Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 17:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 18:47 
Even (opnieuw) voorstellen na lange tijd.

Ik ben een blijde bezitter van mijn zoveelste Land Rover, (In de schuur nog 2 RR classics)
Maar de vraag gaat over mijn Disco TD5, hand geschakeld uit 2000. 276.000km

Al enige tijd hoor/voel ik een klonk in de achterophanging, dus als ik van LI naar RE stuur voel ik de speling.
De wagen kwispelt ook iets als ik recht rijdt, kan echter niets ontdekken( bv. roest rond de bussen) heb er al met een bandenijzer onder gelegen..
De apk gaf geen probleem, maar het is niet fijn rijden.
Het gaat dus niet om speling in de aandrijflijn, het is echt de ophanging.

Iemand een Idee ??

Groet Eddy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 22:47 
Hoi
Hoe oud zijn je bussen en de kogel op de as. Slojtage van de bussen voel je niet met ee breekijzer, kortste klap is vaak om ze te vervangen door originele bussen.

Succes Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 00:16 
Hoi Eddy, grote kans dat het je rubbers in de linkage van de achteras zijn. RGX100960 of de RGW100020. De speling voel je als je langzaam over een drempel rijdt, dan voel en hoor je het. Ben jij toevallig de Eddy uit Zweden? Fotograaf?

Groetjes, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 12:09 
Ha Bart,

Klopt inderdaad, goede herinneringen, jij hebt ooit mijn Defender van een Disco tussenbak voorzien !
Ik woon nog steeds in Zweden, de wagens staan daar ook, het ultieme land voor de Land rovers.
De klonk voelt meer als een korte afgebakende speling, dus niet zo vaag als je bal van de RRclassics speling.

Is het te controleren zonder dat de linkage eronderuit is?

Groet Eddy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 12:12 
Hoi Frank,

De wagen heeft voor mijn bezit een paardentrailer getrokken, wel nette mensen, maar er is wel wat speling op de aandrijflijn.
Wat bedoel je met de kogel op de as?

groet Eddy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 12:45 
Ha Eddy, ja dat is een tijd geleden zeg, ik heb een paar maanden geleden een aflevering gezien van "de reünie", ik heb daar sprakeloos naar gekeken, ik herkende je direct. Betreft die bussen in de as, die zijn heel lastig te controleren, volgens mij gaat het niet op een 2 kolomsbrug omdat dan de as las hangt, misschien wel op een 4 kolommer of op de grond met een bandijzer of koevoet.

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 13:19 
Hoi Bart,

Ja de "de reünie" heeft veel reacties gegeven en was erg leuk om te doen, zeker in combinatie met Patrick Lodiers.

Als ik nu nog niets vind is de beste optie een passende brug..kan jij daar eventueel behulpzaam in zijn?
Ik heb namelijk ook dat hij soms hortend wegrijdt. inspuit draadboompje inspuiters was vet, die heb ik vervangen en alles is weer schoon.
Maar het verschijnsel blijft, dus wellicht dat uitlezen duidelijkheid geeft, een Land Rover is altijd "net niet" defect, haha.

Ik ben waarschijnlijk in Juni een tijdje in Nederland, als ik niet weer in Irak zit...
Is er een periode dat je NIET beschikbaar bent rond juni?

Groet Eddy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015, 17:40 
Ik verwacht in Juni zeker wel een keer tijd voor je te hebben. Kunnen we beter tegen die tijd een keer afspreken. Dan zorg ik dat het flesje wit in de koeling ligt. Uitlezen kan ik, evt. kan het de lmm zijn. De mijne wil ook rond de 1000 toeren een beetje hakkelig lopen af en toe maar dat krijg ik d'r niet uit.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015, 11:45 
HAllo Bart.

Dat klinkt herkenbaar, het is tussen 600 en 1200 toeren, als je hem smoort(bv bij wegrijden) wil hij er net niet overheen, beetje hoger in toeren wegrijden is de oplossing, hij springt soms wat, kan ook een vettige voeringplaat of een inspuiter zijn die niet meewil, koud is het erger dan warm.
We houden contact !

groet


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 122 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.