ vr 01 mei 2015, 00:08 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8



hier had ik 67cm onder het voorwiel!!!!
misschien kon ik nog verder, maar de achteras verdraaide om zn as (aspad's waren nog niet vastgelast) waardoor het diff tegen de demper kwam.



achterwiel raakt niets!!


hier een foto waarop te zien is dat de afstand tussenbak en achteras behoorlijk klein is.
een landrover cardanas paste niet, die kon de hoek niet maken, nu zit er een toyota cardanas onder.
ik heb de cardanas ingekort en laten balanceren in apeldoorn.



Auteur:  Bart van Dessel [ vr 01 mei 2015, 10:19 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Banden zijn 9.00 x 16? Ik heb een complete set beadlock velgen met 35" x 10.5 x 16 Simex met vol profiel, maar ik durf ze niet onder m'n RRC te leggen met standaard steekassen. En heb ook geen zin om fortuinen aan Ashcroft assen uit te geven terwijl standaard Patrol of Toyota assen nog sterker zijn sad smiley Ik heb maar nieuwe 285/75-16 besteld, die komen er volgende week onder.

Auteur:  tijdrover's [ vr 01 mei 2015, 15:12 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

inderdaad, officieel 285x85x16 Silverstone.
straks komen er 9.00x16 . vde huidige achterbanden zijn op, deze heeft men ooit eens bewerkt met een flex, door veel asfalt km zijn ze scheef afgesleten. ... ikheb toen twee nieuwe banden gekocht, dezelfde maat /merk, maar de nieuwe banden waren kleiner dan de andere twee gebruikte banden.

Auteur:  tijdrover's [ zo 17 mei 2015, 00:53 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

afgelopen week toch nog wat kunnen doen!!

mijn grill was niet zo best.... slechte reparaties en veel plamuur

resultaat naar een tijdje flexen.....



het nieuwe deel uit 2mm plaat gehaald





de onderkant iets langer gelaten zodat de bodylift een beetje wegvalt



zo blij als een jongetje!!!! ik zag er wel een beetje tegenop



Auteur:  Hybrid In France [ zo 17 mei 2015, 01:05 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Netjes !!

Auteur:  bowy [ zo 17 mei 2015, 01:08 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Netjes Henri, Blijft toch een mooi ding!

Auteur:  tijdrover's [ zo 24 mei 2015, 18:52 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

gisteren een begin gemaakt met de nieuwe voorbumper



als er iemand is die nog iets 'leuks' weet voor ogen in de bumper of ...... iets anders.
laat het dan maar horen!!

Auteur:  tijdrover's [ zo 24 mei 2015, 18:54 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8



o ja, hier kun je zien dat de bumper niet eens zo heel ver vooruit steekt.

4 cm verder dan standard

Auteur:  Bart van Dessel [ zo 24 mei 2015, 19:11 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

voorbeeldje:






Auteur:  tijdrover's [ zo 24 mei 2015, 22:19 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ha, dank je Bart.
dat ziet er goed uit.
mooi e bumper! ik had zo'n een nog niet gezien...
smileys with beer

Auteur:  tijdrover's [ vr 29 mei 2015, 23:04 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ik heb vandaag de olie en filter gewisseld van mn zf automaat.

maar ik heb slechts 5 liter hoeven bij te vullen, van de 9 liter...
.
ik wil graag de rest van de oude olie ook vervangen doormiddel van een leiding van de koeler loskoppelen en een doorzichtige slang eraan. met draaiende motor 'leeg' laten pompen tot dat
de kleur van de olie weer mooi rood is.
maar ik weet niet welke leiding de retour leiding is en of het wel kan/mag...

hoe zouden jullie dit doen?

Groet Henri

Auteur:  sjeroens [ vr 29 mei 2015, 23:44 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

het schijnt dat de pomp niet altijd dezelfde kant op draait. En is geen eenduidige aanvoer en afvoer kant.
5 liter klopt wel. Je kunt de oliekoeler leeg laten lopen en flushen, ook een optie is de koppelomvormer eraf te halen en die leeg te laten lopen.
En dan nog heb je kans dat er gruis. troep achter blijft.
Ik heb na 5 keer de bak gewisseld te hebben (incl koppelomvormer) nieuwe filters erin gezet te hebben uiteindelijk de bak laten spoelen.
En toen kwam er nog veel troep uit vonden ze. (misschien was ik ook wel een extreem geval)
Bij het spoelen hebben ze een slang los gemaakt en toen geconstateerd of het een aanzuig of retour leiding was.
weet je wat de geschiedenis van de bak is?
ik heb de bak laten speoelen bij autrans in tilburg. daarna is ie steeds beter gaan schakelen!
J.

Auteur:  tijdrover's [ za 30 mei 2015, 00:09 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

dat lijkt me vreemd dat de pomp ook de andere kant op kan draaien terwijl de motor altijd dezelfde kant op draait.

de geschiedenis is vrijwel onbekend, hij komt uit een discovery en schakelt als een zonnetje. thumbs up thumbs up

Auteur:  Mrah [ za 30 mei 2015, 01:54 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Pomp van autobak draait altijd rechtsom. Van voorkant gezien. Pomp draait altijd mee met koppelomvormer. Dus zodra motor loopt heeft autobakpomp druk. Volgens mij is het de bovenste aansluiting koelleiding op de bak naar koeler die de aanvoer naar de koeler is. Dus beide leidingen loshalen bij de koeler en die met pompdruk in lege bak laten stromen en de ander verse atf laten aanvoeren en van boven atf met hulpslang in laten lopen met bijvoorbeeld trechter.

