Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 00:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 11:42 
De RR gaat de goede kant op.
alles zit in elkaar, motor loopt, automaat geen gekke geluiden, rijd zelfs...

Maar als de motor warm is en je zet de automaat in zijn D (drive of andere versnelling) zakt de motor erg in en slaat bijna af.
Een Hot Wire Efi zou dan wat harder moeten gaan lopen als je hem in zijn D zet, maar dat gebeurt dus niet.

Rover Gauge aangesloten.
Park en Neutral stand gaan goed, maar als je hem in een versnelling zet geeft Rover Gauge "Manual transmission" aan.


Dus bekabeling gecontroleerd en nu blijkt er een weerstand van 220 Ohm te zitten waar bij een "manual transmission" een weerstand van 510 Ohm moet zitten en bij een automaat eigenlijk niks! (zie 11A schema hieronder)


Dus bedrading aangepast, nieuwe draad gelegd want de weerstand zit ergens achter het dashboard verstopt.
Rover Gauge geeft nu alle versnellingen goed aan, alleen start hij niet meer....
Originele draad weer gebruikt, wel weer starten maar ook weer het oude probleem.

Vreemd is dus dat Rover Gauge wel het juiste aangeeft maar de Efi computer toch wat anders denkt..
Ik heb al een andere EFi computer geprobeerd, maar die geeft hetzelfde probleem.

Moet er bij een automaat nu wel geen geen weerstand naar massa zitten?
Volgens schema niet, maar in praktijk wel..
Iemand een soortgelijk probleem gehad?

Paul

ORange Rover



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 09:58 door PBo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 12:14 
Paul,

ben wel benieuwd naar je rover gauge. jouw screenshot laat niet zien dat deze poort is voor het aangeven van neutral of niet, deze moet met o.a. een diode aangesloten zijn op de gear selector van je bak, kijk maar eens in het algemene schema.

Groet Frank
(die twijfelt of hij ook een soortgelijk probleem heeft)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 13:48 
ik heb zo iets ook gehad, stond net stil op een rotonde...oeps.
bij mij speelde 2 dingen mee, te weinig olie in de automaat, en div lekkages, vacuumslangen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 20:18 
Dacht dat deze schakelaar alleen in het Efi stukje staat, kan hem ook niet vinden in het algemene schema.
Heb je meer info?

Goet,
Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 20:24 
Dan lijkt het me dat je iets vaker onder de motorkap zou moeten kijken...
eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 20:55 
Paul,

als jij nin het electrics manual kijkt pagina 122/ 129 (pdf) [www.landroverweb.com]
zzie je bovenaan bij 6 een verwijzing naar 120 wat de plug is van de EFI en de BO draad daar is de draad die de versnelling bepaald. Als ik het goed lees mag deze gewoon driften voor ïn versnelling en ligt hij aan de min als hij in de p/n staat. de diode zit er denk ik alleen voor de cruise control, want ik zie hem niet in oudere schema's.

Succes ermee

p.s. heb je je lambda sensors nog of rijd jij op een map zonder de sensors?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 10:52 
Bedankt, maar ik heb een ouder type, dus geen lambda sensoren.
Volgens het oude schema dus ook geen diode nodig.

Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 10:58 
Paul,

Probeer anders eens of hij aangeeft dat hij in de versnelling stat als jij de draad loskoppelt. als de neutraal het wel doet heb je misschien iets extra's aangesloten op je startcircuit. een diode zoals in het nieuwe schema zou dan wel kunnen helpen. ( een verbuiker die paralel geschakeld staat met je start inhibitor relais geeft de weerstand die jij meet. of heb jij een echte weerstand gevonden in je circuit?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 10:58 
Ik heb de draad proberen te volgen maar die verdwijnt ergens achter het dashboard.
Denk eigenlijk ook wel dat het meer dan alleen een weerstand naar massa moet zijn, maar wat?

Mijn koets is overigens uit 1988.

Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 11:11 
Paul,

Zoals gezegd hij zou los moeten hangen zolang de auto in de drive staat. zet er voor test eens een schakelaar naar de massa en kijk wat he motor doe als je deze naar de massa schakelt en los gooit wanneer hij in de drive staat.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015, 19:00 
Vanmiddag weer bezig geweest.
Bedrading weer gemaakt zoals het was, motor start weer.

Wel blijft "Rover Gauge" altijd aangeven dat de automaatbak in Park/Neutraal blijft staan. (Dus ook als hij in Drive of Reverse staat)
Als de bewuste draad nu wordt losgekoppeld blijft de motor wel lopen, en geeft Rover Gauge wel weer de juiste versnelling aan. (maar start niet meer als je de motor uitzet en weer probeert te starten.) Merk niet echt een verschil in toerental.

Dus er zit nog "iets" in, maar wat....

Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015, 20:05 
Hoi

Dat hij niet start klopt de draad wordt dubbel gebruikt het lijkt erop dat bij jou er iets mis Is met de bedrading na het relais


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015, 23:23 
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2015 21:23 door Paul.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 apr 2015, 23:23 
Dat dacht ik dus eerst ook, maar met de nieuw gelegde draad werd het alleen maar slechter.
Signaal wordt dus naar 0 getrokken als de automaat in P of N staat, maar in zijn D ligt het dus in praktijk niet helemaal los. Alleen dit staat niet op het schema.
Het is geen diode, want ohms kan ik hem altijd doormeten als ik de twee pennen van de multimeter omwissel, wel zit er een klein weerstandsverschil in...

Helaas zit het mystery item achter het dashboard verstopt en kan ik het niet ontdekken zonder alles los te halen.
Nouja, voorlopig laat ik het maar even zo.

thanks voor het meedenken!
Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 125 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.