Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 18:15 
Iemand ervaring hiermee?
klik link
Kunnen deze over elkaar en blijft het zitten?

Zijn er ook andere sets ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gatherwood's GatheRRoveR called Màrié

My way is the byway !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Where:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
Are united in : : SII 1958 with a 300tdi : :


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 21:22 
Verwacht dat het wel over elkaar past. De matten set moest iig flink met een schaar bewerkt worden. Eenmaal gemonteerd vond ik het wel een succes thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 21:36 
Aloha,

Mogelijkheden voor sound proofing zijn er genoeg.
Exmoor Trim heeft een mooie set ( [www.exmoortrim.co.uk] ) , maar voordat je begint met een dure set aan te schaffen, hier mijn ervaringen:
Ik ben bezig mijn series III (2.25 diesel) te isoleren, maar wil wel zo veel mogelijk de originele looks van het interieur behouden.
De meeste herrie komt van buiten de cabine in. Het beste is dan ook de herrie aan te pakken waar die vandaan komt. Motorruimte is bv goed te isoleren met isolatiemateriaal met een open structuur zodat de db's daarin geabsorbeerd worden. Bij mijn series scheelt dat een hoop! Isolatiemateriaal aan de binnenzijde heeft minder effect is mijn ervaring. Wel is het slim om eens rondom je auto te lopen en op het plaatwerk te kloppen. Het plaatwerk geeft nogal wat resonantie. Als je de plekken met bitumen plaat (Conrad[www.conrad.nl] ) beplakt zal je aanzienlijk minder herrie horen. Vooral de deuren aan de binnenzijde, plaatwerk van schutbord, achterpanelen beplakken met dit spul, scheelt enorm!
Misschien nog meer ervaringen?

André

Truckie, 1974 swb 2.25 diesel




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 21:56 
Mooy,

De achterkant (tis een 109) zal een verhaal op zich worden. Hier had ik wel al het idee om wat met de wielkassen te doen.
Elke steen is als een kanonschot. maar ik weet niet of het slim is dit te beplakken met dat rubber/asfalt.
Advies ? Toch beplakken?

Voor heb ik bij de voeten bakken onderaan de spatschermen een stuk rubber gehangen en die iets naar achter vast gemaakt (niet strak tegen de voetenbak! vocht moet weg kunnen). Ze hangen net iets onder de sills uit.
Hierdoor zal hoop ik de meeste troep, stenen en water niet tegen de voetenbakken en op het chassis gegooid worden.

Mijn voordeuren hebben ik al beplakt

De moeilijkheid is dat mijn bulkhead een custom made is. Het is een series met een LT77 tunnel.
Dus moet je dan het defender-pakket nemen ? Ik heb niet mijn zekeringen daar zitten ?!
Tevens is de linker voetenbak van een series (die ik heb) circa 2 cm minder breed (aan de tunnel kant)
Dus ben bang dat het toch een special zal moeten worden.

Dus doe het zelf tips? (Exmoore setje....... tikkie aan de prijs spinning smiley sticking its tongue out )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 10:27 
He Rob,

ik heb de achterkant van mijn 109 (spatborden) van binnenuit beplakt met zwaar materiaal wat gebruikt wordt onder laminaat in flats.
volgens de winkel is het bijna hetzelfde als wat ze in die soundproof shop verkopen maar dan zonder lijm. erg zwaar lijkt wel lood in te zitten.
daaroverheen neopreen matten en daar overheen heel dun beton plex.(2-3mm) afgewerkt met aluminium strips.
gooi er houtblokken in tot het dak maar blijft heel. en niet geheel onbelangrijk. scheelt heel veel lawaai. hoor het grind/water/prut niet meer.
voorkant heb ik nog niets en daar komt meeste lawaai nu weg. moet ook ooit nog eens.

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 11:14 
Hoi Sjaak,
Dat klinkt wel goed, achter moet/wil ik toch iets doen met ?hout?.
Het mag niet te glad zijn anders vliegen die honden tijdens het greenlanen door het hele hok.
Maar om er iets zoals jij beschrijft tussen te maken thumbs up is wel slim in plaats van aan de buiten kant.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 12:49 
Ik heb in de achterkant van mijn 110 een 3cm dikke stalmat op maat gesneden. Mooi stroef, ziet er netjes uit en scheelt heel veel in geluid. Prijs valt ook wel mee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 18:57 
op de vloer heb ik een dikke rubber mat met daaronder neopreen. das dus niet glad voor de hond en die gaat ook mee greenlanen in Frankrijk.
ik heb alleen nooit gevraagd of ze het wel leuk vond.
dat betonplex is erg sterk, wat ik al schreef, houtblokken van 50 kg worden er zo ingesmeten.
stalmatten heb ik geprobeerd maar kreeg er geen vorm in op de spatborden. (te dikke had ik denk ik)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015, 12:23 
wat ook goed werkt als antidreun is batuband en is een stuk goedkoper dan die speciale matjes.
werkt heel mooi in wielkasten/schutbord en als je het na werkt met de verfbrander heb je een waterdichte laag


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015, 14:22 
Hoi,

Ik heb in mn 110 verschillende producten gebruikt.
Bulkhead motor zijde soort neopreen brand werend en open structuur. Idd bitumen matten tegen resonatie. En als af werking binnen zijde heb ik mat gebruikt wat ze ook gebruiken in landbouw voertuigen en kranen 6 mm mat met sky top laag en rubber neopreen onderlaag,,,, makkelijk te verwerken bochten buigen is wat lastiger maar gaat.

Heb ook mn mud terrains omgewisselt voor all terrains. Dit scheelde ook heel veel ( zit niet veel in echt ruig terrein dusssz)

Helaas heb de adressen niet meer waar ik de matrialen heb aangeschaft waren betaalbaar en vind het resultaat goed.

Suc 6


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015, 22:31 
hay rob.
Heb je hier wat aan.
[www.geluidsisolatie-auto.nl]
Mooi spul in verschillende varianten.
Denk dat ik hier voor mijn auto wat ga bestellen.
Groeten Marc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015, 22:58 
Is Herculiner niet iets?

linkje

Jo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun 2015, 22:15 
Mijn rechter voormat is doorgesleten, tunnel en links zijn nog netjes. Was ooit rhd.
(Lr90 met lt77 bak)
Welke set is goed (genoeg), wil wel weer zo'n zware uitvoering en dat kan ik niet herleiden bij de ******docks?
RTC 8098ab /aa confused smiley
Of heeft iemand nog een knappe liggen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.