Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 00:16 
Weet iemand hoe de electrische brandstofpomp word gestopt als de motor uit gaat om wat voor rede dan ook?
Als de motor heel even uit staat en de pomp loopt door stroomt even daarna de carb. over.Er zal een detectie tussen horen dat als de motor uit is de pomp ook direct stopt.

Ik heb een electrische brandstofpomp geplaats ipv de mechanische omdat ik verwachte dat deze beter zou werken met weber 32/34.
Mijn 4 cyl. loopt nog steeds niet goed op benzine en ik heb daarom de leiding en pomp maar eens vervangen maar helaas nog steeds niet goed.
Het moet ergens in de aanvoer liggen, hij krijgt te weinig benzine volgens mij.Ik heb de carb al gewisseld voor een andere en deze doet precies hetzelfde dus daar zal het niet aan liggen.Vreemd genoeg krijgt hij volgens mijn afr meter veel te weinig benzine en als ik onder het rijden de benzine afsluit loopt hij heel even goed met de goede waarde om daarna als de vlotter geheel leeg is weer veel te weinig te krijgen.Ik heb de mechanische pomp er weer tussen gezet en deze geeft hetzelfde beeld.
Op lpg werkt alles supergoed.
Wie het weet mag het zeggen.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 01:39 
Als je de electrische pomp niet uitschakelt ..tegelijk met de motor ...da blijft de pomp gewoon lopen, vrij logisch . Ik zou de electrische pomp schakelen met het contactslot zoals het orgineel ook hoort .
Beterft de afr meter ? mooi maar wat zegt die eigenlijk ...je zet de benzineaanvoer stop en de motor gaat daarna ineens beter lopen , dat duidt meer op een te veel aan benzine ipv te weinig , ik zou de retourleiding eens nakijken ...of die misschien dicht zit...anders te kort aan lucht ivh tot de hoeveelheid benzine .

Hopelijk kun je het vinden zodat je een goed lopende laro krijgt thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 05:15 
Bij mijn 110 V8 wordt de benzinepomp van spanning voorzien door een relais .Dit relais krijgt massa van de oliedrukschakelaar.Vr groet Henk B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 10:22 
Zoiets ja dat kan ik ook eens wel doen.Gewoon via het contact slot gaat niet lukken want als je contact aanzet en je start nog niet direct oid dan gaat de pomp al aan.Bij mijn lpg installatie zit ook zo'n detectie relais die dan de gastoevoer afsluit als er geen vonk word waargenomen.
Retour leiding? die zit niet op mijn carb.

Ik puzzel wel verder op lpg loopt hij super dus dat zal op benzine toch ook wel moeten lukken.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 16:53 
Dirk,

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad dat ik met de originele mechanische pomp de indruk had dat ik te weinig benzine kreeg voor mijn 2.5. Mijn Series was van orgine een diesel en er lagen dus nog de originele hardplastic brandstofleidingen in. In heb deze vervangen door iets dikkere rubber benzine leiding en daarna liep hij stukken beter. Exacte maten weet ik niet meer, maar dat kun je bij jouw natuurlijk nameten. Bij mij was dus de te dunne aanvoerleiding de begrenzing voor de mechanische pomp.
Wat die elektrische pomp betreft, moet de vlotterafsluiting volgens mij de benzinedruk van de pomp tegen kunnen houden. Is de druk van de pomp niet te hoog? Er zijn trouwens ook mooie drukregelaars te koop om tussen pomp en carburateur te zetten. In mijn V8 zat er zo eentje. De druk voor de carburateurs was maar ca. 0,3 bar. Mijn elektrische pomp die tegen deze drukregelaar aan pompte, stopte gewoon mechanisch als de maximum druk bereikt was.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 17:11 
Volgens mij hebben we hier al vaker over gediscussieerd Dirk. Probleem is er dus nog steeds.

Raar dat hij wel tijdelijk het goede mengsel heeft als je de electrische pomp uit zet. Dat kan ik ff niet rijmen.
Bij een 32/34DMTL met retour moet er een restrictie in de retour zitten anders blijft het vlotterkamer peil te laag wat een te arm mengsel geeft bij deel- en vollast.
Maar jou carb heeft geen retour en had die die wel dan verklaart het nog niet waarom het mengsel wel ff goed is je de pomp uit zet.

Zitten alle vaccuum slangen goed?
Membraam van de acceleratiepomp nog in orde?

