Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 09:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: OT. duits kenteken vraag
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 17:43 
Weet hier iemand of het mogelijk is om met alleen een vakantie woning in duitsland een auto op je naam te krijgen?
één mogelijk weet ik maar doe ik liever niet van wegen rondslomp namelijk je er laten inschrijven, auto op naam en weer in nl aanmelden, nooit iemand die controleert of je er nog woont.
Frankrijk lukte het maar daar zitten zeer nare consequenties aan, je kan daardoor worden aangeslagen voor inkomsten belasting ook al heb je die in nl al betaalt angry smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 18:15 
Nee dat is eigenlijk niet mogelijk. Hier zelfde situatie en heb het uitgezocht maar nl wetgeving is zo dichtgetimmerd dat het niet mogelijk is. De Duitse wetgeving is overigens niet het probleem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 19:05 
Alleen als je Hauptwohnsitz in Duitsland is. Je moet nl. een Meldebescheinigung van je woongemeente overleggen waaruit blijkt dat je in Duitsland woont, bij het aanmelden van een auto voor een Duits kenteken. Anders komt t me erg vreemd over dat ik intussen al aardig wat keren bij het Straßenamt zat en zonder dit papiertje toch echt geen kenteken meekreeg. als je een Hauptwohnsitz in Duitsland hebt moet je je in Nederland uitschrijven als geëmigreerd. Je kan namelijk maar op 1 plek gevestigd zijn.
Een kenteken ophalen gaat niet zo als in NL even bij een postservicepuntje langs waar miepje van de buren achter de kassa staat. Dat wordt allemaal gecheckt of het klopt door een daartoe bevoegde ambtenaar.
Je hebt de volgende papieren nodig om een kenteken te krijgen voor een auto die al een Duitse Fahrzeugbrief heeft:
- Fahrzeugbrief (deel 1 en 2)
- Geldige HU/AU
- Meldebescheinigung van de aan te melden eigenaar
- Bankgegevens voor de automatische incasso van de Kfz-Steuer
- Versicherungsnummer (bewijsje dat je de auto aangemeld hebt bij de verzekering)
- ID-bewijs (paspoort, geen ID-kaart of rijbewijs)

Bij een auto van na 1997 moet je een CoC kunnen overleggen en een keuring bij de TÜV laten doen, auto's tot en met 1997 moeten een Vollabnahme bij de TÜV ondergaan en soms moet een Datenblatt bij de auto worden getoond (briefje van Jaguar Land Rover Deutschland). Dit is vergelijkbaar met een toelatingskeuring bij de RDW. Daarnaast heb je bovenstaande nog nodig waarbij de HU/AU door de TÜV is gedaan.

Zonder hoofdwoonadres in Duitsland krijg je minstens 2 van de bovenstaande papieren NIET voor elkaar.
Zonder kenteken ben je niet verzekerd, ook al is de auto helemaal in orde. Je kan echter zonder rijbewijs wél een auto bezitten. Dat kan in NL dan weer niet.

Als je je in Duitsland vestigt op papier, dus daar een adres hebt waar je woont en dan een auto op Duits kenteken wilt, dan kan dat. Eerder niet. Iets met belastingontduiking en zo.
De Nederlandse staat accepteert dan weer niet dat je een Duits gekentekende auto 24/7/365 op Nederlandse bodem gebruikt. Leuk dan dat die bij je vakantieadres zou horen, maar je kan een naheffing verwachten. Dat is geen onderbuikpraatje, kan ik je verzekeren. Duitsland en Nederland hebben een belastingverdrag met elkaar en wisselen dus ook gegevens uit.
Je bent min of meer gebonden aan het land van je hoofdwoonplaats voor een kenteken.

Hetzelfde geldt als je dan in Nederland nog een auto bezit die doorgaans op Duits grondgebied rijdt en gestald staat. Ook al is die in Nederland belastingvrij, in Duitsland kun je beboet worden wegens belastingontduiking. (een H-kenteken kost hier ca. €190 per jaar aan MRcool smiley. Boetes zijn niet mals.

Er ís een reden dat ik geen Land Rovers met Nederlandse kentekens meer bezit. Alleen exportauto's die ooit Nederlands waren.

