Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 08:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 12:24 
Ik heb gisteren een grote beurt gedaan aan het remsysteem van een 110, remklauwen gereviseerd, trommels achter schoongemaakt, etc etc. Er is verse remvloeistof ingegaan en de boel goed ontlucht. Het ontluchten ging goed en vlot maar je moet het rempedaal diep intrappen om te remmen, de druk is echter wel goed, pedaal zakt niet verder door t.g.v. lucht. De remslangen zagen er goed uit en er kwam nergens een verdikking tijdens het remmen, remcylinders achter waren droog. Dit probleem hebben we nooit bij een Disco of RRC, is het pedaal soms af te stellen? Ik zelf denk dat de hoofdremcylinder aan vervanging toe is, maar ik kan me ook vergissen, dus vandaar mijn vraag.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 13:05 
uit mijn verleden , cq mijn gedachten, was er toch iets af te stellen, stang cq speling tussen pendaal en hrc,
zie wp handboek.
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 13:43 
Bart,

Dit klinkt als teveel speling tussen trommel en schoenen stel de schoen eens net te strak Is het dan weg dan weet je het. Ik stel ze meestal net wel net niet slepend.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 13:55 
Ik heb ze nét niet slepend afgesteld, dat zou gewoon goed moeten zijn. Anders zeg ik tegen die trommels: direct in de kliko


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 14:19 
Je kan je pedaal hoger stellen, is alleen een beetje smal voor steek sleutels.
Zou normaal niet hoeven.
In de motor ruimte plaatje boven op losnemen, daar vind je wat je zoekt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 14:24 
Aha, dan zal ik 's onder de kap duiken vanmiddag, eerst een stukkie mtb'en


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 14:27 
bekend fenomeen, dan zijn de remtrommels aan vervanging toe. Of meteen een disco AS er onder. Staat bij mij ook op de toe do list


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 14:30 
Als je de trommels strak afsteld dan moet het toch goed zijn? Nooit gehoord dat je een vrije slag in het pedaal langer wordt naarmate de trommels slechter worden. Om daarvoor een schijven as te monteren vind ik wat vergezocht. Trommels en schoenen zagen er redelijk goed uit, trommels hadden wel wat slijtage sporen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 14:48 
Bart, zet de remtrommels is helemaal strak en kijk dan of je pedaal wel op de goede hoogte zit,dan weet je waar je het moet zoeken.
Groeten Huib


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 16:12 
Uhm , verkeerde pedaal, koppeling werkt zo. eye rolling smiley

Rem ga je zo niet redden, heb hier een complete toren van een 90 liggen.....
Ik zie geen stel mogelijkheden hier... Tussen de cylinder en de bekrachtiger???????


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 16:53 
RobSLaro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je kan je pedaal hoger stellen, is alleen een
> beetje smal voor steek sleutels.
> Zou normaal niet hoeven.
> In de motor ruimte plaatje boven op losnemen, daar
> vind je wat je zoekt.

Het rempedaal is niet in hoogte te stellen. Je bent in de war met de koppeling.

Bij de enkele hoofdremcilinders is de pedaalhoogte wel in te stellen. Bij de tandem hoofdremcilinders van een gescheiden remsysteem(serie 3 en later) is de pedaalhoogte niet in te stellen.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2015 14:53 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 18:59 
Dan zal het een nieuwe hoofdremcylinder worden. Ik ga eerst nog de truk van Huib proberen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 19:11 
Meet anders de binnnemaat van de trommels eens op. De maximale slijtage maat van de 10 inch trommels is 255,5mm.
Ik vervang als regel de trommels gelijk met de schoenen.

Edit: Sorry. 110 heeft 11 inch trommels dus dan wordt het 280,9mm.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2015 17:22 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 22:25 
Bart,

Even wat anders: zit de nippel van de vacuumleiding op de hoofdremcilinder goed erop? Dan krijg je ook een pedaal wat heel ver naar beneden kan voordat het ook maar wil remmen.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 09:28 
heb nog eens in het boek gekeken, en idd niet af te stellen was in de war met koppeling.
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 18:23 
thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 146 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.