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 17:22 
Eric idd hebben we het hier vaker over gehad.Ik heb de harde brandstofleiding vervangen voor een dikkere en dus de bijbehorende elektrische pomp geplaatst.
Nog steeds liep hij niet goed.Sproeiers doorgeblazen en nog niks.Andere carb gemonteerd en nog niks.
Mechanische pomp er weer tussen en met de choke half aan blijft hij lopen.
Bij het rijden lukt alleen als ik de tweede trap inschakel dan begint hij goed te lopen en te trekken met een waarde van 0.9 lambda.
Bij weinig gas geeft hij aan 1.5 in het rode dus en als ik de schakelaar omzet (dus bezine wordt afgesloten) dan zakt hij direct naar 0.8 en loopt prima voor heel kort tot de vlotterkamer leeg is.
Ik zal de slangen eens goed controleren..
Op lpg werkt alles uitstekend(Ja die Blos) mooi zo rond de 0.9 afgesteld en loopt uitstekend en trekt goed.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 17:43 
Brandstoffiltertje in je carb niet vuil of verstopt?

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2015 15:44 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 17:55 
Als de motor heel even uit staat en de pomp loopt door stroomt even daarna de carb. over
Dit is je eerste probleem, de vlotter hoort de toevoer zo af te dichten dat hij gewoon niet lekt ook al loopt de pomp, punt.
verder weet ik niet wat voor pompje je gebruikt maar de puls pompen, dat zijn die tikkende pompen, die stoppen gewoon als de uitgang dicht zit, de plunjer kan door de benzine namelijk niet meer bewegen.
dus vlotter afdichting vernieuwen en niveau goed instellen, denk dat je probleem dan echt over is.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 18:41 
jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de motor heel even uit staat en de pomp loopt
> door stroomt even daarna de carb. over
> Dit is je eerste probleem, de vlotter hoort de
> toevoer zo af te dichten dat hij gewoon niet lekt
> ook al loopt de pomp, punt.
> verder weet ik niet wat voor pompje je gebruikt
> maar de puls pompen, dat zijn die tikkende pompen,
> die stoppen gewoon als de uitgang dicht zit, de
> plunjer kan door de benzine namelijk niet meer
> bewegen.
> dus vlotter afdichting vernieuwen en niveau goed
> instellen, denk dat je probleem dan echt over is.

Een membraanpompje stopt dan wel. Het membraan gaat dan loos op en neer in de brandstof.
Een plunjerpomp of een roterende pomp gaat dan gewoon door en perst de brandstof gewoon langs de vlotternaald.

En zou de vlotterkamer overlopen dan wordt het mengsel veel te rijk. Dirk heeft juist last van een te arm mengsel.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 18:58 
Dirk. Weet je heel zeker dat je de sproeiers allemaal op de goede plek hebt zitten?
In het werkplaats handboek staat het namelijk verkeerd.

Vanaf de brandstof toevoer gezien horen ze in deze volgorde.
Stationair primair 55
Hoofdspr. primair 110 met emulsiebuis F30 en luchtcorrectie sproeier 160
Hoofdspr. secundair 115 met emulsiebuis F30 en luchtcorrectie sproeier 160
Stationair secundair 60

In het WPH staat deze volgorde die volgens mij niet klopt.
Stationair primair
Hoofdsproeier secundair
Hoofdsproeier primair
Stationair secundair

In het Haynes Weber manual staat de eerste volgorde en ik heb 3 van die carbs en in alle 3 zitten ze in die volgorde.
In mijn carb zitten ze ook zo en die loopt perfect op benzine.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2015, 19:58 
twee dingen kloppen niet, zo een puls plunjerpompje stopt wel, heb het uitgeprobeerd en heeft een dusdanige druk dat hij het niet langs een goede vlotter afdichting kan persen
en hij heeft op lage snelheid een te rijk mengsel want anders zou hij helemaal niet lopen als de carburateur geen benzine meer krijgt, zoals dirk het verteld loopt hij even goed op het moment dat er minder in de vlotterkamer zit

nou ben ik niet op de hoogte met lambda waardes dus weet niet echt wat dit inhoud Bij weinig gas geeft hij aan 1.5 in het rode dus en als ik de schakelaar omzet (dus bezine wordt afgesloten) dan zakt hij direct naar 0.8 en loopt prima voor heel kort tot de vlotterkamer leeg is
maar mijn boeren verstand zegt mij dat hij met een bijna lege kamer op lage toeren goed loopt hij dus bij een volle kamer te veel benzine krijgt als hij dan slecht loopt
kan het uiteraard helemaal mis hebben grinning smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 00:14 
Ja erg tegenstrijdig he, hij loopt beroerd met te weinig brandstof ik sluit het af en hop hij loopt heel even goed.
Misschien is de druk te hoog en de vlotterstand niet goed zodat de vlotter word dichtgedrukt en bij brandstof uit, zakt de vlotter oid?
Ik ga morgen de vlotterstand controleren, overigens gebruikt ik DEZEpomp dus die moet volgens mij wel goed zijn.