Ga niet lopen goochelen met kentekens, verziek het niet voor de Nederlanders die in Duitsland wonen en nog dagelijks de grens over gaan om de Nederlandse staatskas te spekken.
Als je een Duits kenteken wilt, emigreer dan. En anders neem je je verlies in Nederland.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 19:40 
Marijn
bedankt voor de uitgebreide uitleg.
ik ben niet van plan om ook maar iets voor iemand te verzieken, vandaar dat ik de vraag hier gewoon stel en ik een eerlijke oplossing zoek, maar zoals jij het verteld zie ik geen gaatje.
je kan een buitenlands auto door de hele wereld gebruiken behalve in het land waar je woont, op de 14 dagen na, wel is het lastig maar te doen om een verzekering te vinden.
ken een stel die al 10 jaar met een portugese auto rondrijden en daar al 8 jaar niet meer wonen, gek genoeg alles legaal, valt ergens in een gat van de wet
om in nederland rond te rijden hou ik de ambu, die is 40 plus.
ben op zoek naar een landcruiser met camper opbouw, want zoals bekend, men neemt een landrover om de woestijn in te rijden en een landcruiser om er ook weer uit te kunnen rijden smileys with beer




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 19:47 
Klopt bijna winking smiley

Graag gedaan smiling smiley

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 10:43 
is niet mogelijk, je woont er niet, je verblijft er alleen tijdelijk
en wat was je van plan dan, om hier in nederland met een duits kenteken te gaan rijden?...nou vergeet dat helaas maar, de belastingdienst pakt ook die polen aan die hier langer als een maand rondrijden, die mogen ook belasting betalen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 15:30 
Hoi,

Het is zo perfect dicht getimmerd, dat een dorpsgenoot ,voor een Duitse firma werkend, gek werd van de controles door de Douaniers die hem zowat wekelijks aanhielden. Hij reed alleen maar van de grens naar huis, maar dat werd al snel een onmogelijke opgave. Uiteindelijk heeft diezelfde Duitse firma een Leasecontract in Nederland moeten aangaan en toen vielen ze zowat van hun stoel toen ze zagen hoe duur een auto in Nederland was/is/blijft en als het even tegenzit, gaat worden (ze vinden tenslotte wel weer wat).

Lijkt mij de moeite niet waard in Duitsland iets te gaan zoeken. Bovendien, een Tüv in Duitsland is een APK in het kwadraat. Niets, maar ook werkelijk niets wordt overgeslagen en gecontroleerd. Als er van de 100 punten er 99 goed zijn en één ligt in de verkeerde richting, jammer dan, afkeur.
Verder, iedereen die in de grensstreek de grens over steekt en zich daar vestigt, komt na verloop van tijd weer terug naar Nederland.
Het is niet alles goud wat er blinkt, het gras is niet groener aan de overkant, een Landrover lekt hier evenveel als in Duitslandgrinning smiley

Count your blessings and drive your Landrover,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 20:35 
Nee hoor, heb al 12 jaar een zaak in Duitsland, woon er ook al 12 jaar. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om terug te keren naar NL


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 22:01 
Er zijn best wat mogelijkheden hoor als je een bedrijf hebt. Een vriend van me heeft een nevenvestiging van zijn bedrijf net over de grens in DE, en rijdt een nieuwe Range RoverTDV8 op Duits kenteken, de wegenbelasting vindt hij nog niet eens zo heel spannend, maar wel de nieuwprijs die vele vele tienduizenden euro's BPM scheelt. Hij heeft een ontheffing om gewoon door heel NL te rijden. Volgens mij was de enige voorwaarde dat meer dan 50% van de kilometers met de auto buiten NL zouden worden afgelegd, en hij rijdt minstens 80% door Duitsland om klanten te bezoeken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 00:41 
Dat heb je mis. Heel erg mis.

Ik ben geenszins van plan om naar Nederland terug te keren. Het heeft wel degelijk meer voordelen dan nadelen om in Duitsland te wonen, ten opzichte van Nederland. Je moet alleen geen steuntrekker zijn, want dan kom je niet rond.
Heb een prima baan bij ons in het dorp, waar 1000-en mensen zich ieder half jaar vergapen aan het moois dat wij bouwen.
Woon mooi, kan mijn hobby uitoefenen zonder gezeik en ben gelukkig.