Dit alles met lopende motor.

Auteur:  tijdrover's [ za 30 mei 2015, 08:13 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

bedankt! mrah

Auteur:  sjeroens [ za 30 mei 2015, 09:57 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Tijdrover en mrah, het leek mij ook al een vreemd verhaal.
Maar ik geen eenduidig antwoord over de stroomrichting bij Peter de koning en bij autrans zeiden ze "dat weet je van te voren niet, we maken een leiding los, sluiten hem aan en kijken welke kant hij op stroomt." daar heb ik mijn (on)wijsheid vandaan.
Voor de rest sluit ik mij aan met het verhaal van mrah.
Misschien kun je nog wat met de wijze woorden van Peter "Juist als hij schakelt als een zonnetje staat hij op het punt om kapot te gaan"
Frictieplaten zijn dan ver op.
Misschien dat mijn denken over de autobak wat negatief gekleurd zijn om dat ik 2 jaar heb lopen kloten met bakken verwisselen, omdat ze elke keer kapot gingen, niet of slecht schakelde , stil staan in Belgie etc.....
Nu doet ie het inmiddels prima.
sccs,
J.

Auteur:  Mrah [ za 30 mei 2015, 10:38 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Als hij zo schakelt dat je de schakelmomenten bijna niet meer opmerkt dan zijn niet de frictieplaten op maar de rubberen zuigerafdichtingen van de platendrums hard geworden. Dan kan de drum door drukverlies niet genoeg druk opbouwen waardoor de frictieplaten gaan slippen en verbranden. Olie verversen is voor autobak aan te raden omdat rubbers dan langer soepel blijven.

Auteur:  sjeroens [ za 30 mei 2015, 11:19 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Mrah, dank voor de uitleg, weer wat geleerd!
J.

Auteur:  tijdrover's [ za 30 mei 2015, 18:13 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ik voel de bak wel schakelen maar mooi soepel.
ik heb wel eens automaten gereden die minder mooi schakelden.

Auteur:  tijdrover's [ za 30 mei 2015, 18:20 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ik heb vanmorgen de onderste leiding los genomen, dit bleek de retour te zijn. de olie eruit laten pompen en tegelijkertijd nieuwe olie bij gevuld.
alles bij elkaar zo'n kleine 10 liter olie gewisseld.

ik heb vanmorgen een stukje gereden, maar omdat hij nog geschorst is kan en durf ik niet de weg op.

ik heb vanmorgen nog even gekeken bij volle uitslag hoe lang de schokdempers moeten worden.
de dempers verwijderd/losgenomen en testen maar!!!





voor de beeldvorming, ik ben 1.96 lang

Auteur:  tijdrover's [ za 30 mei 2015, 23:50 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

nog een paar foto's











het linker achterwiel liep nu aan bovenin het spatbord. onder het achtebankje zeg maar.
verder niet.

nu nog eens zoeken naar dempers die passen, gemeten tussen de orginele steunen, ingeschoven lengte 30, uitgeschoven 57cm.
het lijkt mij zo dat er geen demper is die hieraan voldoet, zal hoogstwaarschijnlijk een demper worden die langer is.

weet iemand een goed adres voor schokdempers ??

Henri

Auteur:  JanTD5 [ zo 31 mei 2015, 00:04 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Kijk eens of je in contact kunt komen met Koos aka ToyRoverlander actief op het lrch forum, jij toch ook? Heeft ook zo'n hybride series met giga wiel uitslagen. Misschien dat hij je daarmee kan helpen.

Groet Jan

Auteur:  tijdrover's [ zo 31 mei 2015, 00:12 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

ik heb al eens kontact gehad met koos, hij heeft bilstain dempers, maar die dingen zijn duur....sad smiley

Auteur:  JanTD5 [ zo 31 mei 2015, 15:40 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

Even door sparen dus? winking smiley

Groet Jan

Auteur:  tijdrover's [ zo 31 mei 2015, 22:28 ]
Berichttitel:  Re: landrover 88 v8

tja, het zijn hele mooie en goede( dat neem ik aan...) dempers.
hij heeft zijn auto een stuk hoger staan dan ik. hij heeft de bladveren op de assen ipv er onder. dat scheelt een dikke 10cm.
daardoor word de auto tuitelig/top zwaar. goede dempers zijn dan van belang!

de mijne is wel wat hoger dan standard maar niet extreem, 5cm bodylift en grotere banden. de pro comp dempers die er tot nu toe op zaten deden het goed.
die dempers zijn lang niet zo duur als bilstein dempers, ik denk dus dat ik met mindere kwaliteit ook gewoon genoeg heb.

als jullie er anders over denken zou ik het 'fijn' vinden om te weten.
ik ben ook maar een simpele boeren knul
spinning smiley sticking its tongue out

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/