Eric had ik nou eens van jou gelezen dat het bij jou goed werkt met de mechanische pomp en de 32/34?

Ook zal ik de sproeier bezetting nog eens nakijken of alles klopt.De emulsiebuizen zijn in ieder geval wel goed dat weet ik zeker.
Ik zal een relais plaatsen voor de pomp met de massa via de oliedrukschakelaar dat vond ik wel een goeie, al hoop ik niet dat het lampje gaat branden door het relais heen.

Wordt vervolgd en alvast bedankt voor alle input.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 10:21 
dat pompje geeft 4-4.5 psi =0,275-0.31 bar, dat moet de vlotternaald makkelijk tegen kunnen houden dus nogmaals controleer de afdichting van de vlotternaald, soms na lang stilstaan zit er een film in van verdampte benzine residu wat je nauwelijks ziet en niet meer oplost
verder sluit de uitgang van dat pompje eens helemaal af dan zou hij moeten stoppen en ook geen stroom trekken, gewoon even proberen, weet je gelijk meer en of je een ingewikkeld stopsysteem nodig hebt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 12:23 
4-4,5 psi komt overeen met wat de mechanische opvoerpomp levert,3-5psi, en mijn blok loopt prima met de mechanische opvoerpomp.
Maar als ik bij motor uit handmatig de vlotterkamer vul met het opvoerpompje dan loopt hij toch echt over als ik door blijf pompen.
De vlotternaald wordt dicht gehouden door de opwaartse druk van brandstof in de vlotterkamer op de vlotters en dat is niet heel veel vermoed ik.
Om uit te rekenen hoeveel dat precies is is mijn wiskunde knobbel veel te klein. winking smiley

Maar het grootste probleem van Dirk is juist dat het mengsel te arm is, niet het overlopen van de vlotterkamer want dat doet hij alleen bij motor uit en pomp aan als ik het goed begrijp.

Dirk loopt hij ook heel slecht dan of geeft de AFR-meter alleen een arm mengsel aan?
Ik heb gemerkt dat de controller van de AFR-meter erg kritisch is op voeding en massa. Met name overgangsweerstanden in de bedrading en storing van andere gebruikers. Mijn meter sloeg regelmatig op tilt. Ik dacht eerst dat het aan de lambda sonde lag maar ik heb ondertussen 3 van die dingen en die deden alle 3 hetzelfde.
De voeding en massa heb ik kompleet afgezonderd van de rest van de gebruikers met een aparte schakelaar om hem aan en uit te zetten en toen werd het wel beter maar nog niet perfect.
Een tijdje terug had ik een storing(slechte verbinding) in de bedrading naar de stadsverlichting en sinds ik dat gefixt heb doet de AFR-meter het weer perfect.
Het gekke is dat de AFR-meter helemaal los staat van de bedrading naar stadslichten maar dat dat toch effect had op de werking.
Ik weet niet hoe jij hem hebt aangesloten maar kan het zijn dat het pompje de AFR-meter beinvloed.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 13:43 
Eric ik heb de meter geheel "zelfstandig" aangesloten op eigen bedrading en massa.
Ik denk dat daar niet het probleem zit, op lpg geeft hij mooie waarde's aan.Ik heb hem voor het gemak op Lambda gezet en bij lpg stationair rond de een en volgas zo rond de 0.9/0.86.
Zodra ik overschakel op benzine loopt hij al niet meer stationair, meter gelijk in het rood op 1.5.Als ik de choke halfopentrek kan ik hem laten lopen op rond de een.
Als ik ga rijden dan kom ik bijna niet weg behalve met choke.Als ik het volgas geeft(tweede trap werkt nu ook mee) en de motor gaat toeren maken dan werjt alles weer redelijk waarde bij volgas net boven de een.
Als ik vaart en toeren minder begint alles te sputteren en zie ik aan de waarde dat het mengsel veel te arm is, choke uittrekken en we gaan weer een beetje.
Vreemd genoeg, ik heb twee carburateurs en beide doen precies hetzelfde terwijl een van mijn testblok afkomt en die werkte wel goed?
Ik ga even de carb schoonmaken en proberen zonder de inlaat(blos) misschien zit daar wel het probleem.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.