Heb met de TÜV nog nooit problemen gehad die niet opgelost konden worden.
Ja, ze zijn precies, maar ze komen dan ook niet terug op gemaakte afspraken. Daar kan de RDW nog wat van leren.

Nee, het enige dat me nog bindt aan Nederland is mijn familie.
Men zegt hier dat de meeste Nederlanders die binnen 10 jaar teruggaan dat doen vanwege heimwee. Niet omdat het hier nou zo slecht is.

Maar blijf gerust in Nederland, tel je zegeningen. Dat doe ik hier ook smiling smiley

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 09:03 
Het heeft alleen maar te maken met de Nederlandse belastingwet.
Ik heb de vraag ooit eens aan een belastingdeskundige gesteld.
Ik heb ook een auto in Spanje staan op Spaans kenteken.
Ik was van plan om er mee hier naartoe te rijden en dan hier een versnellingsbakwissel te doen en dan weer terug brengen.

Ik denk zal de discussie eens opstarten met die gast.
Hij hield stellig vol dat als ingezetene van Nederland je wel met een auto met buitenlands kenteken mag rond rijden, maar dat je dan wel voor de tijd dat je hier rijdt wegenbelasting moet betalen.
Ook al is het een kilometer.

Zelf al ben je buitenlander behoor je na een verloop van tijd wegenbelasting te moeten betalen in Nederland.

Maar ik geloof nooit dat al die buitenlandse auto's van buitenlandse werknemers die bij ons in de streek rijden wegenbelasting betalen, ook al staan ze hier al diverse jaren.



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2015 07:03 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 10:43 
kling klare onzin, die man is geen deskundige en hem hierover wat vragen is verloren tijd, klik op klik
je mag 14 dagen in nl rondrijden NA aanmelden bij de belasting.
doe je dat niet kan je na de eerste km aangeslagen worden voor houderschap belasting en bpm
klik klik




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 11:14 
jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> kling klare onzin, die man is geen deskundige en
> hem hierover wat vragen is verloren tijd, klik op
> klik
> je mag 14 dagen in nl rondrijden NA aanmelden bij
> de belasting.
> doe je dat niet kan je na de eerste km aangeslagen
> worden voor houderschap belasting en bpm
> klik klik

Misschien even doorklikken

Vrijstelling bij kort gebruik in Nederland





Gebruikt u uw motorrijtuig met een buitenlands kenteken maar kort (maximaal 2 weken) in Nederland? En woont u in Nederland? Dan komt u in aanmerking voor vrijstelling van bpm en motorrijtuigenbelasting bij kort gebruik in Nederland.

Voorwaarden

U kunt de vrijstelling bij kort gebruik in Nederland aanvragen, als u voldoet aan alle volgende voorwaarden:
?U huurt, leent of least het motorrijtuig buiten Nederland en u en uw inwonende gezinsleden gebruiken het motorrijtuig in Nederland.
?U of uw inwonende gezinsleden hebben het motorrijtuig in het afgelopen jaar niet in Nederland gebruikt.
?U vraagt de vrijstelling aan, voordat u of uw inwonende gezinsleden het motorrijtuig in Nederland gaan gebruiken.

Dus dat geld niet voor een Eigen auto.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2015 09:15 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2015, 12:35 
je hebt gelijk en dat zou betekenen dat je met een eigen auto HELEMAAL NIET in nederland mag komen als je die zelf bestuurd, tenzij je bpm en wegenbelasting wil betalen. oftewel je deskundige zit er ook naast. gek genoeg is het een keer in wegmisbruikers geweest en koos ? wist te vertellen dat het wel op deze manier moest met eigen auto.
makkelijk op te lossen tenminste als je niet getrouwd bent of je vriendin geen rijbewijs heeft, je leent je auto aan haar uit en jij zit er naast, wel je billen dichtknijpen grinning smiley
in praktijk word er op het formulier van de aanvraag niet naar de eigenaar gevraagd en weten de meeste agenten dit ook niet, ken verschillende eigenaren van buitenlandse auto's die het dus wel met de 14 dagen vrijstelling doen en nooit problemen gehad hebben.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 126 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.